Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Caramon

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1
Jag tänkte ta tabergstopp på onsdagsträffen där runt 18 snåret kanske ta en räkmacka eller en glass eller nått. Kunde ju va kul o träffa nån härifrån om nån är sugen......

Tog en oplanerad runda upp till tabergstopp igår med förhoppning om att se någon sporhoj iallafall men det var inte mycket till liv där uppe.

Var dock ett gäng med blyslädar :hojharley på pakeringen och en hel del skinnvästar i kön till glassen
 

Efex

Bättre än dig helt enkelt...
Gick med
31 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm 530 Exc (SM) 08 factory edition black, Ktm 450 SMR 06
Körning idag klockan 6! Samlas på samma ställe som igår dvs blackrace rakan på ljungarums industri område. :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Körning söndag? Gärna framåt kvällen när det är lite svalare men är öppen för alla förslag.

nää de va helt okej ;D jag trodde ja inte skulle hänga på i svängarna men de gjorde jag :D.. för jäävla varmt var det dock. när blir nästa träff?
Det är väl i svängarna du regerar med din hoj ;) :tummenupp
 
Last edited:

MrGangsta

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia RS 125 - 07
Körning söndag? Gärna framåt kvällen när det är lite svalare men är öppen för alla förslag.

Det är väl i svängarna du regerar med din hoj ;) :tummenupp

neeeeeschhh såg du inte när ja drog var enda en på bakhjulet eller? :D:D:D

var ligger blackrace rakan??

ljungarums industriområde.. vid byggmax o citroën osv:)
 
Last edited:

Efex

Bättre än dig helt enkelt...
Gick med
31 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm 530 Exc (SM) 08 factory edition black, Ktm 450 SMR 06
Va lite dålig uppslutning den 25 men jag hade kul iaf :grin:
Men någon som ska med den 29 Juli? Skickar ut sms till dom som har skrivigt ut sina nummer i tråden när jag vet när det blir osv. Svara gärna så man vet hur många det blir ca eller om ni blir sena osv.
Hoppas vi blir lika många som den 24! :D
 

spike.j

jonsson
Gick med
27 May 2007
Ort
jönköping,hovslätt
Hoj
honda cbr1000rr -07
Va lite dålig uppslutning den 25 men jag hade kul iaf :grin:
Men någon som ska med den 29 Juli? Skickar ut sms till dom som har skrivigt ut sina nummer i tråden när jag vet när det blir osv. Svara gärna så man vet hur många det blir ca eller om ni blir sena osv.
Hoppas vi blir lika många som den 24! :D

tja kom prick kl18.00 den 25 men ingen där . få vara lite tidigare nästa gång:)
 

biasdiablo

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Honda 450HM
Va lite dålig uppslutning den 25 men jag hade kul iaf :grin:
Men någon som ska med den 29 Juli? Skickar ut sms till dom som har skrivigt ut sina nummer i tråden när jag vet när det blir osv. Svara gärna så man vet hur många det blir ca eller om ni blir sena osv.
Hoppas vi blir lika många som den 24! :D

Ska försöka haka på om handleden håller ihop...
1800 på blackrace rakan eller kinnarps? Messa mig gärna på 0709275597 om möjligt.
 
Last edited:

Efex

Bättre än dig helt enkelt...
Gick med
31 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm 530 Exc (SM) 08 factory edition black, Ktm 450 SMR 06
Runt 18:00 kommer jag vara vid ljungarums industriområde vid blackrace rakan!
Hoppas ni kommer så plågar vi våra hojar ihop :D
C ya!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Runt 18:00 kommer jag vara vid ljungarums industriområde vid blackrace rakan!
Hoppas ni kommer så plågar vi våra hojar ihop :D
C ya!
Kom tillbaks till stan vid 17 men pallade inte mer hojåkning :-/ Har kört 70 mil små krokvägar på två dagar så jag är helt slut i kroppen. Hökensås-Tidaholm-Tibro-Askersund-Laxå har grymma vägar!!! :yoparty Se kartan nedan.

Åkte sen Karlskoga-Örebro-Lindesberg på fler småvägar. Fastande i en åsk- och hagelskur utan dess like i KGA, fick lov att hänga av Harry Haffa en stund senare... en händelserik resa! :D Sov över och sen nästan samma vägar hem.


Eftersom vägarna till Laxå var så fina tänkte jag dra ihop en heldagsåkning dit. Det är ca 20 mil kvalitetsåkning enkel väg. Väldigt lite transportsträckor/riksväg. Vad sägs? Passar både Sporthoj och motarder, lunch på Burger King i Laxå eftersom grillat e godast!
Häng med på Burger Run till Laxå!
 

Bifogat

  • fkg_Tived.JPG
    fkg_Tived.JPG
    174.2 KB · Visningar: 65

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Eftersom vägarna till Laxå var så fina tänkte jag dra ihop en heldagsåkning dit. Det är ca 20 mil kvalitetsåkning enkel väg. Väldigt lite transportsträckor/riksväg. Vad sägs? Passar både Sporthoj och motarder, lunch på Burger King i Laxå eftersom grillat e godast!
Häng med på Burger Run till Laxå!

