Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Du då , kör du inte mer ? K-man körde med senast men han var inte en liten prick framför som senast :D !
Senast och senast menas ändå två olika tillfällen :) Nej, kallt var det och lite rostig efter vinterdvalan samt en hoj som inte tände som den skulle på okända vägar. Tranemovägen kan jag men Malexander hade jag aldrig kört innan.
Rakt fram blev du efter iaf :arsele ;) Slip-on och nerdrevning skulle göra 675:an ännu roligare. Riktigt skumt att den startade själv mha kopplingen. Kan man välja bort det om man vill?

Vilken är bästa trafikskolan för mc-kort i Jkpg? En :tuttar kompis flyttar hit snart och håller på att ta A-kort.

Last edited:

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Någon som har varit i norge och kört någonting? Funderar på att avlägga en semestertripp där i sommar.

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
Någon som har varit i norge och kört någonting? Funderar på att avlägga en semestertripp där i sommar.

det finns en slinga som heter trollstigen eller nåt:va
finns säkert någon som har mer info om det. funderar också på en norge tripp.
denna rutt ska ha etremt fina vyer o utsikter över fjordar o så. vet inte om du gillar sånt iof ?

Heinevik

Guest
Vilken är bästa trafikskolan för mc-kort i Jkpg?

Hört väldigt bra rykten om huskvarna trafikskola, har inte själv varit där då väntetiden på en körlektion var ett antal veckor :näsblod men när ja ringde dit var de iaf trevliga och verkade seriösa. :)

Heinevik

Guest
denna rutt ska ha etremt fina vyer o utsikter över fjordar o så. vet inte om du gillar sånt iof ?

Trollstigen är mer utsikt än åkande. Själva åkningen är inte värd en sån lång tur. En lagom go slingerstig upp på ett berg. inget extremt bra... Men vill du ha utsikt & åkning är det ett finfint altenativ !

mer info finns på http://www.trollstigen.net/index2.php

Bifogat

• trollstigen_3.jpg
    trollstigen_3.jpg
    36.7 KB · Visningar: 56

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
2023 Panigale V2
Dolomiterna i Italien är inte fel det heller. Drar dit 9/6 :yoparty

Bifogat

• IMGP0972_small.jpg
    IMGP0972_small.jpg
    73.3 KB · Visningar: 42

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06

Jag vet inte om jag gillar det men det vore kul att se sig om lite bara. Det är det som är tanken med hela rutten.

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Nu är pipan på och det ger 27 hk till minst:näsblod
nämen 2,7 kanske, den toppar 8 km/h mer med den på faktiskt !

Kompisen köpte också en 675-a grå förra fredagen och brände av precis framför mig i depåsvängen på Anderstorp i måndags, nu har jag sett han flyga tre gånger:D . Han klarade sig och hojen fick sig en extreme makeover bara på nån sekund, fast nu är den körduglig iaf.

Vi är tre som tänkte posör-gazza imorgon ni som vill med skriv träffplats/tid i tråden så möts vi och jämnför vems hoj penisförlänger mest !:yoparty

Rakt fram blev du efter iaf :arsele ;) Slip-on och nerdrevning skulle göra 675:an ännu roligare. Riktigt skumt att den startade själv mha kopplingen. Kan man välja bort det om man vill?

QUOTE]

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
ingen
Senast och senast menas ändå två olika tillfällen :) Nej, kallt var det och lite rostig efter vinterdvalan samt en hoj som inte tände som den skulle på okända vägar. Tranemovägen kan jag men Malexander hade jag aldrig kört innan.

Vilken är bästa trafikskolan för mc-kort i Jkpg? En :tuttar kompis flyttar hit snart och håller på att ta A-kort.

rosenlund eller ta körkort.nu.. dom gör verkligen allt allt allt för att man ska klara dig så snabbt och smärtfritt som möjligt

DRJones

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
R1-01 CRF450HM(såld)
såg en aprillia motard här i jkpg. nån här inne eller :va

Vet inte om de var han,men min förman känner en som har en ny Aprilia450 o han bor i Taberg, om de nu var han. Förresten, hämtar delarna imorgon så till helgen blir de nog lite åka av, på eller??
Mvh Jonas

Jbod

Kör hårt!
Gick med
28 May 2006
Hoj
Kawasuki 1000-04
Vägval

Tjenare alla Jönköpings bor, speciellt ni två på 675 som skall till gotland med mig.:yoparty :yoparty :yoparty
Tänkte fråga om ni har några bra förslag på väg val till Borås och även om det är någon som har något bra val därifrån till Gbg.:Bugar
Tänkte åka till gbg på lördag. Om det är någon som skall ditåt så skulle det vara sköj med en guide:Rockbanan :bow .

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept