Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Bilder på beben

Bifogat

• ZX9-R 1.jpg
    ZX9-R 1.jpg
    139.4 KB · Visningar: 39
  • ZX9-R 2.jpg
    ZX9-R 2.jpg
    133.1 KB · Visningar: 35

Nicane

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
wima skrev:
Ser riktigt fin ut! Bara på med ett slipon så det låter lite med :tummenupp
Det ska på så fort som möjligt.
Ska fixa lite andra grejer med som hugger, klean ass, miniblink, svart kåpglas, osv... i den takt det blir pengar över,men först ett kolfiber yoshi :D

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Hur kan man glömma o skriva grattis här då (fast jag ringde ju iaf.. :) ).. lite sent.. men GRATTIS gubben..

Nicane

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Vad ska ni göra till helgen då?
Ska upp till Elmia nån dag i helgen, så jag hoppas på kanon väder så man kan ta hojen.

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
spenk skrev:
Det var ju ett gäng om man säger så.....

TACK ALLA! Gammal är jag, tur att man fortfarande är bildskön!!

....ja just det HÅÅÅÅ VVEEEEEEEEEE BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ:yoparty

Jamen så trevligt... GRATTIS :fyllisar nu är det bara att härda ut till pensionen (inte så långt kvar eller?) :banana

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
TREn ökar effekten och vridet på låga varv och kan på vissa motorer påverka toppeffekten med ett par häst. Dock så finns flera modeller och vissa hävdar att dom inte påverkar toppeffekten (Ivans är en av dom)

Får väl se när den bänkas i sommar!

//jaG

eus skrev:
Monterar du en TRE så förlorar du effekt
Men det visste du väl redan? :7peta

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
och framför allt så minskas av-på känslan i insprutningen förhoppningsvis....enda anledningen till att jag köpte mig en sån mojäng

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Zeb_Macahan skrev:
TREn ökar effekten och vridet på låga varv och kan på vissa motorer påverka toppeffekten med ett par häst. Dock så finns flera modeller och vissa hävdar att dom inte påverkar toppeffekten (Ivans är en av dom)

//jaG

Jupp, kommer att gå lite fett i lägre hastigheter
Topeffekten kommer nästan garanterat bli lägre

MC-insprutningar är väldigt dumma jämfört med bilars

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
wima skrev:
och framför allt så minskas av-på känslan i insprutningen förhoppningsvis....enda anledningen till att jag köpte mig en sån mojäng
Måste bara säga att din hoj e fin som fan.. riktigt snygg färgsättning på den!!! :tummenupp

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Zeb_Macahan skrev:

//jaG
Är inte Ivans TRE också bara ett motstånd? Kan väl inte skilja någonting då väl? Ska prova oxå sen i sommar, har ett som jag ska prova o koppla in vill som sagt bara minska insprutsrycket har i övrigt inga förhoppningar på att det skulle bli bättre prestanda

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Alla TRE´s har bara en funktion. Att ta bort begränsningen på ettan, tvåan och trean. Det gör den genom att lura elektroniken att tro att femman alltid är i. Den får alltså alltid insprutningsnivåerna som femte växeln ska ha. Eftersom man dynar hojarna på femte växeln så kommer förmodligen inte toppeffekten påverkas. Däremot så slipper man rycket i insprutningen, den blir starkare i låg och mellan på låga växlar och Ivans tar bort toppfartsbegränsningen (den elektroniska vid 300 km/h)

Så jag undrar om det kommer påverka toppeffekten, men det ser vi i bänken, Ivans har lagt upp bänkningar av 01-02 och den är starkare i hela registret!

//jaG

WASP skrev:
Är inte Ivans TRE också bara ett motstånd? Kan väl inte skilja någonting då väl? Ska prova oxå sen i sommar, har ett som jag ska prova o koppla in vill som sagt bara minska insprutsrycket har i övrigt inga förhoppningar på att det skulle bli bättre prestanda

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
:angel

Ja, ja vet att det finns ett ställe för denna typ av fråga, men ja fick inget svar eller ja fick ett svar att de é höger och ett att de é vänster.

Nu till frågan, är bulten till framdrevet på Bladen höger eller vänstergängad??

Ni som nu gissar skriv det på en lapp vid datorn och behåll den själv, ni andra som är säkra på svaret, delge mig :Bugar

Det är en CBR 929 RR -00 för de som inte vet (gul) :hihi

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Sök ordet "sprängskisser" eller "verkstadsmanual(er)" så kommer du finna länkar till sidor med gratismanualer. Läs där och skruva.

På suckas hojar är dom "rättgängade"

//jaG

myztify skrev:
:angel

Ja, ja vet att det finns ett ställe för denna typ av fråga, men ja fick inget svar eller ja fick ett svar att de é höger och ett att de é vänster.

Nu till frågan, är bulten till framdrevet på Bladen höger eller vänstergängad??

Ni som nu gissar skriv det på en lapp vid datorn och behåll den själv, ni andra som är säkra på svaret, delge mig :Bugar

Det är en CBR 929 RR -00 för de som inte vet (gul) :hihi

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
nu när man inte kör hoj, inte förräns nästa torsdag iaf, så skulle bara kolla lite om de finns några fler här som gymmar?! vart, när, hur, ofta osv??

När man ska köra in en ny hoj, hur, osv, tips!! tex varvtal osv.. har hört såååå många olika svar..

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Goffe skrev:
nu när man inte kör hoj, inte förräns nästa torsdag iaf, så skulle bara kolla lite om de finns några fler här som gymmar?! vart, när, hur, ofta osv??

När man ska köra in en ny hoj, hur, osv, tips!! tex varvtal osv.. har hört såååå många olika svar..
"Gymmar" tja.. det är väll ett gäng och tror ta mig fan alla e på Friskis utom Zeb och Olden som håller till på Atlantis... Jag borde börja tränat för typ 3-månader sen :rolleyes: men det känns så jävla segt! saknar motivation som fan :huvet ...

Vad gäller inkörningen så låt den stå å bli riktigt varm först innan du tar en tur, kör bara lungt så kommer du inte upp i något fet varv :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...