WASP skrev:Jaha, då var det finväder beställt till påskhelgen!
Då ska det gamla skrället startas upp så man kan börja vingla omkring igen
Brutus skrev:kurviga vägar??? Räknas E4?
Kurviga vägar är nog tveksamt om det blir så mycket av alls..men om det blir nåt så lär det nog dröja ett tag till...kör ju halvförsäkrat i år så det blir nog att avvakta tills kylan och gruset försvunnit..
WASP skrev:Jaha, då var det finväder beställt till påskhelgen!
Då ska det gamla skrället startas upp så man kan börja vingla omkring igen
nä, det behöver jag inte, hörde däremot att det var någon härmis som hade köpt likadana som jag , däremot så behöver jag bobbinsZeb_Macahan skrev:Du behöver inte ett par krashpuckar.. eller känner nånn som behöver? Jag har ett par motrax jag vill bli av med. 600 daler!
//jaG
WASP skrev:nä, det behöver jag inte, hörde däremot att det var någon härmis som hade köpt likadana som jag , däremot så behöver jag bobbins
det går bra att handla från usa för dig eller?Zeb_Macahan skrev:En fågel viskade i mitt öra att jens har handlat fel från USA, så du får nog handla bobbins av handlaren istället.... typ
//jaG
Zeb_Macahan skrev:på fråga 1 svarar jag: E4 har inget berättigande när man pratar hojar.
//jaG
WASP skrev:det går bra att handla från usa för dig eller?
nä, lite surt när det blir fel...
Johorå...E4 är den bästa hojvägen i Sverige...panikrundorna från Gränna hamn till donken vid jordbron var en klar favorit i somras...
Nupe, säljaren hade ingen aning om vad hon/han pratade om, mailade och fick svar från någon lite mer påläst: la upp en tråd i försäkrings forumetMrGooFy skrev:Jag skulle tippa på att det är säljaren som inte vet vad han/hon pratar om, dom brukar inte ha sådär bra utblidning direkt. Jag kan nästan garantera att han/hon vägrar ge dig skriftligt på det iaf så då är du kokt om det skulle skita sig på banan.
Zeb_Macahan skrev:Tror helt ärligt att du har missat lite med det roliga, kanske ska satsa lite mer på att förbättra kurvhastigheter iår? Det är då man märker vilket lufttryck man har du vet
//jaG
The_Wanderer skrev:Kurviga vägar är även skoj i touringtempo det är inte motorvägar...
Its lika making love to a girl...
...det är kul när det går långsamt och sakta
...det är kul när det går vilt och fort
...det är kul varje gång
Men kurvigt ska de va
Någon som funderat något på lite mer seriös touring i sommar??? Lelle träffen räknas inte!, mer typ Treriksröset, Trollstigen, Europa etc...
Zeb_Macahan skrev:Tror helt ärligt att du har missat lite med det roliga, kanske ska satsa lite mer på att förbättra kurvhastigheter iår? Det är då man märker vilket lufttryck man har du vet
//jaG
The_Wanderer skrev:Kurviga vägar är även skoj i touringtempo det är inte motorvägar...
Någon som funderat något på lite mer seriös touring i sommar??? Lelle träffen räknas inte!, mer typ Treriksröset, Trollstigen, Europa etc...
....kunde inte sagt det bättre själv!Maverick skrev:Hur får du ihop detta då?? toura till trerikesröset på småvägar eller?? låter ju oxå förbannat kul..
Motorvägar e väl jättekul i touringtempo.. touring på motorväg = minst 200 km/h iaf när jag körde..
sen håller jag med.. ska man köra fort på småvägar.. så finns det för mkt som kan gå fel.. nee kör på bana istället.. o det e skitkul..
Fan det e farligt och spenna en slut kedja för fullt.Zeb_Macahan skrev:Smörj in den ordentligt, spänn den så gott det går, åk och köp ett nytt drivpaket så byter vi det en kväll. Lätt match...
sen är det att bränna igen....
//jaG
Det är inte målet som är viktigt det är vägen dit...Maverick skrev:Hur får du ihop detta då?? toura till trerikesröset på småvägar eller?? låter ju oxå förbannat kul..
Motorvägar e väl jättekul i touringtempo.. touring på motorväg = minst 200 km/h iaf när jag körde..
sen håller jag med.. ska man köra fort på småvägar.. så finns det för mkt som kan gå fel.. nee kör på bana istället.. o det e skitkul..
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |