Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

ulf_larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha YZF R6 -07
Inte en anning men jag och K-man bor juh här ok Giri kan vi väl räkna in som en halv Liljeholmare. Hahaha

Asså har dem blivit stulna nu i år eller??? Fan jag är tok nojjig med att ställa hojen i Jkp efter inbrottet i vårat garage. har haft den 3mil utanför Jkp och fått åka så fort jag ska skruva med den eller åka en sväng. Inte så där jävla kul.

///Micke

Hehe där ser man! Aa den ena fick sin stulen i år men den andre fick sin stulen förra året. Själv har man fått inbrott i bilen och fått sin cykel stulen sen man flytta hit för ett halvår sen. Tattigare stad får man leta efter :mad:
 

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy
Hehe där ser man! Aa den ena fick sin stulen i år men den andre fick sin stulen förra året. Själv har man fått inbrott i bilen och fått sin cykel stulen sen man flytta hit för ett halvår sen. Tattigare stad får man leta efter :mad:


Ja, min Trajja Blev ju stulen förra sensommaren på österängen där den stod över nätterna lite oregelbundet när jag var på dambesök. :tuttar :p

Men eftersom jag precis hade brutit foten så överlevde jag iaf.
Men som sagt. Tattarstad - Undrar vart alla tattare kom ifrån bara. :va

nej, ute på landet, där får man ha sitt ifred. :tummenupp
 

simpen

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
jönköping
Hoj
gsxr 1000 k5
någon som kan tipsa om ett BRA mc larm som larmar till mobilen? eller någon som vet var man kan få tag på en gps sändare som har lång stand by tid alternativt kopplas till batteriet på hojen?
tänker inte bli av med nästa hoj... har varit otroligt segt att va utan en månad nu när det är fint väder och hojar överallt!
 

Caramon

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1
Tja har tyvärr inte fixat nån bild orkar inte heller. dom är nog i polen redan. Förövrigt satt det låsmuttrar och hela "mutterhålet" satt med en stor täckskiva med specialnyckel. spelar nog ingen roll iofs en kompis blev av med sina med låsbult i tisdags.Polisen sa även att det stod en volvo på batterier i taberg i natt.

surt sa räven...men dom va nog snygga iaf för att nån annan ville ju också ha dom hehe

Surt som faan! Tror att dom har varit på o försökt på min hjul med. :mad:
Hade skavmärken runt bultarna i fälgen så dom kanske har försökt men inte lyckats?

Får hålla ögonen öppna ordentligt framöver!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Inte en anning men jag och K-man bor juh här ok Giri kan vi väl räkna in som en halv Liljeholmare....///Micke

Ni e för gulliga som lämnade en påse PC-spel i garaget tillsammans med hojen :pannkyss Vems är de, dina eller Giris? Jag kan lämna tillbaks dem nu. Jag är nästan fit 4 fight igen.
När ska du skicka nå bilder från Mantorp??

Jag tar K5'an till Stockholm över dan imon. Nån som har tråkigt och vill med? Det blir bara E4 mellan Mjölby-Norrköping, resten småvägar :) Jag drar runt 0900
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Ni e för gulliga som lämnade en påse PC-spel i garaget tillsammans med hojen :pannkyss Vems är de, dina eller Giris? Jag kan lämna tillbaks dem nu. Jag är nästan fit 4 fight igen.
När ska du skicka nå bilder från Mantorp??

Jag tar K5'an till Stockholm över dan imon. Nån som har tråkigt och vill med? Det blir bara E4 mellan Mjölby-Norrköping, resten småvägar :) Jag drar runt 0900


Hmmm är nog inte mina iallfall.
Kan bräna bilderna på en skiva och komma över på en kopp kaffe någon kväll, kanske en film också. :) bara att höra av dig för tid som passar.

///Micke
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hmmm är nog inte mina iallfall.
Kan bräna bilderna på en skiva och komma över på en kopp kaffe någon kväll, kanske en film också. :) bara att höra av dig för tid som passar.

///Micke
...eller så tar du bara med minneskortet :) Ska kolla almanackan. Tors-Sön kväll är ledigt och efter 1900 lugnar det ner sig hemma oxå :D
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Haha:D

Du borde lämna tillbaks spelen till nån kinkig unge för inte fan är det jag heller:va


Är du redan hel?
Själv är man skrapad efter fyllekörning på minimoto:näsblod
(ej allmän väg borde understrykas dock)





Ni e för gulliga som lämnade en påse PC-spel i garaget tillsammans med hojen :pannkyss Vems är de, dina eller Giris? Jag kan lämna tillbaks dem nu. Jag är nästan fit 4 fight igen.
När ska du skicka nå bilder från Mantorp??

