Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Noterade en KTM-pilot vid Rocksjön igår som drog på bakhjulet (förbi en mopedist, helt rätt!), var riktigt skönt att se - dock mindre roligt att notera att en MC-polis låg 60-70 meter bakom, svårt att säga om han såg din wheelie eller inte, hoppas det gick bra! (såg bra ut iallafall hehe)

Någon som känner igen sig?
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Noterade en KTM-pilot vid Rocksjön igår som drog på bakhjulet (förbi en mopedist, helt rätt!), var riktigt skönt att se - dock mindre roligt att notera att en MC-polis låg 60-70 meter bakom, svårt att säga om han såg din wheelie eller inte, hoppas det gick bra! (såg bra ut iallafall hehe)

Någon som känner igen sig?
Han såg det, men det gick finfint ändå... Fast det va ju såklart inte jag...
Kan meddela att mc polisen inte gillar grusvägar...

Hade polisen blåljus på när du såg han?
Polisens nya taktik verkar vara att hänga med utan blåljus så hojen framför inte ska upptäcka dom, polisen, som ska göra samhället säkrare, är ju då precis lika stor samhällsfara för alla i trafiken och på trottoarerna som han som smiter, och kanske ännu större om polisen kör bil... Inte hjälper det polisen att ta fast boven heller, det leder snarare till att ingen vågar köra lugnt i stan längre, med tanke på risken att en civilare smyger efter...
 

ulf_larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha YZF R6 -07
Tog en tur till Borås i förmiddags, stannade för att tanka vid bensinstationen som kommer efter Axamo, tankade klart och tänkte nu ska vi sa va hojjen går för när det inte är några bilar i närheten. Men som ni kankse vet ligger det 500 meter bort en resturang, där stog mc-polisen när jag blåste förbi i full acceleration och mätarn började gå mot 200 ;/ Han började vifta och veva men jag tror inte ens han försökte komma efter.

Har bara under dagen sett 3 mc-poliser, får hoppas dom inte blir fler!
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Tog en tur till Borås i förmiddags, stannade för att tanka vid bensinstationen som kommer efter Axamo, tankade klart och tänkte nu ska vi sa va hojjen går för när det inte är några bilar i närheten. Men som ni kankse vet ligger det 500 meter bort en resturang, där stog mc-polisen när jag blåste förbi i full acceleration och mätarn började gå mot 200 ;/ Han började vifta och veva men jag tror inte ens han försökte komma efter.

Har bara under dagen sett 3 mc-poliser, får hoppas dom inte blir fler!
Va det en honda pan european? Sport touring...
Fler mc poliser åt folket, dom är ju kul o va ute o åka med... har jag hört...
 

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
Han såg det, men det gick finfint ändå... Fast det va ju såklart inte jag...
Kan meddela att mc polisen inte gillar grusvägar...

Hade polisen blåljus på när du såg han?
Polisens nya taktik verkar vara att hänga med utan blåljus så hojen framför inte ska upptäcka dom, polisen, som ska göra samhället säkrare, är ju då precis lika stor samhällsfara för alla i trafiken och på trottoarerna som han som smiter, och kanske ännu större om polisen kör bil... Inte hjälper det polisen att ta fast boven heller, det leder snarare till att ingen vågar köra lugnt i stan längre, med tanke på risken att en civilare smyger efter...

Dom måste inte ha blåljus på. Det är bara till för att just uppmärksamma bilister på att dom kommer. Jag fick veta det på ett förhör en gång när jag frågade varför han inte hade blåljus. Då hade ja ju naturligtvis stannat direkt. :rolleyes: För jag såg inte han alls utan blåljus.. :rolleyes: Dom klocka mig aldrig dock så jag fick tillbaka kortet. Ska kanske nämnas att jag körde bil.
 

Snatchi

Livet är livsfarligt, ingen har överlevt
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Huskvarna
Hoj
Såld
Tog en tur till Borås i förmiddags, stannade för att tanka vid bensinstationen som kommer efter Axamo, tankade klart och tänkte nu ska vi sa va hojjen går för när det inte är några bilar i närheten. Men som ni kankse vet ligger det 500 meter bort en resturang, där stog mc-polisen när jag blåste förbi i full acceleration och mätarn började gå mot 200 ;/ Han började vifta och veva men jag tror inte ens han försökte komma efter.

Har bara under dagen sett 3 mc-poliser, får hoppas dom inte blir fler!

Jag va vid Jordbrorondellen och jobbade i tisdags när 8 st mc-poliser (2 civilare, 6 vanliga) kom och åkte i rondellen...det känns nästan som dem förökar sig...:gnissla
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Dom måste inte ha blåljus på. Det är bara till för att just uppmärksamma bilister på att dom kommer. Jag fick veta det på ett förhör en gång när jag frågade varför han inte hade blåljus. Då hade ja ju naturligtvis stannat direkt. :rolleyes: För jag såg inte han alls utan blåljus.. :rolleyes: Dom klocka mig aldrig dock så jag fick tillbaka kortet. Ska kanske nämnas att jag körde bil.
Ja jag vet att dom får... Som jag sa tror jag mest det leder till att folk kör ännu fortare, det är ju då enda chansen att se om nån är efter... Borde inte va vad polisen vill... Förstår inte hur dom tänker.

Har råkat ut för liknande grej med bilen själv, körde fortfort, ser nån ligger långt bakom o kör fort, såg skumt ut, så saktar ner o kör lagligt, bilen kommer ifatt och det va mycket riktigt en polisbil, dom hade inga blåljus på o sen hängde dom efter ett tag för o leta fel, men gav snabbt upp o stannade mig, o frågade ungefär "hur fan kör du" o frågade vad som skulle hända om en person kliver ut på vägen osv osv... Men faktum är att dom står och skäller ut mig för nånting som dom gjorde precis likadant själva... Hur ska man då kunna ta polisen på allvar och ha någon respekt/förtroende för dom?
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja jag vet att dom får... Som jag sa tror jag mest det leder till att folk kör ännu fortare...

Men faktum är att dom står och skäller ut mig för nånting som dom gjorde precis likadant själva... Hur ska man då kunna ta polisen på allvar och ha någon respekt/förtroende för dom?

Hur tänker du nu??? :va Ska alla poliser köra med blåljus jämt och aldrig jaga nån fortkörare? Deras jobb är att tillrättavisa lagöverträdare, eller hur. Hade inte du kört för fort hade inte de behövt göra det heller. Polisen har rätt att utan blåljus överskrida hastighetsbegränsningen vid brådskande tjänsteutövning.

Om du ser detta som en uppmaning att köra för fort själv så kanske du ska ta dig en funderare... eller fick du nån konstig outlaw-mentalitet på köpet när du köpte 660? Dina inlägg har faktiskt förvånat mig.

Tja jag skulle behöva låna en Db killer till min besikting på tisdag....
Du klarar oftast besiktningen med bullerrör på radfyror. Jag byter aldrig på min SRAD (helsystem)
edit: lite sent kanske. Klarade du besiktningen? :)
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Hur tänker du nu??? :va Ska alla poliser köra med blåljus jämt och aldrig jaga nån fortkörare? Deras jobb är att tillrättavisa lagöverträdare, eller hur. Hade inte du kört för fort hade inte de behövt göra det heller. Polisen har rätt att utan blåljus överskrida hastighetsbegränsningen vid brådskande tjänsteutövning.

Om du ser detta som en uppmaning att köra för fort själv så kanske du ska ta dig en funderare... eller fick du nån konstig outlaw-mentalitet på köpet när du köpte 660? Dina inlägg har faktiskt förvånat mig.

Jag tänker absolut inte som du tror att jag tänker. Jag förstår inte ens hur du lyckades få ihop det inlägget.
Polisen får jaga hojar och bilar hur mycket dom vill (men slå på blåljusen om jag ska kunna ta utskällningen på allvar).
Att få ett "resultat" till att bli en "uppmaning" är inte annat än skickligt.
Vad jag ville få fram har jag redan skrivit innan, nu vill jag helst inte diskutera dethär mer, det känns egentligen fel att ge polisen kritik i min sitts, plus att det, som du visade, bara leder till missförstånd. Man ska helst vara en ängel själv för att få klaga på någon annan...
 
Last edited:

j-eke

Medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ktm 640
Hej alla!!

Nu är jag tillbaka på gatorna efter att haft lite uppehåll. Jag har nu sålt kawan och köpt motard :)

Kommer folket från jkpg träffas och köra mycke i sommar?

mvh jonny
 

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Hej!

Såg en snut dra efter en svart v-twin uppe vid a6 starx efter 7 idag. Kanske nån här??
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Du klarar oftast besiktningen med bullerrör på radfyror. Jag byter aldrig på min SRAD (helsystem)
edit: lite sent kanske. Klarade du besiktningen? :)

Ja ang buller. Vet du om man kan åka med slipon på mantorp kalle??? Har kollat lite bilder ifrån Actionpics och där åker många med system på. Tänkte mest på bökigheten med alla vajrar och skit som sitter org på våra hojar :näsblod

Ska bli riktigt nice med bana nästa FRIDAY WROOOOOM :yoparty


///Micke
 

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
Jo då hojen gick igenom utan problem. de klagade inte ens på att jaga hadde satt reflexen på nummerplåten :tummenupp
 

MARF

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Ort
Jönköpings län
Hoj
GSXR k5
Det är en så kallad bullerdag på mantorp på fredag. så det är lungt,
ska själv dit kommer att köra med slipon. så det är lugnt Mr Mike
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Havsutsikt från vår takterass här i Cala Millor, Mallorca!:yoparty
 

Bifogat

  • IMG_0574.jpg
    IMG_0574.jpg
    39 KB · Visningar: 57
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top