Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Säsongsstart

Ahhh, surt att man står med hojen 18 mil bort...Varför har man inte garage??? Jaja snart är det vår på riktigt å då kommer hojen hit iaf. Bara att hålla sig några veckor till...sen blir det åka av med gubbräsern :)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
lite sent men grattis mavve, intressant läsning i JP oxå, kan bara föreställa mej hur tungt de har varit att ta sej tillbaks till vardag mm..

keep it up!!
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Idag ger jag mig ut och åker........Så ser ni en Svart/Silver R1:a och en Blå så blinka till eller något om ni är sugna på att sammåka lite...


11 Grader och sol i nässjö fick jag precis ett sms om nu, undrar varför det är dimma och 1+ i JKP bara???


///Micke / 073-5033550
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Igår blev det tio mil åkt, premiären typ, fan va gött det äääääääääär!!!
Nu har jag tvättat o putsat lite så den är tiptop! :tummenupp
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Yeah! Nästa helg (söndag) får de bli cross, Bottnaryd eller Hok. Tänkte ev. köra nån timme i Bottnaryd nån kväll i veckan, slutar vid 1630 och efter det. Nån som ska med?

Denna helgen tillbringades med sånt här grannt istället, första gången sen i september! :yoparty
 

Bifogat

  • emminyfk1.jpg
    emminyfk1.jpg
    81.1 KB · Visningar: 56
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hok har jag dålig koll på - är väl en bana som va igång förr i tiden men nu verkar det inte va igång officiellt, tänkte dra dit och titta iaf.

Bottnaryd är en svartbana som ska va helt ok, har inte vart där heller.

Hur är det i Eksjö nu? Tänkte köra där nån gång också, bra för nybörjare verkar det som?
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
2833650 lite sent men grattis mavve, intressant läsning i JP oxå, kan bara föreställa mej hur tungt de har varit att ta sej tillbaks till vardag mm..

keep it up!!
tackar tackar..

artiklen i jp blev rätt bra faktiskt, var lite nervös över hur hon skulle skriva ihop det hela.. nästa tidning blir Året Runt.. :öl
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Hok har jag dålig koll på - är väl en bana som va igång förr i tiden men nu verkar det inte va igång officiellt, tänkte dra dit och titta iaf.

Bottnaryd är en svartbana som ska va helt ok, har inte vart där heller.

Hur är det i Eksjö nu? Tänkte köra där nån gång också, bra för nybörjare verkar det som?

Eksjö har inte öppnat för säsongen ännu, det är därför jag måste ragga andra banor att köra på. :) Öppnar preliminärt 2 april.

Det är ganska stora hopp i Eksjö och vissa av dem är lite svåra, kan vara bättre att åka sakta över vissa hopp istället för att satsa halvhjärtat och landa för kort.

På måndagar så får man bara köra "motionsslingan", då kör man inte i de svårare hoppen på "baksidan", stora platåhoppet kör man dock i. Om man vill kan man såklart vika av och bara köra motionssligan de andra dagarna också.

Om du inte har något emot att åka lite längre, typ 9-10 mil så finns det en lättare bana i Solshester. Jag var där idag och körde för första gången, var riktigt jävla rolig faktiskt. Är grus/jord, mycket kurvor och endast ett riktigt hopp. http://web.telia.com/~u38107336/

Sen finns ju Vrigstad också, är väl runt 6 mil dit från Jkpg.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Han behöver uppdatera både sin profil och sin signatur:p Den förra motorn rasade (nu har han en ny) och han bor inte längre i växjö hehe:)

ja, den rök ju lite skumt när vi va ute en runda i höstas.. vad var felet?! kassa ventiler, för lite slangande?!:rolleyes:



antingen gillar du extraljus väldigt mkt (frågar du mej så tycker jag de är lite hårdrock med x-ljus) eller så säljer du sånna?!
 
Last edited:

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
2844031 ja, den rök ju lite skumt när vi va ute en runda i höstas.. vad var felet?! kassa ventiler, för lite slangande?!:rolleyes:




antingen gillar du extraljus väldigt mkt (frågar du mej så tycker jag de är lite hårdrock med x-ljus) eller så säljer du sånna?!
En kolvring gick förmodligen och cylindern såg ut som mount everest typ... Och cylindrarna sitter gjutna i blocket på den motorn så de var bara häva i en ny motor...
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Goffe skrev:
antingen gillar du extraljus väldigt mkt (frågar du mej så tycker jag de är lite hårdrock med x-ljus) eller så säljer du sånna?!

Haha nää, men av någon anledning så kallas jag för Hella. :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top