Vad har man nu missat??Emmi skrev:Blev massa skitsnack om och till TH så han la ner den tråden...
Maverick skrev:Vad har man nu missat??
Grattis till Hojen benny o grattis till teorin martin
Skön förklaring iallafall...eus skrev:Oj, såhär var det.
Jens startade en tråd med lite bilder på sig själv på hojen i utrustning.
Han tänkte inte plåten, då var det en snubbe som kollade upp regnummret å lackade totalt... började skrika skenförsäkring hejvilt. nån ringde TH som sa upp garageförsäkringen.
Han skicka ju in ägarbytepappret i måndags så det hade inte gått igenom än.
eus skrev:Oj, såhär var det.
Jens startade en tråd med lite bilder på sig själv på hojen i utrustning.
Han tänkte inte plåten, då var det en snubbe som kollade upp regnummret å lackade totalt... började skrika skenförsäkring hejvilt. nån ringde TH som sa upp garageförsäkringen.
Han skicka ju in ägarbytepappret i måndags så det hade inte gått igenom än.
Emmi skrev:Tydligen så kunde de det...
Den enda som skrev nåt negativt i den tråden vad Danne_Gixxer och det var ganska mycket negativt... Han hade kollat upp vem som stod som ägare på hojen o så...
Mmm de tycker jag han ska göra.. tycker det låter jävligt skumt att man bara kan säga upp en försäkring för att nån säger si el så.. fast visst.. alla vet ju hur de var förra året men de e väl skit samma.. då zeb nu har köpt hojen nu av sin far o står skriven som ägare på hojen.. de e väl fan inget o diskutera..Emmi skrev:Ev kan han kanske jobba för TH, eller så är han bara jävlig som leker polis och inte tar reda på fakta. Får väl se vad TH säger, Jens pappa skulle ringa dem imorrn och kolla vad de säger om allt.
Maverick skrev:Mmm de tycker jag han ska göra.. tycker det låter jävligt skumt att man bara kan säga upp en försäkring för att nån säger si el så.. fast visst.. alla vet ju hur de var förra året men de e väl skit samma.. då zeb nu har köpt hojen nu av sin far o står skriven som ägare på hojen.. de e väl fan inget o diskutera..
Men de e ju rätt kul.. innan hade ju typ alla sin hoj skriven på nån annan.. men nu tror jag knappt de e nån som skenförsäkrar som jag känner i jkpg iaf..
Ikon skrev:Så ÄR det...riktigt fint o ha den på sig själv...
Ikon skrev:Det kan vara ikon...bor ca. 200m från kleva,låg o sov asgott sen hörde jag nån moppe växla ner för o komma upp för backen, hela lägenheten började lukta 2 tvåtaktsolja...jag gick upp tog ett glas mjölk,hämtade hojen o körde upp för kleva...o det var inte länge jag behövde vänta där innan en 125:a och nåt annat kom upp
Nä jag kom från esplanaden,o sen bara kom jag bakom er...hade dock inte soppa nog för att komma ut till lekeryd..
Grattis till teorin förresten...
Om nu Jens far har köpt o betalat hojen så hade för fan inte jag stått som ägare på den.. bättre o mer laglig "skenförsäkring" finns ju inte.. dom säger ju själva att de e den som har det ekonomiska intresset i hojen som skall stå för försäkringen.. sen vem som brukar fordonet e väl skitsamma så länge de inte står i avtalet hur mkt man få låna ut hojen.. vilket det inte gör..Emmi skrev:Hans pappa har ju betalt hojen och TH visste inte vem de skulle försäkra den på men tyckte att de för säkerhetsskull skulle ställa den på Jens, därför är den överskriven på honom sen ett par dagar tillbaka...
Maverick skrev:Om nu Jens far har köpt o betalat hojen så hade för fan inte jag stått som ägare på den.. bättre o mer laglig "skenförsäkring" finns ju inte.. dom säger ju själva att de e den som har det ekonomiska intresset i hojen som skall stå för försäkringen.. sen vem som brukar fordonet e väl skitsamma så länge de inte står i avtalet hur mkt man få låna ut hojen.. vilket det inte gör..
Tycker klart att jens farsa ska ringa TH o förklara läget o skriva över hojen på sig igen!!
NSR_Martin skrev:Vi har planerat att åka en runda idag med, men...
Har ni nån bra runda o tipsa om? runt 5 mil typ... Nån härlig väg som ändå är fin nu, inte för mkt grus o skit på...
Betalar du försäkringen på lastbilen du kör i jobbet oxå eller??Zeb_Macahan skrev:Det handlar numera lite om brukanderätt också. Far har haft en del diskussioner om brukanderätt vs huvudsakligt ägande med Folksam och Stygghansa.
numera gör dom bedömningar på båda. Jag vill helt enkelt vara säker på att få hjälp om jag krashar!
//jaG
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |