Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nån som vet var det finns 17" motardhjul till salu? Får eventuellt hem ett Monster (2t 500cc) i helgen som jag planerar att både cross- och gatanpassa :yoparty

Tips om snygga lysen, bak/bromsljus samt bromsljuskontakter och större generator för dessa emottages tacksamt så kanske det blir en byggtråd nånstans :D Hojen är förreggad redan så enduroregistrering ska nog gå bra.

Finns det nåt smidigt sätt att höja / sänka hojen snabbt och enkelt? Droppa gaffeln genom kronorna går väl inte om styret e i vägen och kortare doglegs i länkaget är väl inte helt smidigt att byta??
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Waaa jag vill inte jobba idag. Imon blr det en sväng om vädret håller sig! Martin pm mig ditt nummer så kör vi =)
Jag o två kompisar va ute idag, hann inte se ditt meddelande... Men det blir fler gånger! Imon kanske... PMar mitt nummer så får vi se imon..
Gött väder idag, härligt värre o glida runt...
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Har ni dött hela bunten eller?

Imon ska det bli fint väder, jag är ledig som det ser ut nu, nån som ska med ut o köra en runda?
 

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
Klart det ska bli bra väder imon när man varit ledig 2 dagar nu =(

Men fredag och lördag är jag ledig, hoppas det blir fint väder.
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Klart det ska bli bra väder imon när man varit ledig 2 dagar nu =(

Men fredag och lördag är jag ledig, hoppas det blir fint väder.
Imon ska de bli fint, lördag regna, söndag ska de bli sol och +5 om man följer forecas väder följer man smhi blire +1...

Förmodligen så hämtar jag en 660 på lördag, så på söndag är jag garanterat med och åker om de går enligt planerna:D
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Igår var jag och Martin i stockholm o hämtade hem en hoj till mig :) Nån som ska med ut på en sväng idag? jag martin och en till kommer nog ta ett stråg genom staden för att sedan leka lite...
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Nu har jag kommit hem ifrån Thailandet och även hunnit hämta mig en Gixxer 1000 06:a, Så nu väntar man bara på det fina vädret...


:)


///Micke
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Köra motard i snöstorm är rätt trevigt :banana

EDIT:
0,5 km både sittandes och med knät på sadlen avklarat, nu är det bara o träna mer höjd på sittandes o träna på att stå så det inte blir så jobbigt med knät på sadlen, sen går det nog finfint.. Målet är hela lovsjörakan.
 
Last edited:

Runningback

Loud pipes saves lives...
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Husky
Hoj
CR500 -96
Har planer på att ta ut hojjen till påskhelgen, inte nog med att det ALLTID är fint väder , peppar peppar så fyller man år samtidigt... kan knappt bärga mej. Skulle vara gött om man drog ihop ett motardgäng o köra lite..:yoparty
 
Last edited:

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
Det är väl inte alltid fint väder på påsk? Men det hoppas vi på!! Vi ska ut ett stort gäng och köra på påsken.. Det e spikat
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
*GRRR*

vad fan ska det vara för nytta med +6 grader och solsken en jävla torsdag? :mad:

p.s någon som har koll på ungefär hur lång tid det tar att få köra hojen igen om man ställt av den? (första året jag gjort det)
borde väl gå att ringa in till försäkringsbolaget och få köra samma dag? (även med skrapat skattemärke?)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top