Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
The_Wanderer skrev:
Det är inte målet som är viktigt det är vägen dit... :tungan
200+ hmmm tror inte det klassas som touring... mer sporttouring :D
Går det snett på motorväg så är man dock inte speciellt mycke säkrare...

Vi kan konstatera en sak iallafall: att åka hoj ÄR farligt hur och var än man kör, men det är väl det som är en del av tjusningen eller hur.

Smaken är som :arsele och tur är väl det.
'

Fan Peter...träffade inte jag dig igår?...har ett litet minne av det...

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Ikon skrev:
'

Fan Peter...träffade inte jag dig igår?...har ett litet minne av det...
Jo när du nämner det så... på centrum va? Kalle va där oxå vill jag minnas... Ni försvann sen, såg er :fyllisar inte senare på kvällen... Usch gillar inte å supa på fredagar, man e ju gammal å trött nu förtiden, fast det kan säkert trännas upp igen :rolleyes:

C-J

Guest
The_Wanderer skrev:
Jo när du nämner det så... på centrum va? Kalle va där oxå vill jag minnas... Ni försvann sen, såg er :fyllisar inte senare på kvällen... Usch gillar inte å supa på fredagar, man e ju gammal å trött nu förtiden, fast det kan säkert trännas upp igen :rolleyes:

japp det var jag kan jag lova
men det var inge kul där igår=( du va lite riktigt full igår eller*S*
jag o ikon va tvugna att dricka mkt sprit igår för att få tebaka kroppstempen
efter e4an .... :fyllisar

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
C-J skrev:
japp det var jag kan jag lova
men det var inge kul där igår=( du va lite riktigt full igår eller*S*
jag o ikon va tvugna att dricka mkt sprit igår för att få tebaka kroppstempen
efter e4an .... :fyllisar
precis...sprit drack...kopiösa mängder :fyllisar

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
C-J skrev:
idag blir det inget shakit that ass :arsele eller*S*?
ikväll får väl både du o jag toffla eller :kär
ha det fint
nja toffla blir det inte...nina ska iväg sen...men mycket mat o mycket film...sen är det race oxå

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det måste jag ha skrivit för hur länge sen som helst.. hur orkade du svara på det ? :va

Å förresten så har man ingen kedja halvslak, man spänner den ordentligt (ordentligt = som man ska = 2-3 cm på suckan min). Kassa drivpaket byter man så att inte kedjan kuggar över eller kedjan går av :fakta

//jaG

gixxy skrev:
Fan det e farligt och spenna en slut kedja för fullt.
Då töjjer man kedjan mera och då går den av. farligt farligt??
Har den lite halvslak och har man slut kedja så kör man därefter. :tummenupp
Men bästa tipset är att byta drivpaket :yoparty :yoparty :yoparty

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ja, mycket kan gå fel på småvägar, mycket kan gå fel på wheeliesessioner, mycket kan gå fel på motorvägen (se bara på emmi) och mycket kan gå fel i stan.. Som vandraren sa: MC är farligt... men man lever bara en gång....

Ikon: Man väljer helt enkelt själv hur aggressivt man kör och hur mycket man kniper kurvor. Själv kniper jag sällan kurvor som är skymda, jag har bättre trafikvett än så efter 50 mil/dag i bil..... Din omkullkörning berodde väl på grus, inte att vägen svängde och hög fart? Eller missuppfittade jag det hela :tungan

Stunta och leka med hoj är underbart, en snabbtur till gränna är underbart (över gamla vägen såklart :gnissla ) och ett snabbgazz till sjötofta ger adrenalinkickar så det står härliga till. Bankörning tillåter inte If så det skiter sig iår med, men emmis hoj kan ju vi dela på, så det blir en del sånt med... om emmi är snäll.... Jag gillar alltså alla delarna av hojåkandet.... men tyvärr så är allt av det ovanstående farligt... Oj, va långt det blev.... :brinnerup

//jaG

Maverick skrev:
Hur får du ihop detta då?? toura till trerikesröset på småvägar eller?? låter ju oxå förbannat kul.. :tungan

Motorvägar e väl jättekul i touringtempo.. touring på motorväg = minst 200 km/h iaf när jag körde..

sen håller jag med.. ska man köra fort på småvägar.. så finns det för mkt som kan gå fel.. nee kör på bana istället.. o det e skitkul..

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Zeb_Macahan skrev:
Ja, mycket kan gå fel på småvägar, mycket kan gå fel på wheeliesessioner, mycket kan gå fel på motorvägen (se bara på emmi) och mycket kan gå fel i stan.. Som vandraren sa: MC är farligt... men man lever bara en gång....

Ikon: Man väljer helt enkelt själv hur aggressivt man kör och hur mycket man kniper kurvor. Själv kniper jag sällan kurvor som är skymda, jag har bättre trafikvett än så efter 50 mil/dag i bil..... Din omkullkörning berodde väl på grus, inte att vägen svängde och hög fart? Eller missuppfittade jag det hela :tungan

Stunta och leka med hoj är underbart, en snabbtur till gränna är underbart (över gamla vägen såklart :gnissla ) och ett snabbgazz till sjötofta ger adrenalinkickar så det står härliga till. Bankörning tillåter inte If så det skiter sig iår med, men emmis hoj kan ju vi dela på, så det blir en del sånt med... om emmi är snäll.... Jag gillar alltså alla delarna av hojåkandet.... men tyvärr så är allt av det ovanstående farligt... Oj, va långt det blev.... :brinnerup

//jaG

självklart :tummenupp jag tycker ju inte ni är sämre människor för att ni kör mycket kurvigt...jag ville mer säga att jag har tröttnat på det...

nån som ska åka imorgon??
jag sticker nog upp en sväng till gamla e4:an o leker

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
om vädret blir jättebra så kanske jag ställer på kopparfärgade faran (hur lät det) och kommer upp... vilken tid hade du tänkt dej?

Svarar du på telefon om man ringer imorgon? :7peta :lol

//jaG

Ikon skrev:
självklart :tummenupp jag tycker ju inte ni är sämre människor för att ni kör mycket kurvigt...jag ville mer säga att jag har tröttnat på det...

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Zeb_Macahan skrev:
om vädret blir jättebra så kanske jag ställer på kopparfärgade faran (hur lät det) och kommer upp... vilken tid hade du tänkt dej?

Svarar du på telefon om man ringer imorgon? :7peta :lol

//jaG

japp...jag ska inte supa ikväll så chanserna är stora att jag svarar :lol

jag vet inte när jag sticker upp...12-13 tiden kanske

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Som sagt, vi får se, annars kommer jag kanske upp med emmis hoj en sväng.. den är ju konstantpåställd :fakta

//jaG

Ikon skrev:
japp...jag ska inte supa ikväll så chanserna är stora att jag svarar :lol

jag vet inte när jag sticker upp...12-13 tiden kanske

gleb

Medlem
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Tackar för en väldigt trevlig åkdag...det var riktigt skit sköj!!!

Ikon skrev:

Om vädret är bra så kommer jag gärna upp och fotar lite :3freak Vilken tid?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...