Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hade man kunnat leva med. Men nu är det kanon väder här hemma också och mycket hoj åka :tungan

Ha det bäst.

///Micke
Du hur kommer vi till Mantorp? För länge sen pratade Seid om att jag skulle åka med honom i hans buss. Kruxet e att jag ska vidare upp till Stockholm efter körningen så jag kanske vill skicka hem lite grejor med er bara... Hur har ni planerat?
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Du hur kommer vi till Mantorp? För länge sen pratade Seid om att jag skulle åka med honom i hans buss. Kruxet e att jag ska vidare upp till Stockholm efter körningen så jag kanske vill skicka hem lite grejor med er bara... Hur har ni planerat?


Jag tar min expert iallfall. Seid åker nog med i den tror jag, no probs om du vill hiva in lite saker som vi tar med hem. Bara det inte är en hoj till haha :näsblod Blir nog trångt i en expert... Kan väl iofs lägga en på taket isåfall...


///Micke
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Hur har du tänkt att du ska åka till Stockholm?
Om du vill så kan vi ta min tranporter och försöka hiva i tre bikes, isf måste vi lasta dagen innan, om du ska åka din ambulans till stockholm så åker jag med Mike , jag står för vad jag har sagt det är upp till dig:tummenupp
Skicka hem grejor är inga probs....

Du hur kommer vi till Mantorp? För länge sen pratade Seid om att jag skulle åka med honom i hans buss. Kruxet e att jag ska vidare upp till Stockholm efter körningen så jag kanske vill skicka hem lite grejor med er bara... Hur har ni planerat?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hur har du tänkt att du ska åka till Stockholm?
Om du vill så kan vi ta min tranporter och försöka hiva i tre bikes, isf måste vi lasta dagen innan, om du ska åka din ambulans till stockholm så åker jag med Mike , jag står för vad jag har sagt det är upp till dig:tummenupp
Skicka hem grejor är inga probs....
En hoj, depåstöd och en ljuddämpare skulle jag gärna lasta med i en bil så splittar vi såspengar. Att lasta kvällen innan är inga problem för mig. Vet inte än om jag åker gixxer till Sthlm eller om jag hoppar i sambons bil när hon åker upp och skickar hem hojen med er :)

Vad har du för tel nr Giri? Jag har 0707-278147. Jobbar ikväll men ledig imon och tors kväll. Tänkte ta 750'n på en provtur imon em
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Ok hör av mig på torsdag eftermiddag så lastar vi bågarna:tummenupp

Har nog missat nämna för Mr-mike att du ska åka med mig oooups sorry Mike

Vi får våldta Transan och lasta tre:yoparty

En hoj, depåstöd och en ljuddämpare skulle jag gärna lasta med i en bil så splittar vi såspengar. Att lasta kvällen innan är inga problem för mig. Vet inte än om jag åker gixxer till Sthlm eller om jag hoppar i sambons bil när hon åker upp och skickar hem hojen med er :)

Vad har du för tel nr Giri? Jag har 0707-278147. Jobbar ikväll men ledig imon och tors kväll. Tänkte ta 750'n på en provtur imon em

Pratade med Linda, hon sa att ni båda har käkat asfalt, hur är det med fingrarna?
Se till att det är läkt så du kan visa mig lite spår i licensgruppen:tummenupp

Yeehaa!

Nu börjar hojen se ut för världen efter krashen på G-åsen.... Lite nya kylarslangar imorgon så är den som ny!

Vilken/vilka grupper kör ni i på fredag?

/ Jens
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Yeehaa!

Nu börjar hojen se ut för världen efter krashen på G-åsen.... Lite nya kylarslangar imorgon så är den som ny!

Vilken/vilka grupper kör ni i på fredag?

/ Jens


Jag åker i gatgrupp / snabb på fredag. Får väl se hur det går med ny hoj och endast 7mil i bagaget :näsblod


///Micke

Jag kör licens/oförs med min 750 på fredag.

Vad hände på Gåsen?



Va fan har du licens???? Trodde juh vi skulle lira i gatgruppen :tummenupp


///Micke
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag kör licens/oförs med min 750 på fredag.

Vad hände på Gåsen?

1. Personbästa
2. Highsider ut på start/mål. Kan maila film till dig om du skickar din mailadress, ganska ordentlig avåkning, men hoj och jag är helt ok.

Pratade med Linda, hon sa att ni båda har käkat asfalt, hur är det med fingrarna?
Se till att det är läkt så du kan visa mig lite spår i licensgruppen:tummenupp

Fingrarna är redo att visa snabbaste spåren dom kan... Hur snabba dom är visar ju sig...

Jag åker i gatgrupp / snabb på fredag. Får väl se hur det går med ny hoj och endast 7mil i bagaget :näsblod


///Micke

Kommer gå asbra, går det dåligt rättar vi till det!

Man behöver inte licens för att åka i oförsäkrad... bara en oförsäkrad hoj...

/ Jens
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Kommer gå asbra, går det dåligt rättar vi till det!

Man behöver inte licens för att åka i oförsäkrad... bara en oförsäkrad hoj...

