Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Själv är man som sagt fattig student och kör med både stationär och lap top :yoparty

Fick av skolan..... :gnissla

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har man som jag datorn i ett rum (sovrummet) men har den kopplad till stereon i vardagsrummet (soon to be) så öppnar man mediaspelaren, lägger in en fet playlist och startar upp den. Sen tar man med sig "fjärren" ut i soffan och degar till sig. När man då byter låt så har man playlisten i fjärren och väljer mellan låtarna på ett helt annat sätt än om man bara har en fjärr.

Om jag nu sitter i soffan och väntar på ett mail så säger "fjärren" till när jag får det, jag kan även läsa mailet i den + att jag ser när någon kommer online... kanske någon man vill prata med?

Ett tangentbord ska man ju ha så varför inte ett hightech?

//jaG

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Zeb_Macahan skrev:
Har man som jag datorn i ett rum (sovrummet) men har den kopplad till stereon i vardagsrummet (soon to be) så öppnar man mediaspelaren, lägger in en fet playlist och startar upp den. Sen tar man med sig "fjärren" ut i soffan och degar till sig. När man då byter låt så har man playlisten i fjärren och väljer mellan låtarna på ett helt annat sätt än om man bara har en fjärr.

Om jag nu sitter i soffan och väntar på ett mail så säger "fjärren" till när jag får det, jag kan även läsa mailet i den + att jag ser när någon kommer online... kanske någon man vill prata med?

//jaG

Soft som f****n eller så gör man som mr-jag, skaffar bärbar pc, inkl. trådlöst internet anslutning :) :yoparty

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mr-zx7 skrev:
Soft som f****n eller så gör man som mr-jag, skaffar bärbar pc, inkl. trådlöst internet anslutning :) :yoparty

Så fort dom bygger en bärbar PC med ljudkort som är värt att använda, högtalarsystem som är värt namnet samt skärmar som har chans mot stationära plattisar så..

Har haft laptop länge, det är bra att ha om man använder datorn i jobbet/skolan, men som hemanvändare är det helt förkastligt. Mycket sämre prestanda / krona samt det eviga måstet till originalprodukter..

Men annars är det ju bra... :D

//jaG

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
Så fort dom bygger en bärbar PC med ljudkort som är värt att använda, högtalarsystem som är värt namnet samt skärmar som har chans mot stationära plattisar så..

Har haft laptop länge, det är bra att ha om man använder datorn i jobbet/skolan, men som hemanvändare är det helt förkastligt. Mycket sämre prestanda / krona samt det eviga måstet till originalprodukter..

Men annars är det ju bra... :D

//jaG

3,2GHz P4, 1024-Ram, 100GB Hd, 17" TFT skärm, Geforce FX 128mb grafik, trådlöst nätverk. kopplat till en HarmanKardon förstärkare, i min lilla etta borde räcka :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mr-zx7 skrev:
3,2GHz P4, 1024-Ram, 100GB Hd, 17" TFT skärm, Geforce FX 128mb grafik, trådlöst nätverk. kopplat till en HarmanKardon förstärkare, i min lilla etta borde räcka :)

Precis... jag lovar att samma dator med 21" plattskärm med bättre skärpa skulle vara nästan hälften så dyr men med bättre uppgraderingsmöjligheter. Men som sagt: har man datorn mycket i jobb/skola/resande så är det bra. Eller om man har som du, lite utrymme, kan det vara ett alternativ. Jag har som sagt en gammal bärbar som kostade 36´ när jag köpte den. Utbyggbarhet är DYRT!

//jaG

Therudeboy

Guest
Mr-zx7 skrev:

Då bör man även tänka på att tng-bordet går på samma hz dvs 2400hz. Kan störa ut tng-bordet som min dator gör för min trådlösa överföring till tv:en.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:

//jaG
Låter ju helt perfa!! Grattis till ett bra köp :tummenupp ;)

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
Precis... jag lovar att samma dator med 21" plattskärm med bättre skärpa skulle vara nästan hälften så dyr men med bättre uppgraderingsmöjligheter. Men som sagt: har man datorn mycket i jobb/skola/resande så är det bra. Eller om man har som du, lite utrymme, kan det vara ett alternativ. Jag har som sagt en gammal bärbar som kostade 36´ när jag köpte den. Utbyggbarhet är DYRT!

//jaG

Sant fast detta är personaldator=billigare, och som sagt jag har redan en stationär dator hemma som tar upp halva lägenheten, så nu åker den ut och vipps så har jag en "STOR" etta :hihi eller ja nästan i allafall :3freak

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Therudeboy skrev:
Då bör man även tänka på att tng-bordet går på samma hz dvs 2400hz. Kan störa ut tng-bordet som min dator gör för min trådlösa överföring till tv:en.

:rofl Ajdå miss i planeringen! kan ju vara bra att tänka på vid utbyggnad av trådlöst! dock kommer jag bara att ha en trådlös produkt (ibörjan) så då är det inga problem. och kör man sedan blåtand, så löser det ju sig oxå!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mr-zx7 skrev:
Sant fast detta är personaldator=billigare, och som sagt jag har redan en stationär dator hemma som tar upp halva lägenheten, så nu åker den ut och vipps så har jag en "STOR" etta :hihi eller ja nästan i allafall :3freak

Större må jag kanske säga...

Nu kan du ju renovera mögelrummet med ju,,,, :4skrika :tungan

//jaG

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
Större må jag kanske säga...

Nu kan du ju renovera mögelrummet med ju,,,, :4skrika :tungan

//jaG

Nä tycker du det :hihi väntar fortfarande på att hyresvärden ska få tummen ur snålröven och fixa det!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Therudeboy skrev:

Berätta och rekommendera lösning för överföring mellan dator och tv/stereo trådlöst...

NU säger jag ju :tungan

PS. Gärna så billigt som möjligt...

//jaG

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
Berätta och rekommendera lösning för överföring mellan dator och tv/stereo trådlöst...

//jaG

Jatack billigtr och trådlöst ska det vara :tummenupp

Therudeboy

Guest
Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Skrev lite fel där. Jag har det mellan parabolen och tv:en men min trådlösauppkoppling stör ut signalen på tv:en.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom