Kul
Rätt inställning!!! Då kör vi
Burger Run på söndag.
Samling 10:00 på Shell Barnarpsgatan förutsatt att det är bra väder. Jag jobbar både fredag och lördag så det är söndag som gäller. Att åka sent är inget vidare då jag gissar att hela resan kommer att ta 5-6 timmar och att åka en vardag är väl ett ännu sämre alternativ, eller?
Vägen är bitvis lite skumpig men inte värre än Hökensåsvägen. Marschfart runt 130 skulle jag tro, även på de kurviga bitarna, hehe. Finns möjlighet till tankstopp efter 10 mil så även motard med liten tank funkar.
Mellan Tidaholm och Tibro finns så många olika småvägar så jag har inte hunnit utforska dem alla. Vi ska testa en ny som tar bort ännu mer transportsträcka men blir det grusväg så tar vi nog omvägen...
Vägen blir ungefär:
Jkpg-Skirebo-Habo-Hökensås-Tidaholm-Tibro (tankmöjlighet)-Beateberg-Undenäs-Askersund-Laxå
Denna sträcka är ca 20 mil och jag klarar den lätt på en tank men ni får själva fundera om ni måste tanka på vägen. Ofta är vägen så grymt slingrig så det går inte att tokåka och bränna soppa. Min K5'a drog 0,63 l/mil här i tisdags (och det var ingen fisåkning!)
Gör gärna en snabb besiktning av era cyklar så allt sitter fast samt däck, bromsar och vätskor är i ordning. Det blir ju ändå 40 mil på SMÅ vägar. Se till att du själv är i ordning också då det är en rätt krävande tur
Med förhoppning om bra väder... Kalle