Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Idag var första riktiga resan på 2 veckor! fan vad kul det var! vi var 4 st som drog tranemo sen käkade vi i gällstad och sen samma väg tillbaka. riktigt rolig väg att köra FORT på!!!!


Dock ska jag varna för 4 st Skitungar i unnnaryd!!!! i sista kurvan ner mot nissastigen från tranemo hållet så hade idioterna lagt ut stora äpplen i ett led över hela vägen! jag såg en unge sprang in mot rastplatsen så jag drog efter honom och fick tag på dom där inne. Jag tror inte de kommer våga göra om det..... 3 st 14 år 1st 15 år. De fick inte stryk men de fick länge tro att de skulle få det.... hehe skrämde upp dom duktigt ,men fan vad arg jag var, hade man gått omkull där så hade man hamnat på andra sidan vägen under ett sidoräcke.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Idag var första riktiga resan på 2 veckor! fan vad kul det var! vi var 4 st som drog tranemo sen käkade vi i gällstad och sen samma väg tillbaka. riktigt rolig väg att köra FORT på!!!!


Dock ska jag varna för 4 st Skitungar i unnnaryd!!!! i sista kurvan ner mot nissastigen från tranemo hållet så hade idioterna lagt ut stora äpplen i ett led över hela vägen! jag såg en unge sprang in mot rastplatsen så jag drog efter honom och fick tag på dom där inne. Jag tror inte de kommer våga göra om det..... 3 st 14 år 1st 15 år. De fick inte stryk men de fick länge tro att de skulle få det.... hehe skrämde upp dom duktigt ,men fan vad arg jag var, hade man gått omkull där så hade man hamnat på andra sidan vägen under ett sidoräcke.
Bra gjort! Såna busstreck ska tas i hampan! :tummenupp

Visst är det en rolig väg. Ta det gärna lugnt genom byarna bara och respektera 50-sträckorna så vi slipper fler liknande tilltag eller grus i kurvor etc.

Själv körde jag till Gränna och åkte över till Visingsö och kollade på tornerspelen samt gled ner till Näs borgruin. Trevligt. Första gången på 'Öa'
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Bra gjort! Såna busstreck ska tas i hampan! :tummenupp

Visst är det en rolig väg. Ta det gärna lugnt genom byarna bara och respektera 50-sträckorna så vi slipper fler liknande tilltag eller grus i kurvor etc.

Själv körde jag till Gränna och åkte över till Visingsö och kollade på tornerspelen samt gled ner till Näs borgruin. Trevligt. Första gången på 'Öa'

Ja absolut. byarna får vi respektera. tror det var i Nittorp som en kille/gubbe hörde oss och gick över vägen o väntade in oss men när han såg vi körde sakta genom byn/samhället så nickade han bara o gick tillbaka. tror han var redo o skälla ut oss om vi hade kört fort där. Jag har aldrig kört hoj på öa heller, var där en gång typ -90 eller nåt, med skolan.

Men tranemo vägen var andra gången på 3 år nu o den tar jag gärna igen! någon som har tid för en tranemo resa en kväll i veckan?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja absolut. byarna får vi respektera...
Men tranemo vägen var andra gången på 3 år nu o den tar jag gärna igen! någon som har tid för en tranemo resa en kväll i veckan?
Bra kört isf :tummenupp

Jag tar gärna en Tranemotur i veckan om vädret klarnar. Ledig mån, tis, och helgen. SMS'a om andan faller på 070-7278147. Ser ut att bli bäst väder imon måndag. Jag kanske ger mig ut redan på dan. Tjejen ska sova efter nattpass. Nån mer som är ledig hela dan?

Kalle
 

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Ort
gbg
Hoj
hojlös
någon som har en lägenhet att hyra ut i jönköping till en som studerar på högskolan där nere? helst inte för dyr!
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Tackar.. en femhundring låter najs.. lite småjobbigt o slipa skiten själv.

Förslag på hur man ska ha ramen, bara galvad/"kromad" eller silverlackad eller blanksvart? kan inte bestämma mig.. eller man kanske skulle köra hojen helvit..
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Tjooohoooooo..

Ikväll spelar Backyard Babies och Takida i Huskvaran folkets park. Vi är ett gäng på 15 pers som ska dit men är det några som funderat på att gå eller har biljetter och vill komma på lite förfest innan så har jag det :)


Iofs kliver Backyard Babies på vid 20:30 så det kanske inte blir en så lång förfest. Men endå.

Jag bor på Östra Storgatan 122A mitt emot korskyrkan.

Sms:a eller ring innan bara 073-5033550


///Micke
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tjooohoooooo..

Ikväll spelar Backyard Babies och Takida i Huskvaran folkets park. Vi är ett gäng på 15 pers som ska dit men är det några som funderat på att gå eller har biljetter och vill komma på lite förfest innan så har jag det :) ///Micke
Själv så jobbar jag :huvet Jag är inte nåt avis :(
Headbanga lite från mig oxå :yoparty :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top