Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
Får väl bli att samåka me gänget ifrån Vetlanda i sommar :yoparty Väntar på magnusK och malexander rundan hehe Fasen vilket sjukt tempo den killen håller :)

///Micke

Det är ju inte precis första gången han kör på den vägen. Kent och han höll rätt bra tempo där sist jag var med tycker jag. Har kört för lite för att pressa på i böjar. Skulle vilja lära mig det under mer kontrollerad form där man slipper tänka på grus och mötande trafik i alla fall.
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
edit: det är på söndag skrev fel innan

Fick inte tag på plats men ska dit och hänga på låset, det är 15 platser kvar i gatgruppen och de släpps på söndag 07:00, eftersom intresset hade varit lite dåligt i gatgruppen så är det nästan garanterad plats och blir lite dyrare 1200kr för heldag alla försäkringsbolag tillåtna!

Häng på vettja vi är två från jkp!:yoparty
 
Last edited:

Heinevik

Guest
De vägrar ju bland annat att lämna priser i förväg. Ringde och frågade pris på bromsskivor en gång och han svarade att de brukar kosta mellan 1500-2000:-

Men de spelar väl inte nån roll? 1500 eller 2000 är väl inte så farligt. Annars e de ju bara att gå dit när en annan står i kassan och säja att dom har lovat 1500, jag har kört med det ett par gånger där. :)
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
De va inte alls så länge sedan haha 1mars..... Men tyvärr är det som du säger här verkar det vara dålig samanhålning på alla åkare... Inte alls som hemma i Vetlanda där man kunde stanna till på torget och det dök upp typ 5-10 åkare direkt och frågade om man skulle ta en tur...

Får väl bli att samåka me gänget ifrån Vetlanda i sommar :yoparty Väntar på magnusK och malexander rundan hehe Fasen vilket sjukt tempo den killen håller :)

///Micke

Tycker det känns farligare för varje år, börjar nog bli gammal. Det är ju på bana man kan ge fullt men bara det blir lite värme på helgerna så kommer det bli längre körning! :)

Grrrooov : Följ med till bankörning. 15/4 är det på Anderstorp. Hänger ni med till Lelleträffen så är det ju körningar där med.
 
Last edited:

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Lelleträffen är given, dock inte för att träffa massa nedpissade kromåkare som bara super, utan vägarna på gotland är mumma, för att inte tala om Gotland ring-en favorit!:tummenupp

Men visst en och en annan bira blir det väl !
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ingen här som åker cross? Tänkte jag skulle åka idag men ingen ville ju hänga på...:( Får bli körning nånstans nästa vecka, vill nån med?
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Tycker det känns farligare för varje år, börjar nog bli gammal. Det är ju på bana man kan ge fullt men bara det blir lite värme på helgerna så kommer det bli längre körning! :)

Grrrooov : Följ med till bankörning. 15/4 är det på Anderstorp. Hänger ni med till Lelleträffen så är det ju körningar där med.

Är nog så.. Fan va ringrostig man va när man la de första milen i år... Trodde jag gått och blivit gubbe på en vinter...

Jag väntar fortfarande på aneby-gränna, gränna-ödeshög, ödeshög-tranås, tranås-malexander, MALEXANDER sen hem :yoparty

Lelleträffen är bokad.. Men hur funkar det med banåkning där??? Måste man boka innan eller kan man bara komma dit och bränna?

NU SKA JAG UT OCH SÄTTA PÅ MIN FÄLG OCH DÄCK SEN SKA JAG UT OCH BRÄNNA ÅKER VÄL FÖRBI ATOLLEN TYP VID 5 TIDEN...........

///Micke
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Är nog så.. Fan va ringrostig man va när man la de första milen i år... Trodde jag gått och blivit gubbe på en vinter...

Jag väntar fortfarande på aneby-gränna, gränna-ödeshög, ödeshög-tranås, tranås-malexander, MALEXANDER sen hem :yoparty

Lelleträffen är bokad.. Men hur funkar det med banåkning där??? Måste man boka innan eller kan man bara komma dit och bränna?