Jag tar K5'an till Stockholm över dan imon. Nån som har tråkigt och vill med? Det blir bara E4 mellan Mjölby-Norrköping, resten småvägar :) Jag drar runt 0900
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Ett tips är ju att montera gps-alarm som folk har på sina båtar. Polaren har det på sin båt som är på trailer, så fort den rör på sig så skickas ett sms med exakta positioner. Monteras motorkåpan av skickas sms osv... kostar ju lite men det går ju att åeranvända på en massa prylar. Dock reagerar den ju bara när den har satellitkontakt, så ex. lasta in en hoj i en underground källare i en skåpbil lär väl slå ut det.
 

simpen

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
jönköping
Hoj
gsxr 1000 k5
Ett tips är ju att montera gps-alarm som folk har på sina båtar. Polaren har det på sin båt som är på trailer, så fort den rör på sig så skickas ett sms med exakta positioner. Monteras motorkåpan av skickas sms osv... kostar ju lite men det går ju att åeranvända på en massa prylar. Dock reagerar den ju bara när den har satellitkontakt, så ex. lasta in en hoj i en underground källare i en skåpbil lär väl slå ut det.

funderade lite på ett sånt här:
http://www.laskompaniet.se/Shop/Index.php?sArtId=abusdetecto
någon som har ett sånt och vet om det fungerar bra?
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Åktur lördag?

Tjena.
Vi är några stycken som tänkte åka hoj till motala o tillbaka imon lördag. vi tänkte åka från Eifa vid 13.30 tiden. sporthojar o motarder, än så länge verkar vi vara 5-6 st bara.
Feel free to join us!!!
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Gräsänkling

tjejen är uet på äventyr i helgen.. så nu har jag tid för hojrn. Körs det nått i Jkpg?
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Har du läkt ihop nu :tummenupp

Köpt gixxer med ?


Ska försöka slänga ihop min båge så jag kan vara med, dyker upp kanske :yoparty //Seid

Tjena.
Vi är några stycken som tänkte åka hoj till motala o tillbaka imon lördag. vi tänkte åka från Eifa vid 13.30 tiden. sporthojar o motarder, än så länge verkar vi vara 5-6 st bara.
Feel free to join us!!!
 

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
Depåslav sökes 7-8 juni
till SM i Supermoto...

Du som inte ska på Lelleträffen har här med ett gyllene tillfälle att få stå mig till tjänst, betallning sker i äran att få vistas i min närhet och ev lite gummislamsor som du kan använda som tuggummi :tummenupp

skicka ett PM
//Peter
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Haha:D
Du borde lämna tillbaks spelen till nån kinkig unge för inte fan är det jag heller:va
Är du redan hel?
Själv är man skrapad efter fyllekörning på minimoto:näsblod
(ej allmän väg borde understrykas dock)
HAHA :D Ojdå! Kanske ska ställa tillbaks påsen i garaget då :rolleyes: Men den stod lutad mot min hoj... Var iof bara gamla spel, inget som verkade särskilt roligt.

Vad har du nu gjort Seid??? Kan du köra hoj ändå eller är du illa skrapad?

Ja jag är bättre i axeln. Var faktiskt ute på K5'an i veckan. Körde t.o.r Arlanda i onsdags, 80 mil, och till Tidaholm och fikade i torsdags (polisen ringde tors eftermiddag och tyckte att jag inte skulle wheela så mycket oxå :D :yoparty ).
Kanske inte den försiktigaste mjukstarten för axeln... :rolleyes: Värker lite mer nu! :D Men det är ju så kul att köra K5!!
Kan iof oxå ha att göra med min nya leksak som jag hämtade på Arlanda :tungan Bra drag i den!!

Desert Eagle .44 magnum
 

Bifogat

  • DE44-540pix.jpg
    DE44-540pix.jpg
    77.6 KB · Visningar: 38
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
typiskt att man var ute o missade detta. Nästa gång. Funderade på att åka till Gbg snart via lite småvägar (om man hittar), ingen som vill åka med idag?
Småvägar till GBG är över Kinna. Där finns det goa vägar i området.

INBJUDAN:
Finns det nån här av mina vänner som gillar att spela Texas Hold'em? (Du bör vara väl insatt i spelet.)
Nu på torsdag 29e maj med start kl 17 tänkte jag ha lite grabbkväll. Kommer att bli riktigt roligt (inte bara poker) ;) Kostnad för kvällen ca 100-200 kr om du inte vinner stort förstås :tungan Bastumöjligheter finns mm. Intresseanmälan till mig snarast.
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Får tacka för en trevlig runda till motala idag! Får hoppas det blir körning lite oftare nu, kul när man är några stycken...
Vi får ta tidaholm typ nästa helg tycker jag... Kanske bättre o spika nått redan nu så alla hinner se, vad sägs om tidaholm, samling på ejfa lördag kl 13?

Ingen som vill ge mig en sporthoj? ;)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top