Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Twice skrev:
Hur funkar en garagevändning? Måste ju med göra en sån i april.
Är det göra en halvcirkel med fullt styrslag med båda fötterna uppe?

så här gö man en garagevändning...alla andra sätt ÄR fel :tummenupp

Bifogat

• 1494_todd_great_180_stoppie.jpg
    1494_todd_great_180_stoppie.jpg
    63.2 KB · Visningar: 46

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Ikon skrev:
så här gö man en garagevändning...alla andra sätt ÄR fel :tummenupp

Precis, just så gjorde jag igår, hur trodde du jag gjorde? :va :rolleyes:

Okej då, erkänner väll att det kanske inte såg exakt så ut :gnissla :hihi
Men jag testade lite mes-stoppies, åkte bara lite saktare o nöd till frambromsen, fick upp bakhjulet lite nån gång, men annas va det för dåligt fäste... Men det va ingen fara, höll så låg fart... Måste lära mig det ordentligt sen, hehe...

Hur ska man göra en riktig garagevändning? Vad ska man tänka på? Hålla blicken långt borta, bromsa lite lätt med bakbromsen hela tiden och h fullt styrutslag och jobba sig runt med gas/koppling...?

Fasen va surt att de va hokey idag, farsan hinner inte ta en sväng :huvet :död :4skrika

EDIT: Blir en sån garagevändning godkänd hos vägverket tro? :confused:

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
NSR_Martin skrev:
Hur ska man göra en riktig garagevändning? Vad ska man tänka på? Hålla blicken långt borta, bromsa lite lätt med bakbromsen hela tiden och h fullt styrutslag och jobba sig runt med gas/koppling...?

Ligger du på bromsen under hela garagevändningen så finns nog risken att du inte blir godkänd. Du får däremot använda bromsen för korrigera lite.

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Eyy yo...nån som ska köra i helgen?...jag snackade med clemo,han var ev. på,spenk?brutus? alla andra?

det är ju nästan 1000+ grader o solen står som spön i backen...vinterförvaring upphör

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Ikon skrev:
Eyy yo...nån som ska köra i helgen?...jag snackade med clemo,han var ev. på,spenk?brutus? alla andra?

det är ju nästan 1000+ grader o solen står som spön i backen...vinterförvaring upphör

Om mitt skinnställ har kommit så är jag nog fan på...det är ganska lagom temp idag faktiskt.

Ska nog ner till garaget på lördag och skruva ihop allting och försöka starta upp kräket...

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Ikon skrev:

Hade precis ett samtal med wenners och dom hade fått in min gaffel idag, så det är inte helt omöjligt att den kommer ut i helgen, men som sagt den skall skruvas ihop och knuffas igång först. Får se hur det blir!!

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Brutus skrev:
Om mitt skinnställ har kommit så är jag nog fan på...det är ganska lagom temp idag faktiskt.

Ska nog ner till garaget på lördag och skruva ihop allting och försöka starta upp kräket...

Låna nyckeln imorgon så fixar du det då...sen åker vi som fan på lördag...

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Brutus skrev:
Ska ringa till Sofia o se om stället har kommit först bara...

Hörs om nån timme på jobbet...

VA!!!! har ni jobb? :confused:

trodde ett tag att det bara var jag!

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Brutus skrev:
Har du ingen egen hoj så får du ju hyra en av körskolan. Det kostar väl som en körlektion ungefär att hyra har jag för mig. Jag körde ju upp på FZR´en så jag har lite dålig knas på sånt.

Garagevändningen kan vara jävligt knivig i början, men helt plötsligt så sitter den bara...köp dig en motard nu så kan du ju börja öva direkt..inget att tveka på serrö..:tummenupp
Jobbar ju som en blå nu, behövs lite mer pengar innan jag kan gå och köpa en 450... Sen måste jag skicka iväg den gamla också!
Fan va de suger efter avgaser!
Blir det avslutning på torsvik i helgen då kanske? Tror inte jag får låna polarens hojj och dra iväg långt... :4skrika

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ikon skrev:

Jag kanske ev kan köra en sväng, ställde på igår!
Första turen idag, mest posande i stan & i Huskvarna, och en "körafortsväng" på motorvägen... SÅ JÄVLA GOTT ATT KÖRA IGEN!

Helgen beror lite på, vi ska måla om köket då med...

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Träffade förresten på fragglarna också vid Shell, de skulle ut o köra grus... KTMDanne och Nicke o nån från Anderstorp...

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Emmi skrev:
Första turen idag, mest posande i stan & i Huskvarna, och en "körafortsväng" på motorvägen... SÅ JÄVLA GOTT ATT KÖRA IGEN!

Där ser du.. de e ju kul som fan o köra på motorvägen!! det e ju de ända vi gjort.. köra i stan o sen en runda på motorvägen.. för o avsluta på atollen me en cigg.. ev oxå åka till jordbron o dra ett par burgare.. :D

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Emmi skrev:

Det är inte det minsta snällt att åka och posa utanför högskolan... :huvet :tungan

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Emmi skrev:

Jag såg dig allt :D
Lyllos, vill med köra hoj, pappa skulle jobba idag o gå på hokey sen :(
Såg så härligt ut, har gått o tänkt på det hela dan, specielt efter man fick syn på dig, såg så härligt ut när du kom förbiglidandes... Vi gick ner till museumet idag med, i solen... Gah, man blir så sugen... :gnissla

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Maverick skrev:
Där ser du.. de e ju kul som fan o köra på motorvägen!! det e ju de ända vi gjort.. köra i stan o sen en runda på motorvägen.. för o avsluta på atollen me en cigg.. ev oxå åka till jordbron o dra ett par burgare.. :D

Nja, men roligare än att posa i stan... Nu finns det ju inget annat val, vill inte ge mej ut på kurviga vägar än...

Ninja 9R skrev:
Det är inte det minsta snällt att åka och posa utanför högskolan... :huvet :tungan

JO! :banana Skulle förbi o reta en kompis som inte ställer på sin hoj förren i april, men han var inte där så jag åkte hem till han o varvade lite istället... :rofl

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Det bkev en sväng sen iaf! Vi hann med det, gött, va härligt det är :)

Helt underbart, vi körde lite kända "mc-vägar", det märktes va ett flertal motorcyklar där!! Härligt... Alla hälsar tillbaks med... :)

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
nee.. nu få de fan börja snöa lite riktigt ordentligt igen o måtte de bli kallt som fan oxå!! jag står inte ut!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...