/ Jens


Aha. Sjukt egentligen att man kan ha försäkring som täcker bana. Jag har ju hos if iofs men de sa att det gick bra när jag ringde och pratade med dem. den täcker ju inte bana egentligen men men, Eftersom de sa så är det väl ok...


///Micke
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Aha. Sjukt egentligen att man kan ha försäkring som täcker bana. Jag har ju hos if iofs men de sa att det gick bra när jag ringde och pratade med dem. den täcker ju inte bana egentligen men men, Eftersom de sa så är det väl ok...


///Micke

If är inte ok. Och framförallt kan du inte åka hos Actionpics i snabb grupp med If. Då skall du åka i Licens/oförsäkrad. Läs mer HÄR.

Dom har ingen som helst täckning på bana.

/ Jens
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
If är inte ok. Och framförallt kan du inte åka hos Actionpics i snabb grupp med If. Då skall du åka i Licens/oförsäkrad. Läs mer HÄR.

Dom har ingen som helst täckning på bana.

/ Jens


De va juh jävla mysko, Pratade med en ans på actionpics och det skulle funka. Då får jag hoppas det finns plats kvar i licens oförsäkrad imorgon då. :va


///Micke
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Mantorp var ju toppenrolig och vädret var ju klart över förväntan på förmiddagen! Tyvärr lyckades jag inte rädda släppet ut på start/mål så det slutade med en highsider, skulderbladsfraktur, trasig (helt ny) radialbromspump och bästa hjälmen förstörd :(
 

Bifogat

  • skulderblad.JPG
    skulderblad.JPG
    33.5 KB · Visningar: 65

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Mantorp var ju toppenrolig och vädret var ju klart över förväntan på förmiddagen! Tyvärr lyckades jag inte rädda släppet ut på start/mål så det slutade med en highsider, skulderbladsfraktur, trasig (helt ny) radialbromspump och bästa hjälmen förstörd :(



Kanondag började iofs regna på mitten av halva passet så då drog vi hem.
Jävla osis med din highsider, för mycket pulver i 750:in bättre du åkt på K5:an hehe...

Tråkigt med den nya radialpumpen också. Men den går nog rädda. spannade lite på den igår och det är nog bara packningen som gått för den läcker bara när man trycker in den. Och dit Yuoschimura får helt enkelt bli 5cm kortare så är det som nytt igen :)


///Micke
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Mantorp var ju toppenrolig och vädret var ju klart över förväntan på förmiddagen! Tyvärr lyckades jag inte rädda släppet ut på start/mål så det slutade med en highsider, skulderbladsfraktur, trasig (helt ny) radialbromspump och bästa hjälmen förstörd :(

tråkigt att höra K-man

Bra att du klarade och hoppas du läker dig bra innan sommaren då.



http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=491

Är det någon som ska med på avrostningen imorgon i Nässjö? Inget för er gamla rävar med sporthoj kanske. Men några andra kanske? Vad är det för folk där? Någon ide att åka dit? Jag tänkte åka i alla fall tror jag.
 

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy
Mantorp var ju toppenrolig och vädret var ju klart över förväntan på förmiddagen! Tyvärr lyckades jag inte rädda släppet ut på start/mål så det slutade med en highsider, skulderbladsfraktur, trasig (helt ny) radialbromspump och bästa hjälmen förstörd :(

Tjena Kolle på spången!

Jag dokumenterade din hälsning på asfalten, jag hade ju front view! :D
Och sen din lilla trekant med de båda sjuksystrarna i vårt partytält. :tuttar
Mike har alla bilder o kan vidarebefodra dom till dig... ;)

Hoppas du repade dig så pass så du kunde se anständig ut på bröllopet i stklm sen, Spriten dämpade väl den värsta värken antar jag! :öl

När ska du ta med mig ut på fältskytte då? :tungan
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Fint! Vill ha alla bilder :tummenupp Anständig var jag men spriten fick jag avstå pga medicinerna. Skyttet ligger på is ett tag nu eftersom jag inte kan använda högerarmen :(
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Mantorp var ju toppenrolig och vädret var ju klart över förväntan på förmiddagen! Tyvärr lyckades jag inte rädda släppet ut på start/mål så det slutade med en highsider, skulderbladsfraktur, trasig (helt ny) radialbromspump och bästa hjälmen förstörd :(

Aj då! :( Tråkigt slut på den dagen..! :huvet Krya på dig Kalle!!! :tummenupp

//Flying Finn
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Fint! Vill ha alla bilder :tummenupp Anständig var jag men spriten fick jag avstå pga medicinerna. Skyttet ligger på is ett tag nu eftersom jag inte kan använda högerarmen :(


Jävla osis du som skulle satsa lite i sommar på skyttet vad jag förstod :näsblod . Men nu har Seid och jag iallfall lastat av din hoj och alla andra saker till ditt garage.

///Micke
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jävla osis du som skulle satsa lite i sommar på skyttet vad jag förstod :näsblod . Men nu har Seid och jag iallfall lastat av din hoj och alla andra saker till ditt garage.

///Micke
Jag är oerhört tacksam för all hjälp ni gett mig! Härligt med kompisar som ni! :tummenupp

Nu blir det sjukgymnastik och rehab i 180! Vill inte att sommaren ska gå till spillo! Får väl skjuta från höften om jag inte orkar hålla upp kanonen :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top