Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
Ja tror inte att det finns någon auktoriserad yamaha verkstad i jönköping. Då är Mascot motor närmast.

Orkar du åka långt för det bästa är det att rek en jättefin yamaha verkstad i göteborg. 031-7001700. Om du har vägarna förbi :)

Wenner´s är aukt. på yamaha, kawa o bmw
 
Last edited:

Heinevik

Guest
Synd att en stad som Jönköping inte kan ha en riktig MC-butik när en liten by som Nässjö har en...


Det är väl inte så konstigt? Det är ju knappt några som åker i jönköping. Jag har knappt sett nån hoj nu på ett år i jönköping. Någon då och då men inget mer. Man skulle ut och samåka mer och visa att Jönköping är en hojstad så dom fattar att det finns marknad för en mc-affär. Nu dom senaste åren kanske det har blitt mer och mer hojåkare men som det har varit är det inte konstigt att ingen vill öppna en affär här? Eller? Inga åkare=ingen marknad. Ingen marknad=ingen vinst.? såklart.
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Det är väl inte så konstigt? Det är ju knappt några som åker i jönköping. Jag har knappt sett nån hoj nu på ett år i jönköping. Någon då och då men inget mer. Man skulle ut och samåka mer och visa att Jönköping är en hojstad så dom fattar att det finns marknad för en mc-affär. Nu dom senaste åren kanske det har blitt mer och mer hojåkare men som det har varit är det inte konstigt att ingen vill öppna en affär här? Eller? Inga åkare=ingen marknad. Ingen marknad=ingen vinst.? såklart.


Så du menar att det finns fler mc-åkare i t ex burseryd, nässjö och vetlanda? Och där finns bra handlare bara för att man samåker? :va
 

Heinevik

Guest
Så du menar att det finns fler mc-åkare i t ex burseryd, nässjö och vetlanda? Och där finns bra handlare bara för att man samåker? :va


Hahahha nej nej nej och åter nej! Jag menar bara att jönköping har visat resten av mc sverige att vi är en liten rutten, trälig håla och på så sätt vill ingen mc affär (som hänger med i svängarna) ha sin affär i jönköping...

Bättre förklarat nu?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag va bara tvungen o ta det 14000 inlägget... wow, va häftigt

Varför måste det va så kallt för??? Jag vill ju köra hoj all day long...
Racetec är förövrigt asnajs! Vilket fäste... Nu kan man ju åka på framhjulet med, hehe
Har du bytt motorn nu eller? Funkar??
Själv behöver jag fortfarande få tummen ur och byta bakdäck samt köpa ett nytt batteri. Snön som faller utanför fönstret gör dock att jag inte har bråttom :rolleyes:
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Hahahha nej nej nej och åter nej! Jag menar bara att jönköping har visat resten av mc sverige att vi är en liten rutten, trälig håla och på så sätt vill ingen mc affär (som hänger med i svängarna) ha sin affär i jönköping...

Bättre förklarat nu?


jag tror snarare att felet ang dem mc-butiker i jkpg är att det saknas villja/kunskap att ha den bästa verkstan/butiken i stan, samt att det är svårt att hitta riktigt bra folk.. jkpg ligger ju annars riktigt bra till, lite centralt i södra/mellan delen av landet, korsas av e4an osv.. alla städer är nog lika träliga. kan ju vara tillfälligheter att mascot finns i nässjö, annan i vetlanda osv.. alla vill inte bo/ha butik i jkpg.

my 3 cents
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
Stämmer väl till visso, men ejfa har varit bra när jag varit där. Är ejfa trogen, dom är ofta mycket snabba, trevliga och billiga! Iaf går dom lååångt före Ci:s ! :)

Hadde jag lyssnat på dom så hadde inte mina motardhjul suttit ihop nu.
Detta går aldrig att sätta ihop sa han! 20 min i garaget så vart det gjort själv.
Så ejfa kan suga kuk!

