Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
om du borträknar däcket är det 1,5 månaders försäkring för mig! :kocko

//jaG

Mr-zx7 skrev:
tackar, tackar :banana jodå dom är inte så dumma! lite tunga kanske! Nja den är lite sne bara :3freak så i år blir det dyrt att ställa på hojen! 3500:- för innerbenet, 1500:- för olja, oljefilter och tändstift, 1200:- drivpaket och 1000:- för ett nytt framdäck ca:priser :( :huvet
och där rök mitt avgasningssystem som var planerat att inhandla :huvet

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Zeb_Macahan skrev:
om du borträknar däcket är det 1,5 månaders försäkring för mig! :kocko

//jaG

*vissel* jag är inte avundsjuk! Jag fick ju sänkt premie för iår :banana :Bugar

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
1500:- för olja, filter o stift?? Jag betalade 720:- för 4 l Castrol GPS, 4 tändstift & orginal oljefilter.

/Emmi

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Zeb_Macahan skrev:
1500:- för olja, filter o stift?? Jag betalade 720:- för 4 l Castrol GPS, 4 tändstift & orginal oljefilter.

/Emmi

Jag har dyra prylar till hojen men det kompenseras med billig försäkring :va

Fast det är klart, jag hade ju faktiskt tänkt mig gå över till Mobil1 olja i år! någon som har erfarenhet av den? det sägs ju att det skall vara en av marknadens bästa! :va

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Mr-zx7 skrev:
Jag har dyra prylar till hojen men det kompenseras med billig försäkring :va

Fast det är klart, jag hade ju faktiskt tänkt mig gå över till Mobil1 olja i år! någon som har erfarenhet av den? det sägs ju att det skall vara en av marknadens bästa! :va

Jag har alltid kört med Castrol GPS i mina kawwor jag har haft, tycker den funkar väldigt bra och hojarna har inte dragit en droppe olja... :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Idag har vi haft det härligt!

Både pappa och jag har tagit ledigt idag...

Dagen började med att jag tog den tråkiga sega moppen upp till vägverket för att skriva teori, det tog väll 1,5 timmar, sen va det klart...

Nu kanske ni undrar hur det gick... :tungan
Jodå, godkänd! 62 av 65 rätt :) Gött, nu kan man glömma allt vad teoriläsning heter, hehe...

Sen åkte jag hem, med ett leände på läpparna och tänkte på vilken underbar dag det va. Härligt väder, ca 10+ och sol :yoparty

Sen bar det iväg! för första gången! Farsan o jag gav oss iväg, ner till mammas jobb för att berätta hur det gick, vilken underbar känsla att äntligen få köra min hoj!

Sedan bar det iväg, ut på motorvägen direkt efter det, bort till huskvarna, upp för klevabacken, vi stanna o käkade korv i lekerydskiosken, sedan åkte vi till Näsjö, jag tänkte att resan skulle bli lång o seg! Men icke! ååå va härligt, det svänger ju hela tiden! O vipps så va man framme! Vi gled runt inne i stan, tog en fika o kollade lite på mascot motor, sen bar det av igen!

Nu till gränna via haurida, vägen efter haurida kunde varit bättre, vi fick ta det riktigt lugnt ett tag där... Mycket grus på vägarna... Men åå va kul det va! så underbart härligt, och vilket väder!!

Väl framme i gränna så käkade vi pizza och hälsade på några kompisar, sen åkte vi hem... Åkte en sväng på motorvägen, rätt kul, och lustig känsla, har ju aldrig kört där innan... :)

Nu sitter man här o tänker tillbaks på den härliga resan, tillslut blev det 20 mil! bra start på livet som hojåkare, hehe!

VI mötte 5-10 motorcyklar, alla hejade tillbaks så glatt... Vi såg en svart sporthoj både i gränna och uppe vid haurida-hållet, jag tyckte det va en CBR, en svart, som sagt, kan ha varit en tjej som körde, tyckte det stack ut lite hår där bak, hehe... Inte nån härifrån? Sara kanske? hade inte hon en svart CBR?

Just det, i början av resan följde en annan sporthoj efter oss upp för klevabacken, kan det va ikon tro?...

Gah, vill ut o åka igen, de va så underbart... :yoparty

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Twice skrev:
Grattis till teorin! :yoparty
Asgott väder, nästan kul att jobba idag. :rofl

Tack-tack, känns gött o ha det avklarat...

Jupp! Inte för att vara taskig, men för att vara ärlig så kändes det rätt gött att veta att kompisarna satt i skolan o hade det tråkigt medans man åkte hoj :tungan :hihi

Å va härligt det va, vill ut o åka mer...

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
......Jodå, godkänd! 62 av 65 rätt :) Gött, nu kan man glömma allt vad teoriläsning heter, hehe...

:angel

Grattis till teorin, lite avis på att du varit ute och åkt idag, ja har suttit inne, de lät inte bra, men men...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
myztify skrev:
......Jodå, godkänd! 62 av 65 rätt :) Gött, nu kan man glömma allt vad teoriläsning heter, hehe...

Grattis till teorin, lite avis på att du varit ute och åkt idag, ja har suttit inne, de lät inte bra, men men...

Tack! Känns gött o ha det gjort... Synd att du missade dagen idag förresten... Det va härligt väder!

Emmi: Tack, ut o åk med dig i morgon, lååååångt!

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
myztify skrev:

Ja...lite otippat att se dig här på jobbet.

För min del så får förhoppningsvis bli lite åka i nästa vecka..

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
Brutus skrev:
Ja...lite otippat att se dig här på jobbet.

För min del så får förhoppningsvis bli lite åka i nästa vecka..

Jag dyker upp lite överallt :D
:7peta du é väl medlem :yoparty

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Fan Zeb.. riktigt nice avatar, helläcker bild!! :tummenupp o grattis martin till teorin!

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
myztify skrev:

Jag dyker upp lite överallt :D
:7peta du é väl medlem :yoparty

Egentligen så borde jag ignorera detta inlägg...;)

Jag är faktiskt inte medlem. Jag har varit ansluten till ett annat förbund tidigare, men när jag gick ur där så blev det inte av att jag gick med i transport. Sen så har tiden bara gått...(mycket bra ursäkt :rolleyes:) Det var i samma veva som de plockade bort ackorden och införde något helsjukt bonussystem..vet inte om du jobbade i transport då, men det var ganska turbulent då o då tappade man lite förtroende för facket också...

Nu söker jag mig till andra jobb också så förhoppningsvis så är jag inte kvar i transportsvängen så länge till...

Tilläggas bör väl att det verkar som det blivit väldigt annorlunda på sistone...känns som facket är mer engagerat nu än förr.

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
NSR_Martin skrev:
Just det, i början av resan följde en annan sporthoj efter oss upp för klevabacken, kan det va ikon tro?...

Det kan vara ikon...bor ca. 200m från kleva,låg o sov asgott sen hörde jag nån moppe växla ner för o komma upp för backen, hela lägenheten började lukta 2 tvåtaktsolja...jag gick upp tog ett glas mjölk,hämtade hojen o körde upp för kleva...o det var inte länge jag behövde vänta där innan en 125:a och nåt annat kom upp :tungan :tungan

Nä jag kom från esplanaden,o sen bara kom jag bakom er...hade dock inte soppa nog för att komma ut till lekeryd..

Grattis till teorin förresten...

Last edited:

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Ikon skrev:
Nä jag kom från esplanaden,o sen bara kom jag bakom er...hade dock inte soppa nog för att komma ut till lekeryd..

Till mig sa du ju att du var rädd för att du skulle bli frånåkt....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...