Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Klösan

Snygg rygg
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
BMW K1200 Rs
Gulligt!!!

Att vi får med oss en lite moppe :arsele

Men jag har dragkrok, det kanske är funkis :tungan :lol

The_Wanderer skrev:
Klart det är OK väder på Torsdag! det har ju regnat hela helgen och halva veckan :kocko OM min hjälm har kommit så hänger jag med med den blå annars blir det TTn. borde inte vara några problem om en stunt hoj och en K1200Rs ska med :arsele :tungan

Klösan

Snygg rygg
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
BMW K1200 Rs
Tjena hej

Idag så plockas skönheten ut, tyvärr grabbers så fick jag ett kundbesök i
Älmhut kl:halv tre-tre sedan fastnar jag nog där en timme.

Så sedan är det bara att ösa på tillbaka till Jönköpings behagliga värme :)

Vet inte riktigt milen men kan tänka mig att jag är framme vid fem-sex tiden.

(Finns det många bylingar på vägarna) :va

Zeb_Macahan skrev:
Låter bra, en sväng till tranemo-sjötofta och sen stuntande på torsvik... känns igen :D

//jaG

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Ikon skrev:
hahahaha...jaha är det så man gör när hojen e avställd o det e fint väder...man åker till det dåliga vädret :lol

Japp något måste man ju göra för att bli av med abstinensen. :fatta!

Men snart är det dax, får mina blinkers på måndag, har ju sågat sönder orginalskärmen bak så mina blinkersfästen ligger för förvaring tills nästa besiktning 2005 :tungan ! ett nytt framdäck kommer i nästa vecka, sen är det bara olja och tändstift sen skall det köras. om vädret håller i sig.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag åker iväg idag och tävlar med hästen imorrn, köra en sväng på söndag kanske? Dock måste jag vara hemma vid 15-16 igen...

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Emmi skrev:
Jag åker iväg idag och tävlar med hästen imorrn, köra en sväng på söndag kanske? Dock måste jag vara hemma vid 15-16 igen...

Vad tävlar du i??

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Twice skrev:
Hur långt kan hon wheela med den?
Funkar stoppies på en sån? :hihi

Jodå, wheela kan de, dock blir det oftast ofrivilligt & oväntat. Stoppies funkar med, problemet är att det är ganska okontrollerad och brukar sluta med att man flyger över huvet på hästen o landar på marken.

Seriöst, jag groomar åt en kompis som tävlar i distansridning på landslagsnivå, 3 hästar. Tävlingarna är som maraton på häst ungefär, man rider mellan 5-16 mil på en eller två dagar, med veterinärkontroller var 3-4 mil.

Last edited:

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Emmi skrev:
Jodå, wheela kan de, dock blir det oftast ofrivilligt & oväntat. Stoppies funkar med, problemet är att det är ganska okontrollerad och brukar sluta med att man flyger över huvet på hästen o landar på marken.

Seriöst, jag groomar åt en kompis som tävlar i distansridning, 3 hästar.

Ok, flickvännen har tre kusar åxå! 2 valpar och en stor jävel som hon tävlar i hoppning med! satan vad tid det tar och dyrt fan är det :7peta

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Emmi skrev:

Seriöst, jag groomar åt en kompis som tävlar i distansridning på landslagsnivå, 3 hästar. Tävlingarna är som maraton på häst ungefär, man rider mellan 5-16 mil på en eller två dagar, med veterinärkontroller var 3-4 mil.

Dom verkar farliga och opålitliga!
Sen kräver dom ju underhåll även när man ställt av den...
:tungan

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Twice skrev:

Du skojar inte! tar hur mycket tid som helst!
och ja dom är livsfarliga, man ser i ögonen hur ondskefulla dom är :näsblod

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Twice skrev:
Hästar kostar ungefär lika mycket som att åka hoj. :gnissla

Hoppning är kul, men distans är ännu roligare, fast det kräver mer. Vi tävlade i Danmark förra året, 16 mil. Starten gick vid 6, alltså skulle hästen fodras vid 4. Vi sov 4 pers i en husvagn, när jag vaknade vid tre och skulle ut o fodra hör man hur det ösregnar på husvagnstaket. På med gummistövlar o regnjacka, ut till stallarna o fodra, in o lägga sej igen. På alla stora tävlingar är stallarna bevakade av Securitas-vakter och det krävs passerkort för att komma in. Slutet av tävlingen var spurt mellan Danmarks bästa häst och vår, full galopp över en åker, gissa vem som vann? :bugar :tummenupp

Lite kul att ha en sån duktig häst, hon har tävlat EM i Tyskland på honom och vi satsar på VM i Dubai i år.

Tävlingshästen är världens snällaste häst, förra stallägaren brukade ha sin 4åriga son som sprang runt benen på honom och klamrade sej fast runt nåt ben när han inte ville gå hem, Dybbuc brydde sej inte ens. Däremot blir han jävulskt pigg på tävlingar...

Här e Dybbuc och hans förra ägare på EM-tävling, andra bilden är på tävlingen i Danmark och slutspurten, Dybbuc till vänster.

Bifogat

• ett11.jpg
    ett11.jpg
    7.2 KB · Visningar: 39
  • 030503oploeb.jpg
    030503oploeb.jpg
    60.7 KB · Visningar: 39
Last edited:

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Emmi skrev:
Här e Dybbuc och hans förra ägare på EM-tävling, andra bilden är på tävlingen i Danmark och slutspurten, Dybbuc till vänster.

Vit?! Inte funderat på att motivlacka den?

Mr-zx7 skrev:
Du skojar inte! tar hur mycket tid som helst!
och ja dom är livsfarliga, man ser i ögonen hur ondskefulla dom är :näsblod

Har också märkt det, dom stirra på en som man vore lunch!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...