Jag va bara tvungen o ta det 14000 inlägget... wow, va häftigt

Varför måste det va så kallt för??? Jag vill ju köra hoj all day long...
Racetec är förövrigt asnajs! Vilket fäste... Nu kan man ju åka på framhjulet med, hehe


Jag testade ett racetec K0 nu :D Dra åt helvete vilket fäste.
 
Last edited:

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
Hahahha nej nej nej och åter nej! Jag menar bara att jönköping har visat resten av mc sverige att vi är en liten rutten, trälig håla och på så sätt vill ingen mc affär (som hänger med i svängarna) ha sin affär i jönköping...

Bättre förklarat nu?

Efter min och buddas uppvisning på E4´an i lördags med folk som hängde ur bilarna och fotade och filmade så borde folk förstå att folk gasar i JKPG :D :yoparty
 

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
Ejfa har inte ett skit, dom kör moppe 100%... tyvärr, bra affär annars. Men Ci:s Mc i hovslätt har precis gjort klart deras utbyggnad så det är riktigt fint & fräsht där. Många skinnställ, kankse inte så många raceing, (även om man kan hitta nåt fint där ändå), men 2-delade touringställ finns de väldigt gott om.


http://www.cismc.se/

Du glömde att berätta att Christer inne på Ci:s e det dummaste helvetet som går i ett par skor. Noll koll, otrevlig, oseriös och dyr som satan själv. Inget utbud alls och okunskap inom socialkompetens är ju andra trevliga egenskaper som den idioten saknar. Kommer aldrig handla en skruv till där någonsinn

OK får åka och kolla det någon dag.

Va hos MC-Proffsen eller Ci´s och lämmnade in däck och fälg igår kl 10:30 åkte tillbaks kl 15:30 men inte FAN har de hunnit kränga på det nya... HMMM riktigt bra service där (NOT)


///Micke

Finns ingen service där att tillgå tyvärr. Han kunde inte förstå att jag inte ville ställa hojen där då han skulle skifta mina däck med nyckeln i. Dum fan har ju dessutom lyckats sälja min hoj en gång i tiden utan min namntäckning på ägarbytet. Håll er borta från skitbutiken nummer 1

Håller med, deras verkstad e kass, vart kan man göra service på Honda på andra ställen i stan?

verkstaden är väl det enda som är bra där eller?
Hade det inte varit för richard så hade ju stället slagit igen för länge sedan

OK.. Som ny istaden så har jag absolut noll koll på vart man ska vända sig... Ne blev helt förvånad när de inte hunnit kränga över ett däck på lös fälg på
5h. Kommer ifrån Vetlanda där man kunde gå in på MC-Guiden och på 5röda så satt däcket på fälgen och det kostade inte hälften av vad de ville ha på Ci´s Fan 300 spänn för att kränga ett däck???:va

Jag kör juh Yamaha finns det någon AUK verkstad i JKP på de??? Åker ju oftast till mascot i nässjö annars...

///Micke


300 på ci:s det va som fan.....det va ju 1000 kr under vad man kunde förvänta sig. mig skulle han ha 700:- av för att jag inte ville montera bort hjulet först. Han ska inte ens diskutera han får ju betalt men skälla ska han den satans...........:tuttar :huvet :arsele
ÅK TILL MASCOT värt varje krona
 
Last edited:

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
Så du menar att det finns fler mc-åkare i t ex burseryd, nässjö och vetlanda? Och där finns bra handlare bara för att man samåker? :va

Vetlanda har ju rätt mycket hojåkare. Vi har tagit turer förbi jönköping flera gånger men det ser ju inte lovande ut. När vi stannar på torget i vetlanda med en båge så kommer oftast fler och parkerar för att prata.

Den stilen verkar inte jönköping ha tyvärr.

Sen har vi ju två mc-butiker. Både Oves och Mc-Guiden. Men va hjälper det, jag åker till Mascot i Nässjö för det. Hehe. Smålänningar måste kunna pruta lite, oves har jag inte provat på men mc-guiden var inte villiga att ta hem ett berik ställ jag ville ha och ge mig lite bättre pris på det när dom sålde ett för litet skinnställ till mig som dom inte ville ta tillbaka. Jag tycker det är lite synd. Köpa ett ställ för 7400, kommer tillbaka dagen efter. "Det är ju begagnat, sätt ut det på blocket för 5900."