Var? När? Hur? :va
Låter som en toppenidé! :tummenupp
Jag och lillbrorsan (aka Roadrunner89) följer gärna med..! :yoparty Fredag (1/8) passar oss bäst! :)

//Flying Finn


1. K-Man
2. Flying Finn
3. Roadrunner89
4.
5.
...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Grillat ÄR godast :) (skulle kunna hänga på bara för att få käka BK hehe)
(förmiddag till eftermiddag) lördag alternativt (eftermiddag, kväll) söndag!

1. K-Man
2. Flying Finn
3. Roadrunner89
4. Werzion
5.
6.
...


Efex: Jag tänkte höra dina böner imorgon! (Dra till industriområdet kring 18.00 och träna bakhjulsåkning! (I know I need to hehe))

Drar iväg ett SMS senare idag gällande det.
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Jag jobbar en massa på fredag. Hur ser det ut på söndag 3/8?

Jag är på om man inte är alltför Bakfull då. Lördag är ju årets största logfest med liveband o stereo anläggning som inte hör hemma på en "privatfest" om man säger så. Med band som High Life och Hazy Dizzy (AC/DC Covers. http://www.hazydizzy.com/ ) Vann tydligen något pris på Sweden Rock i år och förra året. Någon härifrån som ska dit. det brukar vara ett jävla drag där. förra året var det "lite" folk, ca 800 betalande tack vare dåligt väder, hoppas det blir bättre iår så kommer det nog bli 4 siffrigt antal gäster, bussar är ordnat från jkpg o vaggeryd skillingaryd och värnamo.
 

Efex

Bättre än dig helt enkelt...
Gick med
31 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm 530 Exc (SM) 08 factory edition black, Ktm 450 SMR 06
1. K-Man
2. Flying Finn
3. Roadrunner89
4. Werzion
5. Efex
6.

När det gäller mat kan man ju inte banga!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
När det gäller mat kan man ju inte banga!

Kul :D Rätt inställning!!! Då kör vi Burger Run på söndag. Samling 10:00 på Shell Barnarpsgatan förutsatt att det är bra väder. Jag jobbar både fredag och lördag så det är söndag som gäller. Att åka sent är inget vidare då jag gissar att hela resan kommer att ta 5-6 timmar och att åka en vardag är väl ett ännu sämre alternativ, eller?

Vägen är bitvis lite skumpig men inte värre än Hökensåsvägen. Marschfart runt 130 skulle jag tro, även på de kurviga bitarna, hehe. Finns möjlighet till tankstopp efter 10 mil så även motard med liten tank funkar.

Mellan Tidaholm och Tibro finns så många olika småvägar så jag har inte hunnit utforska dem alla. Vi ska testa en ny som tar bort ännu mer transportsträcka men blir det grusväg så tar vi nog omvägen...

Vägen blir ungefär:
Jkpg-Skirebo-Habo-Hökensås-Tidaholm-Tibro (tankmöjlighet)-Beateberg-Undenäs-Askersund-Laxå

Denna sträcka är ca 20 mil och jag klarar den lätt på en tank men ni får själva fundera om ni måste tanka på vägen. Ofta är vägen så grymt slingrig så det går inte att tokåka och bränna soppa. Min K5'a drog 0,63 l/mil här i tisdags (och det var ingen fisåkning!)

Gör gärna en snabb besiktning av era cyklar så allt sitter fast samt däck, bromsar och vätskor är i ordning. Det blir ju ändå 40 mil på SMÅ vägar. Se till att du själv är i ordning också då det är en rätt krävande tur :)

Med förhoppning om bra väder... Kalle
 
Last edited:

Efex

Bättre än dig helt enkelt...
Gick med
31 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm 530 Exc (SM) 08 factory edition black, Ktm 450 SMR 06
Är det risk för regn så är jag tveksam till det då jag kör på slicks.
Men ser fram emot en trevlig tur med fint väder och god mat :yoparty

Kul :D Rätt inställning!!! Då kör vi Burger Run på söndag. Samling 10:00 på Shell Barnarpsgatan förutsatt att det är bra väder. Jag jobbar både fredag och lördag så det är söndag som gäller. Att åka sent är inget vidare då jag gissar att hela resan kommer att ta 5-6 timmar och att åka en vardag är väl ett ännu sämre alternativ, eller?

Vägen är bitvis lite skumpig men inte värre än Hökensåsvägen. Marschfart runt 130 skulle jag tro, även på de kurviga bitarna, hehe. Finns möjlighet till tankstopp efter 10 mil så även motard med liten tank funkar.

Mellan Tidaholm och Tibro finns så många olika småvägar så jag har inte hunnit utforska dem alla. Vi ska testa en ny som tar bort ännu mer transportsträcka men blir det grusväg så tar vi nog omvägen...

Vägen blir ungefär:
Jkpg-Skirebo-Habo-Hökensås-Tidaholm-Tibro (tankmöjlighet)-Beateberg-Undenäs-Askersund-Laxå

Denna sträcka är ca 20 mil och jag klarar den lätt på en tank men ni får själva fundera om ni måste tanka på vägen. Ofta är vägen så grymt slingrig så det går inte att tokåka och bränna soppa. Min K5'a drog 0,63 l/mil här i tisdags (och det var ingen fisåkning!)

Gör gärna en snabb besiktning av era cyklar så allt sitter fast samt däck, bromsar och vätskor är i ordning. Det blir ju ändå 40 mil på SMÅ vägar. Se till att du själv är i ordning också då det är en rätt krävande tur :)

Med förhoppning om bra väder... Kalle
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top