Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Det är vad ni tycker...jag med flera tycker det är kul att köra bana och det har väl knappast med att vara moralkärring att göra. Ni får väl köra som ni vill och jag kör bana för jag tycker det är roligare. Har själv legat runt som en idiot på sporthoj på vägen ett par år men tycker inte de e lika kul...

Motardbanor finns det ett gäng, tyvärr me lite dåliga hopp...anledningen att man ska ha skydd på hojen är för att inte köra sönder banorna, finns väl ingen som har lust att lägga onödiga cash på att laga banor istället för att köra. Vart har du 20 m feta platåhopp i skogen?:va

JSM har väl inte funnits sen 2003 vad jag vet?
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Fan vilken osämja har drabbat hela Sporthoj, mer kärlek åt folket!

Jag håller faktiskt med båda parterna, det är kul med okända skogstigar men att mina kroppsdelar är sönderslagna på alla rötter och stenar har gjort att man föredrar crossbana, och ändå kör man med en lite kinafiddy.

Jag har aldrig haft tråkigt på en crossbana iaf, skogsväg kan man ju hamna i nån dynghåla med vatten till midjan och det är sådär ball...


Men bra nivå på er grabbs, lagom mjuk stil ni kör med, keep it going:yoparty
 

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
Det är vad ni tycker...jag med flera tycker det är kul att köra bana och det har väl knappast med att vara moralkärring att göra. Ni får väl köra som ni vill och jag kör bana för jag tycker det är roligare. Har själv legat runt som en idiot på sporthoj på vägen ett par år men tycker inte de e lika kul...

Motardbanor finns det ett gäng, tyvärr me lite dåliga hopp...anledningen att man ska ha skydd på hojen är för att inte köra sönder banorna, finns väl ingen som har lust att lägga onödiga cash på att laga banor istället för att köra. Vart har du 20 m feta platåhopp i skogen?:va

JSM har väl inte funnits sen 2003 vad jag vet?

Innan var ni ju alltid ute och åkte. Nu ser man er aldrig mer. Det där med 2003 vet jag ingenting om. Var är Zeb numera?? <gömmer han sig på banor oxå eller? Jag tycker inte att det är så konstigt att t ex du tycker det är roligare med bana men att hela JSM tycker likadant samtidigt är ju lite sektvarning faktiskt!! :tuttar
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Innan var ni ju alltid ute och åkte. Nu ser man er aldrig mer. Det där med 2003 vet jag ingenting om. Var är Zeb numera?? <gömmer han sig på banor oxå eller? Jag tycker inte att det är så konstigt att t ex du tycker det är roligare med bana men att hela JSM tycker likadant samtidigt är ju lite sektvarning faktiskt!! :tuttar

Jag har ingen reggad hoj så jag kör inte på vägarna. Jens kör bara bana, han är instruktör och det är hans tjej Linda också.
Peter kör också bara bana, tycker väl också att det är roligare. Greven kör inte mycket alls längre, Henke verkar ju precis ha köpt hoj igen och Carro kör väl inte längre. Ikon har ingen hoj och när han kör så är det cross. Dan har ingen hoj. Så det är väl inte så många som kör på bana; jag & Peter på motardbana, Jens på RRbana....
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
2882595 Henke verkar ju precis ha köpt hoj igen och Carro kör väl inte längre. Ikon har ingen hoj och när han kör så är det cross. Dan har ingen hoj.
Jag o carro delar på hojen.. den grymma Hsun Rolley 125, med hela 5 kw!! :D det e carro som kör mest, då hon ha den till jobbet.. fast jag hade fint sidostödsskrap i rondellen vid biltema igår.. :D

fast spenk kör ju fortfarande.. på sin sköna rosa disco cbr.. :D
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
:rock Sidostödsskrap är inte att förakta, hur många me sporthoj har lyckats med det?:D
Spenken har man inte sett på länge, Disco-CBRen brukar ju synas! :banana
 

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
hur går den nu då, fått bort blurret på ettan o tvåan?

Nu går den riktigt bra :tummenupp
Vet i fan vad det kan ha varit. Men tillverkade egna snablar ungefär som
orginal och då försvann det:va :D
Nu ska den bara fixas för besiktning
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
Det är vad ni tycker...jag med flera tycker det är kul att köra bana och det har väl knappast med att vara moralkärring att göra. Ni får väl köra som ni vill och jag kör bana för jag tycker det är roligare. Har själv legat runt som en idiot på sporthoj på vägen ett par år men tycker inte de e lika kul...

Motardbanor finns det ett gäng, tyvärr me lite dåliga hopp...anledningen att man ska ha skydd på hojen är för att inte köra sönder banorna, finns väl ingen som har lust att lägga onödiga cash på att laga banor istället för att köra. Vart har du 20 m feta platåhopp i skogen?:va

JSM har väl inte funnits sen 2003 vad jag vet?

