Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Jaha, då var det finväder beställt till påskhelgen! :fakta
Då ska det gamla skrället startas upp så man kan börja vingla omkring igen :banana

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
på fråga 1 svarar jag: E4 har inget berättigande när man pratar hojar.

på fråga 2: Inget grus alls på tranemorundan. Helt super redan! bra fäste hela tiden, så du kan lugnt åka med!

//jaG

Brutus skrev:
kurviga vägar??? Räknas E4? ;)

Kurviga vägar är nog tveksamt om det blir så mycket av alls..men om det blir nåt så lär det nog dröja ett tag till...kör ju halvförsäkrat i år så det blir nog att avvakta tills kylan och gruset försvunnit..:)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Du behöver inte ett par krashpuckar.. eller känner nånn som behöver? Jag har ett par motrax jag vill bli av med. 600 daler!

//jaG

WASP skrev:
Jaha, då var det finväder beställt till påskhelgen! :fakta
Då ska det gamla skrället startas upp så man kan börja vingla omkring igen :banana

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Zeb_Macahan skrev:
Du behöver inte ett par krashpuckar.. eller känner nånn som behöver? Jag har ett par motrax jag vill bli av med. 600 daler!

//jaG
nä, det behöver jag inte, hörde däremot att det var någon härmis som hade köpt likadana som jag :gnissla , däremot så behöver jag bobbins :7peta

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
En fågel viskade i mitt öra att jens har handlat fel från USA, så du får nog handla bobbins av handlaren istället.... typ :rolleyes:

//jaG

WASP skrev:
nä, det behöver jag inte, hörde däremot att det var någon härmis som hade köpt likadana som jag :gnissla , däremot så behöver jag bobbins :7peta

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Zeb_Macahan skrev:
En fågel viskade i mitt öra att jens har handlat fel från USA, så du får nog handla bobbins av handlaren istället.... typ :rolleyes:

//jaG
det går bra att handla från usa för dig eller? :fyllisar
nä, lite surt när det blir fel...

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Zeb_Macahan skrev:
på fråga 1 svarar jag: E4 har inget berättigande när man pratar hojar.

//jaG

Johorå...E4 är den bästa hojvägen i Sverige...panikrundorna från Gränna hamn till donken vid jordbron var en klar favorit i somras...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
WASP skrev:
det går bra att handla från usa för dig eller? :fyllisar
nä, lite surt när det blir fel...

Det var jag som inte läste nog när jag beställde... mitt fel helt å hållet.. men sen skickade han fel avknassystem, men det va egentligen det snyggaste han skickade :fakta

Snart får jag min tremod med...

Johorå...E4 är den bästa hojvägen i Sverige...panikrundorna från Gränna hamn till donken vid jordbron var en klar favorit i somras...

Tror helt ärligt att du har missat lite med det roliga, kanske ska satsa lite mer på att förbättra kurvhastigheter iår? Det är då man märker vilket lufttryck man har du vet :tungan

//jaG

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
MrGooFy skrev:
Jag skulle tippa på att det är säljaren som inte vet vad han/hon pratar om, dom brukar inte ha sådär bra utblidning direkt. Jag kan nästan garantera att han/hon vägrar ge dig skriftligt på det iaf så då är du kokt om det skulle skita sig på banan.
Nupe, säljaren hade ingen aning om vad hon/han pratade om, mailade och fick svar från någon lite mer påläst: la upp en tråd i försäkrings forumet
Det blir alltså bankörning med TTn istället :D :yoparty

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Zeb_Macahan skrev:
Tror helt ärligt att du har missat lite med det roliga, kanske ska satsa lite mer på att förbättra kurvhastigheter iår? Det är då man märker vilket lufttryck man har du vet :tungan

//jaG

Det blir nog inte mycket kurvigt för mig heller i år...inte i snabb fart i alla fall...märkte förra året hur jävla lätt man åker av,som tur var då körde jag inte så fort+att det inte var några träd.Sen det här med o gena genom kurvor,o säg inte att man inte gör det för jag vet.Inte så ball o möta en bil i 100 blås med skrap...då ligger man illa till...

