Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

pelelito

Fartglad
Gick med
28 May 2008
Ort
jönköping
Hoj
1999 Triumph Daytona955i
Tydligen är det något meetin i Vadstena, ni som är relativt nära kanske kommer?
Vi är ca 8 hojar som åker ner klockan 17 tiden.
Skulle vara kul och träffa lite folk från andra delar av landet.
ha det gott och hoppas man ses.

Vad är det för meeting idag? Är du säker på att det är?
 

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
Däck

Nån som vet nån däckhandlare i krokarna som har mc-däck på lager:confused:
Är i akut behov av nytt bakdäck innan helgen:gnissla
 

#z#

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
z1000 -03
pröva jannesmc i skillingaryd. 0370-71133
denna vecka har han öppet till kl 16.. men då måste du nog komma med fälgen i handen gissar jag...
 

MrGangsta

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia RS 125 - 07
ngn utav sporthoj medlemmarna som krockade med hojen idag kungsgatan? familjens resturang ligger precis där och tydligen hade en hoj kört in i röven på en bil. yamaha r1 eller r6.. blå färg med en vit och en svart fälg.. verkade som om det inte var såå alvarligt. Dock så va hojen uppstäld vid sidan av vägen och fick rullas iväg senare. Föraren verkade helt ok. En skråma på armen dock. återigen var det en hojbroder som ansåg att linne var viktigare än skinnställ :/

Sen åkte jag även förbi en svart hoj av okänt märke som stod uppställd på trotaren vid korsningen nygatan/kyrkgatan (vid perbrahe gymansiet och rådhusparken). Stod en snubbe vid hojen men sedan när jag åkte föri vid barnarpsgatan så stod snuten där och med sig hade dom en släpkärra där hojen hade palcerats på.. vad hände? någon som vet?
 

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
Sen åkte jag även förbi en svart hoj av okänt märke som stod uppställd på trotaren vid korsningen nygatan/kyrkgatan (vid perbrahe gymansiet och rådhusparken). Stod en snubbe vid hojen men sedan när jag åkte föri vid barnarpsgatan så stod snuten där och med sig hade dom en släpkärra där hojen hade palcerats på.. vad hände? någon som vet?[/QUOTE]


Tydligen stulen hoj.
http://www.jnytt.se/Read__17021.aspx
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Telefon-lista
01. 0735 26 83 06 - Lidström
02. 0708 15 37 27 - NSR_Martin
03. 0703 50 67 61 - pontus_n
04. 0737 85 99 51 - ZigBee
05. 0709 37 37 37 - Seid
06. 0730 83 02 85 - speedo (Jonny)
07. 0735 00 48 36 - Werzion (Mikael)
08. 0735 03 35 50 - Mr_Mike (Mikael)
09. 0702 79 05 80 - Harvest ( Jonas )
10. 0730 48 55 73 - MARF
11. 0707 27 81 47 - K-Man / Kalle
12. 0705 17 18 26 - Duboisi (Arvid)
13. 0705 21 88 76 - Flying Finn (Tero)
14. 0709 79 49 09 Blade Chrille (Christer)
15. 0735 93 64 25 spike.j (jonsson)
16. 0735 05 39 07 mackejkpg (mackan)
17. 0707 71 09 94 Spirow (Viktor)
18. 0707 90 82 29 bischan (Christian)
19. 0736 41 84 68 NickNock /Niklas
20. 0737 84 50 89 - cusenheute (Marcus)
21. 0709 24 65 64 - Heinevik
22. 0708 51 77 38 - efex (Klas)
23. 0739 87 42 23 - MrGangsta (zubbe)
24. 0704 90 30 87 - PJay
25. 0735 35 75 81 - NASSE
26. 0707 59 44 88 - kawajonsson
27. 0703 13 16 75 - Anjela

*UPPDATERAT LISTAN*

För egen del försvinner jag iväg till västkusten under helgen, men skulle mer än gärna ta en runda eller två kommande vardagar (mån-fre), tar nämligen och försvinner nästa helg igen :)
p.s skulle mer än gärna vilja (träna på att) stunta lite!

slänger in en skön länk också - plinkade lite GH3 för några dagar sedan och återupptäckte denna sköna låten (första gången jag blev kär i den var när jag såg Berzerk 2 (en av dom bästa FMX-filmerna någonsin)
[YOUTUBE-ID]hpkitLUbeEg[/YOUTUBE-ID]
31 år på nacken but still kicks ass :yoparty
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
ngn utav sporthoj medlemmarna som krockade med hojen idag kungsgatan? familjens resturang ligger precis där och tydligen hade en hoj kört in i röven på en bil. yamaha r1 eller r6.. blå färg med en vit och en svart fälg..
Den R6:an delar jag garage med. Den står där och oljar ner golvet nu :( Känner inte killen men kör man i linne ska man ta det lugnt.

