Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
ja skulle rekommendera Euromaster på Solåsvägen 8 alt. Norks på Sagaholmsvägen, nära råslätt.

OK får åka och kolla det någon dag.

Va hos MC-Proffsen eller Ci´s och lämmnade in däck och fälg igår kl 10:30 åkte tillbaks kl 15:30 men inte FAN har de hunnit kränga på det nya... HMMM riktigt bra service där (NOT)


///Micke
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
OK får åka och kolla det någon dag.

Va hos MC-Proffsen eller Ci´s och lämmnade in däck och fälg igår kl 10:30 åkte tillbaks kl 15:30 men inte FAN har de hunnit kränga på det nya... HMMM riktigt bra service där (NOT)


///Micke

Undrar varför man inte är förvånad:va Cis har nog aldrig hållt vad dom lovat.
Finns ingen av mina motorcykelvänner som har något gott att säga om dom och definitivt inte jag heller.
 

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
Undrar varför man inte är förvånad:va Cis har nog aldrig hållt vad dom lovat.
Finns ingen av mina motorcykelvänner som har något gott att säga om dom och definitivt inte jag heller.

Håller med, deras verkstad e kass, vart kan man göra service på Honda på andra ställen i stan?
 

Heinevik

Guest
Undrar varför man inte är förvånad:va Cis har nog aldrig hållt vad dom lovat.
Finns ingen av mina motorcykelvänner som har något gott att säga om dom och definitivt inte jag heller.


Nej, ci:s är det sista stället man åker till här i jönköping! När jag hade min moppe på service var den klar efter 2 månader. Det var väääldiigt låååånngaa månader eftersoim det var Juli/augusti och högsäsong :(

Håller med, deras verkstad e kass, vart kan man göra service på Honda på andra ställen i stan?


Prova på Ejfa Motor på ljungarum eller på Mc-tjänst på bangårdsgatan.


Orkar du åka ända till Anderstorp? Stigefeldts Motor har snabba och riktigt bra service ! www.stigefeltsmotor.se


Har för mej att Manfreds Motor har bra honda service oxå..?
www.manfredsmotor.se
 
Last edited:

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
Har för mej att Manfreds Motor har bra honda service oxå..?
www.manfredsmotor.se[/QUOTE]

Lite långt att åka, har hört att wenners i öxnehaga ska vara bra men jag tror inte dom har Honda... Dom gör ju service på polisens hojjar, har inte dom några honda nuförtiden...?
 

Heinevik

Guest
Lite långt att åka, har hört att wenners i öxnehaga ska vara bra men jag tror inte dom har Honda... Dom gör ju service på polisens hojjar, har inte dom några honda nuförtiden...?

Jo wenners är ju bra, är inte säker på att dom har honda. Min kompis servade där uppe för ett tag sen och var nöjd men det var en bmw, om jag inte minns fel. Gick in på wennersmotor.se, var väl inte den bästa sidan jag sett... Så du får väl ta o ringa dom efter helgen, förmodar att dom inte har öppet nu..
 

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
Jo wenners är ju bra, är inte säker på att dom har honda. Min kompis servade där uppe för ett tag sen och var nöjd men det var en bmw, om jag inte minns fel. Gick in på wennersmotor.se, var väl inte den bästa sidan jag sett... Så du får väl ta o ringa dom efter helgen, förmodar att dom inte har öppet nu..

Japps sidan e sunkig som satan men jag var var där uppe förra året o kollade runt lite, dom verkade trevliga o kunniga. Ci:s verkar vara jävligt dyra, en polare fick betala 2,5k för lilla servisen hos dom meddans jag gav 900 hos Malms:tungan
Nu ska jag ut o gasa lite i det fina vädret:hojraket
 

Heinevik

Guest
hmm.. wenners har varit bra! men sen slutade en mek där, tycker det har gått utför sen dess.. sist (jag tycker) dem var bra var 2003..

Jag har hört detta, var det inte en kille som slutade och så gör de bara polis-hoj-service nu och typ hojar som liknar dom, som bmw ?
Är inte säker, har inte varit där på ett tag.