///Micke

Som det har varit innan så har det bara varit att åka dit, betala och köra. Har inte varit någon ljudmätning heller dvs inga problem med slipon. Mig veteligen är det likadant i år.
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
Vi snackar banåkning alternativt att dra ner till Vaggeryd och köra på svartbanan där...

som att åka till åre och köra puckelpist...
är ju inga oväntade hinder på en bana...

ska ju komma på fethäng i skogen i ca 100 km/h och vips där låg ett träd.
eller ladda på som fan utmed viltstängslen vid e4an och hoppas man inte får i styret i staketet :D
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
som att åka till åre och köra puckelpist...
är ju inga oväntade hinder på en bana...

ska ju komma på fethäng i skogen i ca 100 km/h och vips där låg ett träd.
eller ladda på som fan utmed viltstängslen vid e4an och hoppas man inte får i styret i staketet :D

Jag behöver inga kickar av såna grejer, kör för att de e skoj och det är betydligt roligare på banan...:yoparty
 

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
Grrrooov : Följ med till bankörning. 15/4 är det på Anderstorp. Hänger ni med till Lelleträffen så är det ju körningar där med.

Vad kostar detta? Har lite dålig ekonomi just nu. Tänkte jag skulle byta olja och filter på bågen innan jag drar igång. Sen behöver jag ju sulor.

Vill gärna köra på racetec igen. Dom var ju kanon.

aneby-gränna, gränna-ödeshög, ödeshög-tranås,

Har MagnusK nån koll på om jag kört dom vägarna? Inte vad jag minns i alla fall.

Som det har varit innan så har det bara varit att åka dit, betala och köra. Har inte varit någon ljudmätning heller dvs inga problem med slipon. Mig veteligen är det likadant i år.

Host... Hur var det med slip-on på anderstorp nu igen? När på söndag är det? Finns ju risk för bakfylla. Får ju hålla mig nykter då. Utan friskt bakdäck så tar jag läktarplats av fega skäl.
 
Last edited:

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
som att åka till åre och köra puckelpist...
är ju inga oväntade hinder på en bana...

ska ju komma på fethäng i skogen i ca 100 km/h och vips där låg ett träd.
eller ladda på som fan utmed viltstängslen vid e4an och hoppas man inte får i styret i staketet :D

Ha ha ha ha.
Jaaag kööör bara på cykelvägar. :gnissla
Jag har inte fattat varför man skall ta ett fordon lasta på ett annat för att sedan köra skiten för att harva runt i samma spår om och om igen och vara nöjd med det.
Näää tacka veta jag fetkörning på landsväg etc eller som Twice säger nått annat än banjävlar. Visst bana kan va kul nångång men väg o skog regerar juh:yoparty

Vad fasen har hänt med mighty **JSM** ???? Ska ni byta ut S kanske :arsele

Fan när ni ändå är igång byt ut M:et oxå ffs:yoparty
 
Last edited:

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
Ha ha ha ha.
Jaaag kööör bara på cykelvägar. :gnissla
Jag har inte fattat varför man skall ta ett fordon lasta på ett annat för att sedan köra skiten för att harva runt i samma spår om och om igen och vara nöjd med det.
Näää tacka veta jag fetkörning på landsväg etc eller som Twice säger nått annat än banjävlar. Visst bana kan va kul nångång men väg o skog regerar juh:yoparty

Vad fasen har hänt med mighty **JSM** ???? Ska ni byta ut S kanske :arsele

Fan när ni ändå är igång byt ut M:et oxå ffs:yoparty

Höhöhöhö sååååja :D:yoparty
Ligga och jaga sekunder på samma slinga hela tiden är ju inget kul.
Till slut handlar det bara om vem som har mest cash att lägga på bågen.
Motardbanor finns inga i sverige, kolla i USA. 20m feta platåhopp.

Vore det så, så skulle jag faktiskt kunnat tänka mej krypa i ett skinnställ
och köra lite :D utan skateboardhjul på varje ände av hojjen.

har **JSM** blivit **JMK** ???? :va :tuttar :yoparty
 

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
Höhöhöhö sååååja :D:yoparty
Ligga och jaga sekunder på samma slinga hela tiden är ju inget kul.
Till slut handlar det bara om vem som har mest cash att lägga på bågen.
Motardbanor finns inga i sverige, kolla i USA. 20m feta platåhopp.

Vore det så, så skulle jag faktiskt kunnat tänka mej krypa i ett skinnställ
och köra lite :D utan skateboardhjul på varje ände av hojjen.

har **JSM** blivit **JMK** ???? :va :tuttar :yoparty


MMOOOOOOHAHAHAHAHa jag löste rebusen direkt
Kan JMK stå för Jönköpings Moral Kärringar kanske?:yoparty :) :tuttar :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top