Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Twice skrev:
Kan du inte nämna vilka dessa "folk" är ??
Skulle va intressant

hehehe även om beskrivningen passar in på twice så vet jag inte om du räknas som folk :hihi :7peta

nä nu börjar det hetta till här inne

:corn

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Jag har en fundering, själv har jag aldrig insett tjusningen med att åka inne i stan. Är det inte roligare att åka på platser där det inte är fullt med folk, bilar och cyklister på samt precis jämte vägen? :confused:

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
wima skrev:
Jag har en fundering, själv har jag aldrig insett tjusningen med att åka inne i stan. Är det inte roligare att åka på platser där det inte är fullt med folk, bilar och cyklister på samt precis jämte vägen? :confused:

Som den fina lugna kawaåker jag är så med allt tjöt här inne kommer jag aldrig få sålt min ZX7 :fatta! :huvet

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
whats up suckers.. :brinnerup

wow, kul/intressant läsning.. har oxå sett riktigt mycket poliser i stan nu, o de är väl bra att dem finns.

Min hoj står iaf i ett garage/avställd, så mig letar dem inte efter, däremot har jag fått höra att dem letar efter en svart retta?! :confused: :arsele

Klart man borde lake/köra fort på bana/trafikfri raka, men visst är de både kul o farligt att slanga i stan, fasst de går lite för fort ibland med sporthoj, även på ett hjul. :Bugar :tungan

iaf, nu har moraltanten Goffe sagt lite shit.. nu ska de myglas fram 2½ tim till på jobbet, o va hemma om 15 min.. :hihi

kramas nu ist. ja vet att även twice o ikon brukar :krama o :slicka varandra ibland.. :rolleyes: :tungan

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Goffe skrev:
whats up suckers.. :brinnerup
Min hoj står iaf i ett garage/avställd, så mig letar dem inte efter, däremot har jag fått höra att dem letar efter en svart retta?! :confused: :arsele

Vem kan dom mena :va :tungan

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Lioness skrev:
Så.. mc-kort i två veckor, båge i snart en vecka. :banana

Men jag har knappt sett ngn ute på hoj.. finns det inga andra som åker? :confused:

Förslag på vilka ställen jag ska spana in med bågen? Fina vägar?

Mvh

blir nog fler hojar ute på vägarna till våren, jättekallt ute nu.. var förresten i mullsjö förra veckan, o fick provköra en Vmax (sunkhoj) o massa poliser..

vägar att spana: kinnekulle

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Goffe skrev:
blir nog fler hojar ute på vägarna till våren, jättekallt ute nu.. var förresten i mullsjö förra veckan, o fick provköra en Vmax (sunkhoj) o massa poliser..

vägar att spana: kinnekulle

Kul med nån i Mullsjö som åker hoj. Det är inte värst många ute så här på hösten.

Har ni inte åkt hökensås vägarna? Dom är fina. :tummenupp

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
eus skrev:

Hörde precis att en kille på 14 bast fått fabrikskontrakt i 600 klassen och även ett kontrakt hos dunlop!

Killen får ju inte ens åka moppe än!

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Mr-zx7 skrev:
Hörde precis att en kille på 14 bast fått fabrikskontrakt i 600 klassen och även ett kontrakt hos dunlop!

Killen får ju inte ens åka moppe än!

Kommer att hållas en "längre" intervju med snorungen i kväll i P3 vet ej tiden! om någon är intresserad

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Mr-zx7 skrev:
Kommer att hållas en "längre" intervju med snorungen i kväll i P3 vet ej tiden! om någon är intresserad
Det stämmer, han vann 250SP i år
Har fått dispens för att köra 600
Är väl sådär bra kanske...

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
eus skrev:
Det stämmer, han vann 250SP i år
Har fått dispens för att köra 600
Är väl sådär bra kanske...

Har ju några år på sig att öva! KAn ju hoppas på en svensk i GP om några år då! om inte du hinner dit först vill säga :)

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag menar inte att kritisera nån av er personligt, tycker bara att det är dumt att köra fort inne i stan. Jag kör själv fort, men inte alls lika fort som er, och man har mer kontroll över en hoj på båda hjulen.

Med "folk" så menar jag de flesta av oss, även mej, har fått mej en tankeställare dock. Försöker ta det lugnt i stan, jag kan köra idiotiskt själv, men jag försöker göra det där det inte finns en massa bilar, cyklister och fotgängare.

Som sagt, jag menar inte att kritisera er, bara tänk till en gång till. Det är inte kul den dagen nån av oss klipper en unge som springer över vägen.

Snutarna skiter jag i, men jag vet många andra hojåkare som blir irriterade med tanke på att polisen knappast får högre tankar om hojåkare så.

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
The_Wanderer skrev:
Ge en pansarvagn till Twice å den håller max en vecka innan den sprutar olja å banden går av... Ge honom en stål balk, om han nu skulle ha ett intresse :va i en sån å den skulle hålla lika länge... det beror lite på hur man behandlar saker och ting, ska du använda 125an som en cross hela tiden så kan det bli problem, köp en riktig cross då. Med lite service å suntförnuft så kan saker hålla läääänge... (Utom i twice fall då :hihi )

:D Vandraren går från klarhet till klarhet :D :bugar

Känner på mig att det kommer bli mest att leka i skogen på grusstigar o endurospår osv....

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Emmi skrev:
Jag menar inte att kritisera nån av er personligt, tycker bara att det är dumt att köra fort inne i stan. Jag kör själv fort, men inte alls lika fort som er, och man har mer kontroll över en hoj på båda hjulen.

Med "folk" så menar jag de flesta av oss, även mej, har fått mej en tankeställare dock. Försöker ta det lugnt i stan, jag kan köra idiotiskt själv, men jag försöker göra det där det inte finns en massa bilar, cyklister och fotgängare.

Som sagt, jag menar inte att kritisera er, bara tänk till en gång till. Det är inte kul den dagen nån av oss klipper en unge som springer över vägen.

Snutarna skiter jag i, men jag vet många andra hojåkare som blir irriterade med tanke på att polisen knappast får högre tankar om hojåkare så.

För det första kör jag inte hojj för att försöka fixa hojjåkare ett bättre rykte hos snuten, jag gör det för jag tycker det är kul! Varför tror du oftast busrundorna är på kvällarna? Knappt något folk ute och inga småbarn som kan springa ut. Sen visst kör man på dagarna och helgerna ... Inte ofta jag hänger jämte hojjen på slangen inne i stan. Bara helt vanliga wheelies för att kunna stanna snabbt om det skulle behövas...

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Just nu med en motard mellan benen känner jag att jag kommer fortsätta busa ett tag till...jag vet att de är skitfarligt o dumt o slanga inne i stan,men det är roligt,och som sagt,och som twice sa,busrundorna är ju oftast på kvällarna...sen går det ju inte alls lika fort med motarden som med sporthojen,där man sällan var under 100 blås på slangen...jaja.jag vet att jag gör fel,men jag växer säkert oxå upp nån dag...

blir det nån körning i helgen...lite seriös stunt på nån raka kanske?...jag måste köra lite blade känner jag,dåligt samvete för att jag nästan aldrig kör...

:öl :öl

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...