Japps sidan e sunkig som satan men jag var var där uppe förra året o kollade runt lite, dom verkade trevliga o kunniga. Ci:s verkar vara jävligt dyra, en polare fick betala 2,5k för lilla servisen hos dom meddans jag gav 900 hos Malms:tungan


Ci:s är både dyra, långsamma och otrevliga. Förstår inte vad verkstadskillarna håller på me där inne, de verkar hata sina jobb? De blir ju småarga om man ens kmer in i affären?
Tror du inte att ejfa servar Honda? Dom är ju både trevliga, snabba. Mc-tjänst tror ja iaf servar honda. Alla affärer går före ci:s !! :mad:
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Undrar varför man inte är förvånad:va Cis har nog aldrig hållt vad dom lovat.
Finns ingen av mina motorcykelvänner som har något gott att säga om dom och definitivt inte jag heller.

OK.. Som ny istaden så har jag absolut noll koll på vart man ska vända sig... Ne blev helt förvånad när de inte hunnit kränga över ett däck på lös fälg på
5h. Kommer ifrån Vetlanda där man kunde gå in på MC-Guiden och på 5röda så satt däcket på fälgen och det kostade inte hälften av vad de ville ha på Ci´s Fan 300 spänn för att kränga ett däck???:va

Jag kör juh Yamaha finns det någon AUK verkstad i JKP på de??? Åker ju oftast till mascot i nässjö annars...

///Micke
 

Heinevik

Guest
Jag kör juh Yamaha finns det någon AUK verkstad i JKP på de??? Åker ju oftast till mascot i nässjö annars...
///Micke

Ja tror inte att det finns någon auktoriserad yamaha verkstad i jönköping. Då är Mascot motor närmast.

Orkar du åka långt för det bästa är det att rek en jättefin yamaha verkstad i göteborg. 031-7001700. Om du har vägarna förbi :)
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
Jag har hört detta, var det inte en kille som slutade och så gör de bara polis-hoj-service nu och typ hojar som liknar dom, som bmw ?
Är inte säker, har inte varit där på ett tag.




Ci:s är både dyra, långsamma och otrevliga. Förstår inte vad verkstadskillarna håller på me där inne, de verkar hata sina jobb? De blir ju småarga om man ens kmer in i affären?
Tror du inte att ejfa servar Honda? Dom är ju både trevliga, snabba. Mc-tjänst tror ja iaf servar honda. Alla affärer går före ci:s !! :mad:
Ejfa kan suga KUK!!!
Det gick tydligen inte ekra om mina fälgar. Bara köpa nytt sa dom.
15 min i garaget så vart dom ihopsatta, och jag har aldrig gjort sånt innan. :arsele
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
Jag och budda drar ut på lite snutjakt nu.
ring om någon ska med :D :tuttar

sen finns det inga vetiga mc butiker i denna stan!!!
ska man ha något gjort får man göra det själv.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Jag va bara tvungen o ta det 14000 inlägget... wow, va häftigt

Varför måste det va så kallt för??? Jag vill ju köra hoj all day long...
Racetec är förövrigt asnajs! Vilket fäste... Nu kan man ju åka på framhjulet med, hehe
 

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
EJFA är väl ändå värst i stan? De vägrar ju bland annat att lämna priser i förväg. Ringde och frågade pris på bromsskivor en gång och han svarade att de brukar kosta mellan 1500-2000:- men att det inte var säkert att de gjorde det till min modell... :huvet

Wenners är trevliga och duktiga men tar ofta på sig lite för mycket saker för att vara snälla och är därför inte klara med allt i tid. Ger dock bra priser och kan beställa hem från alla möjliga olika leverantörer.

Kör man Yamaha så finns det annars knappt någon anledning till att inte orka de 4 milen ner till Mascot Motor i Nässjö. De har bra priser och ett gigantiskt reservdelslager och det de inte har tar de hem på nån/några dagar. De brukar också ha bra rabatter på däck mm.

Synd att en stad som Jönköping inte kan ha en riktig MC-butik när en liten by som Nässjö har en...
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
var är alla sporthojsåkare????? Har varit ute ett antal ggr de senaste dagarna men de ända man möter eller ser är krompråmsåkarna.
En dag som idag skulle man ha haft lite hjälp att överrösta alla oljerykande V8or som har invaderat stan denna helg.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top