Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Goffe skrev:
När man ska köra in en ny hoj, hur, osv, tips!! tex varvtal osv.. har hört såååå många olika svar..
Jo det brukar ju låta lite olika huruvida man ska varva nya hojar eller inte, jag tror inte det är nån större fara, det du dock inte ska göra är att segdra på höga växlar...

Och sen vill vi inte höra talas om nån som har halkat omkull på en zx10a på dom nya hala däcken :tungan

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Zeb_Macahan skrev:
Alla TRE´s har bara en funktion. Att ta bort begränsningen på ettan, tvåan och trean. Det gör den genom att lura elektroniken att tro att femman alltid är i. Den får alltså alltid insprutningsnivåerna som femte växeln ska ha. Eftersom man dynar hojarna på femte växeln så kommer förmodligen inte toppeffekten påverkas. Däremot så slipper man rycket i insprutningen, den blir starkare i låg och mellan på låga växlar och Ivans tar bort toppfartsbegränsningen (den elektroniska vid 300 km/h)

Så jag undrar om det kommer påverka toppeffekten, men det ser vi i bänken, Ivans har lagt upp bänkningar av 01-02 och den är starkare i hela registret!

//jaG

Ja, för mappar man på nån annan växel så ser man att den "fetar" å drar ner blandingen. Sen går den helt plötsigt för snålt på 5, 6 i hög fart med glödande grenrör å grejjer som resultat. Lambdavärderna lär väl inte vara optimala hursomhelst. Fast å andra sidan, mappar man på en bänk utan fläktar så kommer den att gå fett på 5:an å ge sämre effekt i bänken. Så det blir inte bra hur man än gör. När jag tänker efter.

edit: det optimala borde vara att bänka på nån lägre växel än 5:an, för att få en så bra blandning som möjligt, då bör man få högsta effekten. Min gissning är att den ger mer effekt på 4:an ä 5:an i bänk. Och mer effekt på 5:an än 4:an i hög fart

Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Goffe skrev:
nu när man inte kör hoj, inte förräns nästa torsdag iaf, så skulle bara kolla lite om de finns några fler här som gymmar?! vart, när, hur, ofta osv??

När man ska köra in en ny hoj, hur, osv, tips!! tex varvtal osv.. har hört såååå många olika svar..

Jag är på Friskis 5 dagar i veckan, R1Emil är med där, Eus också...

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Goffe skrev:
nu när man inte kör hoj, inte förräns nästa torsdag iaf, så skulle bara kolla lite om de finns några fler här som gymmar?! vart, när, hur, ofta osv??

Tränar 5 dagar i veckan på Rehabmedicin.. varav 2 dagar i basäng.. :D

Säger som Wasp.. segdrar inte på växlarna.. låt den går mjukt hela tiden.. bättre o kanske ligga mellan 5-9/10 tusen varv hela tiden än under 5 hela tiden.. men det känner du ju när du kör..

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Goffe skrev:

Sune mc-fulmek tippsar!!

Innan du börjar köra är det viktigt att varmköra ordentligt. Börja med att starta upp den vrid rullen i botten i ca:5 min (övervarvningsskyddet måste ligga i konstant) sen är den ordentligt varm, hitta en riktigt rolig väg, eller leta upp stuntförarna (Icon å kompani) sen är det bara att Gasa tills det rasa!
Ha nu riktigt skoj med din mc

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Mr-zx7 skrev:
Sune mc-fulmek tippsar!!

Innan du börjar köra är det viktigt att varmköra ordentligt. Börja med att starta upp den vrid rullen i botten i ca:5 min (övervarvningsskyddet måste ligga i konstant) sen är den ordentligt varm, hitta en riktigt rolig väg, eller leta upp stuntförarna (Icon å kompani) sen är det bara att Gasa tills det rasa!
:rofl :rofl

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
WASP skrev:
Jo det brukar ju låta lite olika huruvida man ska varva nya hojar eller inte, jag tror inte det är nån större fara, det du dock inte ska göra är att segdra på höga växlar...

Sök på forumet, det finns en manual hur man kör in en hoj i bänk på 3 timmar från USA. Den ska ge maximal effekt efter inkörning!

frågan är om wenners hjälper dej med det? Annars blir det ganska bra pengar på en sån inkörning... :(

Eus: Jag har ingen powercommander, så jag kan inte ställa sprutet ändå!

//jaG

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Mr-zx7 skrev:
Sune mc-fulmek tippsar!!

Tror du att Ikon skulle villja hjälpa mig med detta?? Vore helsjysst om han ville stunta med en sprajdans ny 10:a :rolleyes: :tungan

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Alltså... nu måste jag bara hugga lite.. Vad heter er mckrets eg?? Det står nu er i signatur Member of Jönköping Street Maniacs.. sen när man klickar på namnet så kommer en bild upp där det står JSM Street Maniacs of Jönköping.. snacka om dubbla namn.. heter ni JSM el SMOJ??

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Maverick skrev:
Alltså... nu måste jag bara hugga lite.. Vad heter er mckrets eg?? Det står nu er i signatur Member of Jönköping Street Maniacs.. sen när man klickar på namnet så kommer en bild upp där det står JSM Street Maniacs of Jönköping.. snacka om dubbla namn.. heter ni JSM el SMOJ??

Tycker dom borde heta smoj, låter så fint :D :Bugar

(hmm, har för mig dom tycker JSM, förkortingen ska va så, men att det ser snyggare ut att skriva Street Maniacs of Jönköping...) Rätta mig om jag har fel... Tror nån frågade det innan va? :gnissla

Döp om er till smoj nu :banana

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
NSR_Martin skrev:
Tycker dom borde heta smoj, låter så fint :D :Bugar

(hmm, har för mig dom tycker JSM, förkortingen ska va så, men att det ser snyggare ut att skriva Street Maniacs of Jönköping...) Rätta mig om jag har fel... Tror nån frågade det innan va? :gnissla

Döp om er till smoj nu :banana
Men innan stod det väl bara Member of JSM.. eller om det bara var en länk till loggan.. iaf så var inte JSM utskrivet.. därav min nya fråga...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
På våra gamla tröjor startade det. Det stog street maniacs, jönköping. Men vi hette JSM, på den vägen är det....

JSM är alltså den gamla förkortningen som har hängt med sen innan och den ska man ju inte ändra :rolleyes: .... street maniacs of jönköping står det inte för att JSM står för det, det står det för att vi är det :D. Sen att det kanske är svårt att klura ut spelar väl allan.. ? :tungan

namnet är alltså JSM (Jönköping Street Maniacs) helt enkelt. Det som står under på märket och tröjan är inte utskrivningen av förkortningen! :confused:

Men ditt påpekande om att JSM inte behöver vara utskrivet är fattat.. du har nog rätt, din jävel :fatta! :tungan

//jaG

Maverick skrev:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...