I skogen kan man hoppa på allt möjligt, bara se möjligheterna och ladda.
Senast i höstas drog vi ut en liten ramp i sandtaget här hemma.
Jag och galten laddade på redigt och ställde bilar på längden under.
Måttade upp lite hyffsat med tumstock, 18m och galten 18,5m.
Bör tilläggas att detta var utan landning så det gjorde bra ont att landa :D

Garanterat roligare än en bana med vägbulor :D
Hade det inte kostat 10k och ca 2 tim arbete för att ens kunna testa
åka bana så hade jag kanske övervägt det hela.

Vägen nere vid Norks var ju också ett fint hopp innan dom byggde så
satans mkt där. Gick ju även med motardhjul.

Närmsta bana är väl eksjö härifrån, så enkel resa på 1 tim och upplastning
mm. gör att det inte blir värt det när banorna bara är en plan slinga med asfalt.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Love to the ppl!

Som tur är så gillar vi alla olika saker, vissa gillar motard, bana, rr osv. tycker själv att bana är skitkul, motard är lite småhäftigt, slanga är gott som skinnet osv.. är jag den mest optimale föraren?!

;)


som sagt, kärlek till alla.. :pannkyss
 

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Love to the ppl!

Som tur är så gillar vi alla olika saker, vissa gillar motard, bana, rr osv. tycker själv att bana är skitkul, motard är lite småhäftigt, slanga är gott som skinnet osv.. är jag den mest optimale föraren?!

;)


som sagt, kärlek till alla.. :pannkyss

:D Självklart är du den mest optimala föraren, vem skulle det annars vara?:tungan
 

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
najs... men då körde du på bana antar jag. Verkar roligt. Synd att man inte hade ett gäng som ville åka med en till bana. Man vill ju inte åka själv precis
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Vad betyder/är JSM??
Jönköping Street Maniacs är/var ett gäng glada hojåkarkompisar med likadana tröjor :)
najs... men då körde du på bana antar jag. Verkar roligt. Synd att man inte hade ett gäng som ville åka med en till bana. Man vill ju inte åka själv precis
Inte många banor man kommer upp i sån fart på annat än VV's. Fri sikt, inga utfarter, lite trafik=gasrullenmotstoppet! :yoparty

ÅKER VÄL FÖRBI ATOLLEN TYP VID 5 TIDEN...........
Får man sällskap på en runda vid Atollen fortfarande? Känns som allt har blivit en enda byggarbetsplats. Är det inte dags att hitta en ny samlingsplats? Kiosken vid JET/Ica Maxi på Herkulesvägen kanske...? :va
Jag parkerade lite synligt på trottoaren vid Lindströms på Torpa i eftermiddags och tog en fika men inte en enda sporthoj kom förbi.


Jag testade *host, host* Harleys idag. Hädelse, jag vet, men man kan ju inte dissa nåt man inte testat så jag körde Dyna Wide Glide, Street Rod och V-rod Special på provkörningsdagen på Ljungarum.
Wide Gliden var precis som man väntat sig att en H-D ska va, tung, vinglig, orkeslös, fotpinnar på helt fel ställe och kassa bromsar. Street Rodden däremot var riktigt rolig faktiskt! Riktigt bra drag i porsche-twinnen! Bromsar och chassi var klart godkänt oxå för nåt det står H-D på tanken på och man kan nästan kalla körställningen aggressiv. Synd bara att den är fulast av dem alla
V-rodden kändes lite tamare och vingligare. Om det berodde på vinden, custom-körställningen eller det löjligt feta bakdäcket vet jag inte.

Nu kan jag av erfarenhet säga att en H-D inte är nåt för mig ens när jag pensionerat mig :D Efter detta kändes min snart tio år gamla gixxer som en riktig superhoj igen. Man borde provköra Harleys oftare kanske, hehe :rolleyes: ....eller oxå inte!

// Kalle

ps. cred till alla som orkat läsa hela inlägget :tungan
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...


Får man sällskap på en runda vid Atollen fortfarande? Känns som allt har blivit en enda byggarbetsplats. Är det inte dags att hitta en ny samlingsplats? Kiosken vid JET/Ica Maxi på Herkulesvägen kanske...? :va
Jag parkerade lite synligt på trottoaren vid Lindströms på Torpa i eftermiddags och tog en fika men inte en enda sporthoj kom förbi.

Jovisst... Jag åker vart som helst bara man kan vara några som kan träffas och samåka lite. Det blir liksom roligare då:)

Hör gärna av er till mig när ni ska åka med ett pm eller sms 073-5033550

///Micke
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top