Stöldförsök på min CBR 929 i söndags förra veckan.
Kom ner till mc:n på förmiddagen för jag och tjejen skull ut o åka lite, såg att tändningslåset var så gott som sönderbrutet, dock funkade min nyckel. sen har de även försökt ta sig in i förvaringsboxen bak vad de nu trodde jag skulle ha där av värde. Halvförsäkrat med massa tusen i självrisk så det blir ju ta det ur egen plånbok. Inte nog med detta, åkte ut ill ett par kompisar på eftermiddagen för att köra lite cross. var ute en timme o körde lite grusvägar o stigar, ingen bana. kom bra fort uppför en backe och slog över satte i foten (antagligen) så jag vred knät ur led, slet av bägge korsbanden bak och något ledband fram i knät. smalbenet rök av så nedre knäskålen låd bredvid knät. fick ringa ambulans och 6,5 timmars operation, 8 dgr på sjukhus och 6-8 månader sjukskriven och ingen mer mc i år, får gå med skena från låret till fotleden i 3 månader. Grattis!
Trevlig dag jag hade i söndags va? plus att jag missade min systersons begravning som var igår. han gick bort 1/6 endast 5 veckor gammal.
Trevlig sommar på er!