Det känns som om man nästan bara gillar o köra kurvigt kan man väl lika gärna ta licens o köra bana,och kanske ha en lite sämre hoj o köra stunt eller vad man nu vill med.Fast det kanske är posörfaktorn som spelar stor roll... :rolleyes: :tungan

The_Wanderer

Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Kurviga vägar är även skoj i touringtempo :) det är inte motorvägar...

Its lika making love to a girl...
...det är kul när det går långsamt och sakta
...det är kul när det går vilt och fort
...det är kul varje gång

Men kurvigt ska de va :tungan

Någon som funderat något på lite mer seriös touring i sommar??? Lelle träffen räknas inte!, mer typ Treriksröset, Trollstigen, Europa etc...

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
The_Wanderer skrev:

Its lika making love to a girl...
...det är kul när det går långsamt och sakta
...det är kul när det går vilt och fort
...det är kul varje gång

Men kurvigt ska de va :tungan

Någon som funderat något på lite mer seriös touring i sommar??? Lelle träffen räknas inte!, mer typ Treriksröset, Trollstigen, Europa etc...

självklart kan det vara kul o köra kurvigt...men inte i racingtempo :)

nope det blir nog ingen längre touringrunda i år

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Eller så kanske du har missat att olika människor uppskattar olika saker??;)

Som lilleman sa ett par inlägg upp, känns vettigare att åka in på en bana isf, istället för att ta onödiga risker på vanliga vägar.

Men som sagt, man gör det man tycker är kul..så enkelt är det..:)

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
The_Wanderer skrev:

Hur får du ihop detta då?? toura till trerikesröset på småvägar eller?? låter ju oxå förbannat kul.. :tungan

Motorvägar e väl jättekul i touringtempo.. touring på motorväg = minst 200 km/h iaf när jag körde..

sen håller jag med.. ska man köra fort på småvägar.. så finns det för mkt som kan gå fel.. nee kör på bana istället.. o det e skitkul..

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Maverick skrev:
Hur får du ihop detta då?? toura till trerikesröset på småvägar eller?? låter ju oxå förbannat kul.. :tungan

Motorvägar e väl jättekul i touringtempo.. touring på motorväg = minst 200 km/h iaf när jag körde..

sen håller jag med.. ska man köra fort på småvägar.. så finns det för mkt som kan gå fel.. nee kör på bana istället.. o det e skitkul..
....kunde inte sagt det bättre själv!

KEBAB idag eller????? Spenk är hungrig!!!!!:4skrika

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Lite bilder från igår...

Bifogat

• stunt 04 004.JPG
    stunt 04 004.JPG
    47.2 KB · Visningar: 58
  • stunt 04 005.JPG
    stunt 04 005.JPG
    62.7 KB · Visningar: 62
  • stunt 04 013.JPG
    stunt 04 013.JPG
    47.3 KB · Visningar: 55
  • stunt 04 027.JPG
    stunt 04 027.JPG
    52.3 KB · Visningar: 67
  • stunt 04 035.JPG
    stunt 04 035.JPG
    46.2 KB · Visningar: 63
  • stunt 04 043.JPG
    stunt 04 043.JPG
    46.4 KB · Visningar: 63

gixxy

JoKer
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
gixxer 750r-98
Zeb_Macahan skrev:
Smörj in den ordentligt, spänn den så gott det går, åk och köp ett nytt drivpaket så byter vi det en kväll. Lätt match...

sen är det att bränna igen....

//jaG
Fan det e farligt och spenna en slut kedja för fullt.
Då töjjer man kedjan mera och då går den av. farligt farligt??
Har den lite halvslak och har man slut kedja så kör man därefter. :tummenupp
Men bästa tipset är att byta drivpaket :yoparty :yoparty :yoparty

The_Wanderer

Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Maverick skrev:

Det är inte målet som är viktigt det är vägen dit... :tungan
200+ hmmm tror inte det klassas som touring... mer sporttouring :D
Går det snett på motorväg så är man dock inte speciellt mycke säkrare...

Vi kan konstatera en sak iallafall: att åka hoj ÄR farligt hur och var än man kör, men det är väl det som är en del av tjusningen eller hur.

Smaken är som :arsele och tur är väl det.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...