Däremot känner jag polisen som grep den som buskörde den (stulna?) svarta hojen på Kyrkogatan. Blond, med ryggen mot kameran i J-nytt. Stjäla hojar eller busköra inne i stan är inte smart på nåt vis. Kan han ha isf.
Håll busåkningen utanför stan på obebodda rakor!

uppe hos tjejen i jkpg o vi ska ut en runda ikväll,ngn som vet ngn trevlig väg att köra??
Kolla vägtipsen Jönköping. Tidaholm och Tranemo är fina! :tummenupp
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Japp så sant som det är sagt och håll bussåkningen innanför stan på bebodda sträckor !
 
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Vad är det för meeting idag? Är du säker på att det är?

Det var massor av hojar, bilar och dubbelt så mycket folk. Live band, grill, glass, trevligt snack med folks. Det är tydligen träff där varje onsdag, dock vet jag ej hur stor skala av folks, det var alla fall 1000tals hojar när vi var där, blandat sådant från sport till veteran hojar.

Vi blir nog en gäng från Örebro som åker nu på onsdag igen, beroend av vädret (regn så avstår vi självklart).
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det var massor av hojar, bilar och dubbelt så mycket folk. Live band, grill, glass, trevligt snack med folks. Det är tydligen träff där varje onsdag, dock vet jag ej hur stor skala av folks, det var alla fall 1000tals hojar när vi var där, blandat sådant från sport till veteran hojar.

Vi blir nog en gäng från Örebro som åker nu på onsdag igen, beroend av vädret (regn så avstår vi självklart).
Vadstena? Jag var där en onsdag för två-tre år sen. Inte så mycket folk den gången som du beskriver men klart värt ett besök! :tummenupp
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Verkar vara intresse för stunt&lek ändå!, vi kanske skulle dra ihop nått nån dag? Jag är på... Finns ju några bra rakor runt om här så... Varför det nu ska va rakt iofs ;) Så sjukt gött när man lyckas ta kurvor på bakhjulet...

Vilka är sugna på o öva wheelies/stoppies o annat dumt på lämpligt ställe? Alla är såklart välkommna, kan säkert bli ett bra läge för dom som inte är så duktiga, men som vill lära sig, att få lite vettiga tips med!

Jag, j-eke, werzion verkar på, nån mer? Så kan vi ju messa varandra om det är stunt på g...
 

myt61

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
GBG
Hoj
Honda
Verkar vara intresse för stunt&lek ändå!, vi kanske skulle dra ihop nått nån dag? Jag är på... Finns ju några bra rakor runt om här så... Varför det nu ska va rakt iofs ;) Så sjukt gött när man lyckas ta kurvor på bakhjulet...

Vilka är sugna på o öva wheelies/stoppies o annat dumt på lämpligt ställe? Alla är såklart välkommna, kan säkert bli ett bra läge för dom som inte är så duktiga, men som vill lära sig, att få lite vettiga tips med!

Jag, j-eke, werzion verkar på, nån mer? Så kan vi ju messa varandra om det är stunt på g...



det är alltid intressant, jag har ju fått igång min hoj nu med. vi var 5 st senast idag som har varit ute o lekt :tummenupp


DSC09800Large.jpg
 
Last edited:

j-eke

Medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ktm 640
Verkar vara intresse för stunt&lek ändå!, vi kanske skulle dra ihop nått nån dag? Jag är på... Finns ju några bra rakor runt om här så... Varför det nu ska va rakt iofs ;) Så sjukt gött när man lyckas ta kurvor på bakhjulet...

Vilka är sugna på o öva wheelies/stoppies o annat dumt på lämpligt ställe? Alla är såklart välkommna, kan säkert bli ett bra läge för dom som inte är så duktiga, men som vill lära sig, att få lite vettiga tips med!

Jag, j-eke, werzion verkar på, nån mer? Så kan vi ju messa varandra om det är stunt på g...

Låter som att det kan bli en sjukt bra dag framöver :) jag åker till grekaland nu på tisdags så jag är borta en vecka... men efter de så e jag på :) måste öva lite.. hehe

det är alltid intressant, jag har ju fått igång min hoj nu med. vi var 5 st senast idag som har varit ute o lekt :tummenupp


DSC09800Large.jpg

de ser riktigt nice ut :) jag är på att ut och härja lite någonstans :)
men jag e inte hemma förens i slutet av vecka 29... sen finns jag på vägarna igen.. hehe
 
Last edited:

Black R6

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Barnarp
Hoj
Yamaha R6 1999
hej

Till och med Benson har fått åka idag......
Fick låna flickvännens cbr 600 och drog en sväng med en polare som fick sitt kort idag.
11,5 mil blev dagens etapp...och när jag hade 500 meter kvar till bostaden kom dom första dropparna i vad som sen blev ett ösregn. :bow :bow snacka om tur med vädret.

Vart i jönköping bor du skriv i min gäst bok
Mvh
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top