Gamla mc-tjänst gick bra på, då återkommer man och köper mer på det viset. Oves har jag knappt besökt men det är ju lite under konstruktion fortfarande när begagnat flyttas ner till ny hall i växjö.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Va fasen. När flyttade du till könjöping?


De va inte alls så länge sedan haha 1mars..... Men tyvärr är det som du säger här verkar det vara dålig samanhålning på alla åkare... Inte alls som hemma i Vetlanda där man kunde stanna till på torget och det dök upp typ 5-10 åkare direkt och frågade om man skulle ta en tur...

Får väl bli att samåka me gänget ifrån Vetlanda i sommar :yoparty Väntar på magnusK och malexander rundan hehe Fasen vilket sjukt tempo den killen håller :)

///Micke
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
2003 var nog den bästa hojsommarn jag har vart me om i Jönköping, asgoa samåkningar/stunttillfällen me 10-20 pers på sporthojar...jag med många har gått över till att köra nästan enbart bana och ett gäng har väl lagt av.
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
2874678 2003 var nog den bästa hojsommarn jag har vart me om i Jönköping, asgoa samåkningar/stunttillfällen me 10-20 pers på sporthojar...jag med många har gått över till att köra nästan enbart bana och ett gäng har väl lagt av.
Bara att hålla med.. 2003 var tokroligt.. tills 20 aug. Sen vart det inte lika roligt längre.
 

Heinevik

Guest
korsas av e4an osv..


Korsas av e4 an? Det är väl inte bara Jönköping som gör det? Och vad har det för betydelse egentligen?

Uppsala, stockholm, norrköping, linköping, helsingborg, södertälje och nyköping korsas av e4an, måste dom ha en bra mc affär då ? :va

2003 var nog den bästa hojsommarn jag har vart me om i Jönköping,

Jätteroligt att prata minnen :tummenupp haha, MEN varför kan det inte hända igen?? det är väl bara att spika ett datum om en månad och få me alla på det? Förmodligen kommer det vara skitkul och så kommer de bli ett gott gäng som åker sen :)
 
Last edited:

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
Du glömde läsa att han frågade om ställ? Christer håller till i verkstaden, där iallafall jag inte sätter mina fötter igen. Själva affären är fin. Nytt, frächt och ombyggt. Snyggt med 2a våningen. Men verkstaden är skit. Ja.

christer är i affären.
det är bosse som är i verkstaden.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08

Jätteroligt att prata minnen :tummenupp haha, MEN varför kan det inte hända igen?? det är väl bara att spika ett datum om en månad och få me alla på det? Förmodligen kommer det vara skitkul och så kommer de bli ett gott gäng som åker sen :)


Kommer inte så långt med en 125cc cross och en 450cc racemotard tyvärr.:gnissla Ni får nog styra upp samåkandet själva så kanske jag kan låna en hoj och hänga på nån gång sen...
 

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Onsdag torsdag och FREDAG fint väder. Fredag blir det att glida runt. =)
 

Bifogat

  • ntvmap_pmp_std_1_10011_20070411_12.png
    ntvmap_pmp_std_1_10011_20070411_12.png
    15.5 KB · Visningar: 209
  • ntvmap_pmp_std_1_10011_20070412_12.png
    ntvmap_pmp_std_1_10011_20070412_12.png
    15.7 KB · Visningar: 207
  • ntvmap_pmp_std_1_10011_20070413_12.png
    ntvmap_pmp_std_1_10011_20070413_12.png
    15.2 KB · Visningar: 206

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Glida, jo det gör man strax efter en lowsider:näsblod
Bankörning på Anderstorp på lördag, alla som inte vill köra men vara aktiva -flaggvakter ?

Våren är här jipiiekayey:yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top