Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vrigstad är öppen nu, där har jag vart och kört två gånger. Bra bana att lära sig åka på. Solhester måste jag testa och måndagskvällar på Eksjö.

Imorrn 1630 drar vi till Bottnaryd, ska du/nån med?
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
HOK öppnar nästa helg enligt info. Är en "nybildad?" förening som har hand om det. Den är godkänd för träningsbruk vad jag fattade det som. Alla som betalar medlemsavg. 500kr/år får åka. Öppet 3ggr per vecka. Den infon jag fick av han som är bland de ansvariga för det.
kan kolla mer info om nån är intresserad..........:va
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
HOK öppnar nästa helg enligt info. Är en "nybildad?" förening som har hand om det. Den är godkänd för träningsbruk vad jag fattade det som. Alla som betalar medlemsavg. 500kr/år får åka. Öppet 3ggr per vecka. Den infon jag fick av han som är bland de ansvariga för det.
kan kolla mer info om nån är intresserad..........:va

kolla om rampen är kvar och om det finns landning till nu.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Det låter väl kanon! Skicka gärna över mailadress eller nåt till den som är ansvarig och lägg upp mer info här! Jag vill veta! :tummenupp

För övrigt var vi i Bottnaryd idag men kicken gav upp på min baby så jag måste fixa på lördag!
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
aJonator skrev:
HOK öppnar nästa helg enligt info. Är en "nybildad?" förening som har hand om det. Den är godkänd för träningsbruk vad jag fattade det som. Alla som betalar medlemsavg. 500kr/år får åka. Öppet 3ggr per vecka. Den infon jag fick av han som är bland de ansvariga för det.
kan kolla mer info om nån är intresserad..........:va

Kolla gärna om de har en hemsida. Men 500 spänn för en "träningsbana"? Aja, är den rolig kan det ju vara värt det. :)

Emmi skrev:
För övrigt var vi i Bottnaryd idag men kicken gav upp på min baby så jag måste fixa på lördag!

Var banan något att ha då? Underlag?
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Stenigt, uppkört och 70cm djupa gropar över hela banan så de va väl sådär. Var inte platt nånstans.
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
Kolla gärna om de har en hemsida. Men 500 spänn för en "träningsbana"? Aja, är den rolig kan det ju vara värt det. :)

500 per år är väl inte så mkt? :gnissla

Ska kolla upp lite mer idag. En arbetskollega som har hand om det så kan kolla med han när han börjar senare idag.
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
......:va

Kollat lite mer.
Hook's Crossförening
Kontakt: Kenneth Nilsson 0737-170987
Öppnar i nästa vecka. Nu i helgen ska de göra iordning banan för säsongen. Samt få den besiktad.
Banan är godkänd för träningsaktivitet.

För att få köra måste man vara medlem. Medlemskap kostar 500kr/år Stödmedlem 100kr/år. i dagsläget är det ca 35 medlemmar

Familjemedlemskap kostar 500kr/år med 1hoj och 100kr/extra hoj.

Arrendet tillåter att den kommer vara öppen Tisdagar,Torsdagar,Lördagar olika tider beroende på tid på säsongen, tiderna hade han inte i huvet.

Hemsida finns inte än men tydligen var jag inblandad i det :gnissla
 
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ingen som ska med till Solshester på söndag om jag får ihop min cykel?
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
HOK öppnar nästa helg enligt info. Är en "nybildad?" förening som har hand om det. Den är godkänd för träningsbruk vad jag fattade det som. Alla som betalar medlemsavg. 500kr/år får åka. Öppet 3ggr per vecka. Den infon jag fick av han som är bland de ansvariga för det.
kan kolla mer info om nån är intresserad..........:va

HAHAHA HOK´s bana tar typ 1,5min att ta sig runt på och det finns inte ett enda riktigt hopp. Inte förra året iallafall då jag va där och åkte några ggr då min syster bor i HOK.

Däremot så har jag varit medlem i SOLSHESTER många år eftersom jag är ifrån Vetlanda och den banan kan jag rekomendera starkt, en bra tränningsbana helt enkelt. Sen i närheten finns juh Pauliström den är helt ok också.

Men bästa banorna runt omkring tycker jag Vrigstad, Eksjö, Vimmerby och Målila har..


///Micke
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Tjenix,


Har en liten fråga, finns de någon mc-firma med bra utbud på skinnställ i Jönköping? Ska dit en sväng imorgon och är lite sugen på att prova ett par ställ...
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ci´s MC har en del och Ejfa Motor har en del, men det är väl inte nåt jättesortiment.
 

Heinevik

Guest
Ejfa har inte ett skit, dom kör moppe 100%... tyvärr, bra affär annars. Men Ci:s Mc i hovslätt har precis gjort klart deras utbyggnad så det är riktigt fint & fräsht där. Många skinnställ, kankse inte så många raceing, (även om man kan hitta nåt fint där ändå), men 2-delade touringställ finns de väldigt gott om.


http://www.cismc.se/
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Nä, nu måste vi väcka den här mög-tråden till liv!

Var finns ni alla hojåkare, sitter ni i era garage och putsar bara eller:va

Vi är ett gäng, och då menar jag riktigt tuffa outlaws som ska köra en sväng imorgon eftermiddag i sporthojstempo (diskutabelt?).

Träffpungt Atollen, tid förslag?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Nä, nu måste vi väcka den här mög-tråden till liv!

Var finns ni alla hojåkare, sitter ni i era garage och putsar bara eller:va

Vi är ett gäng, och då menar jag riktigt tuffa outlaws som ska köra en sväng imorgon eftermiddag i sporthojstempo (diskutabelt?).

Träffpungt Atollen, tid förslag?

Hej på er!

Dra ihop ett gäng & åk till MC-kompaniet i Väring som har öppet hus i helgen.
http://www.mc-kompaniet.se/special_3.htm
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Vetefan , är ju minst 10 mil tråkig väg dit i alla fall den vägen jag känner till, kanske nån som känner till nåt krokigare dit ?

Tänkte mest cruisa lite runt Jkp.
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
Vetefan , är ju minst 10 mil tråkig väg dit i alla fall den vägen jag känner till, kanske nån som känner till nåt krokigare dit ?

Tänkte mest cruisa lite runt Jkp.

Då har du inte åkt mycket runt Hjo->Skövde->Tidahom området. Finns bra med krokiga vägar där. Tänkte ta hyfsat raka vägen dit å sen ta krokvägar hem...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top