Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Hör av er om ni vill ha lite schyssta bilder, jag har tillgång till en EOS 450d och ställer gärna upp på att fota lite bakhjulsbilder på lovsjö eller knäskrapsbilder på ådalsvägen :D


///Micke

Va trevligt..! :tummenupp :) Det här med bakhjul får vi nog hoppa över, men ett eller två knäskrap kanske man skulle försöka sig på..! :rolleyes: Inte blivit några än, då jag kör med textilbrallor... :D

//Flying Finn
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Va trevligt..! :tummenupp :) Det här med bakhjul får vi nog hoppa över, men ett eller två knäskrap kanske man skulle försöka sig på..! :rolleyes: Inte blivit några än, då jag kör med textilbrallor... :D

//Flying Finn

HAHA bara att öva :yoparty Lovsjörakan är rätt så perfekt för det.

PS: K-man, kan väl fota dig då om du vill :)

///Micke
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Trevligt, men Ådalsvägen känns för läskig att skrapa knä på. Jag är bekvämare med att lägga ner när jag är på trean än ettan. Du får ta min 750 och hänga med till nån fin väg utan bergväggar och hårda räcken :tummenupp

Kvällskörning på Anderstorp på tisdag. Fota där kanske? www.fiver.se
 
Last edited:

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Nu är hojen lastad på kärran och i morgon bär det av till gbg för första servicen :) Sen jävlar ska här åkas :D Nytt system kommer nog på i morgon åxå enl leverantören :) wohoo
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Bil vs MC 1-0

Tja allesamman! :hej

Min säsong tog slut idag, :( då en bilist bestämde sig för att köra ut i mitt tilltänkta "spårval"... :huvet Jag mår efter omständigheterna oförskämt bra, men är rejält mör. Mitt vänsterprassel "Rödtoppen" (SP1:an) är troligtvis ordentligt tilltufsad, då kåpor och tank såg risiga ut och gaffelvinkeln var nog sportigare än vanligt... :rolleyes: Ha en skön sommar allihopa! :tummenupp :)

//Flying Finn
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Slö röd honda?

Hahah, var det du Zuperbulle?

Nej!

Jag är inte skyldig denna gång. Sist jag kollade var min hoj svart:va

Den kanske får byta färg i framtiden för stödet sjönk igenom den relativt nylagda asfalten utanför jobbet... Hade tur då allt som blev var tryckmärken i lacken. Dessvärre är dom vita och inte direkt osynliga.

När jag kom ut och skulle köra hem så såg jag att det var någon kostig vit plåtbit som låg under stödet. På denna satt en lapp tejpad. "Hade vält, lämna till vakten." Så jag tog bort den och gick in till vakten och frågade vem som lyft upp hojjen och lagt under plåtbiten. Det var två chefer som hade stått och slitit, dom hade fått ta i ordentligt. hehe. tyvärr kanske det var därför det var 2 olika sorters märken..

Jag var väldigt glad över att någon förbarmade sig och lyfte den! Blev mest förvånad över det när jag kom ut. Det tog bort största delen av klumpen i magen över att "älsklingen hade trillat och fått skrubbsår."



Kan man stämma asfaltsläggare!?:gnissla
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tja allesamman! :hej

Min säsong tog slut idag, :( då en bilist bestämde sig för att köra ut i mitt tilltänkta "spårval"... :huvet Jag mår efter omständigheterna oförskämt bra, men är rejält mör. Mitt vänsterprassel "Rödtoppen" (SP1:an) är troligtvis ordentligt tilltufsad, då kåpor och tank såg risiga ut och gaffelvinkeln var nog sportigare än vanligt... :rolleyes: Ha en skön sommar allihopa! :tummenupp :)

//Flying Finn
Usch då. Tråkigt Tero! :krama Är du körbar snart så står min lillgixxer till förfogande om du vill ta en tur på nåt nyare än din brors cykel ;) Försök att komma upp i sadeln så snart du kan och krya på dig! Skönt att höra att du klarade dig bra. Det är huvudsaken!

...Kan man stämma asfaltsläggare!?:gnissla
Nej tyärr. Man kan bara dra lärdom att inte parkera på ny asfalt under soliga dagar utan att lägga nåt under stödet. Det är trist när lärdomen kommer på sporthojen och inte nån billig moppe. Du får köpa svart bättringsfärg och måla i prickarna.
 
Last edited:

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Tja allesamman! :hej

Min säsong tog slut idag, :( då en bilist bestämde sig för att köra ut i mitt tilltänkta "spårval"... :huvet Jag mår efter omständigheterna oförskämt bra, men är rejält mör. Mitt vänsterprassel "Rödtoppen" (SP1:an) är troligtvis ordentligt tilltufsad, då kåpor och tank såg risiga ut och gaffelvinkeln var nog sportigare än vanligt... :rolleyes: Ha en skön sommar allihopa! :tummenupp :)

//Flying Finn

Fy det låter tråkigt :( hoppas du snart är uppe i sadeln igen :) Krya på dig!
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Tja allesamman! :hej

Min säsong tog slut idag, :( då en bilist bestämde sig för att köra ut i mitt tilltänkta "spårval"... :huvet Jag mår efter omständigheterna oförskämt bra, men är rejält mör. Mitt vänsterprassel "Rödtoppen" (SP1:an) är troligtvis ordentligt tilltufsad, då kåpor och tank såg risiga ut och gaffelvinkeln var nog sportigare än vanligt... :rolleyes: Ha en skön sommar allihopa! :tummenupp :)

//Flying Finn

krya på dig fort som f-n och se till att få hyndan ihopskruvad fortare än snabbt.
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Usch då. Tråkigt Tero! :krama Är du körbar snart så står min lillgixxer till förfogande om du vill ta en tur på nåt nyare än din brors cykel ;) Försök att komma upp i sadeln så snart du kan och krya på dig! Skönt att höra att du klarade dig bra. Det är huvudsaken!

Fy det låter tråkigt :( hoppas du snart är uppe i sadeln igen :) Krya på dig!

krya på dig fort som f-n och se till att få hyndan ihopskruvad fortare än snabbt.

Tack för omtanken! :)

Får se när man kör igen, har högerhanden gipsad... :gnissla

Tror inte "Spettan" blir körbar igen, var och fotade henne tidigare idag och det var ingen vacker syn..! :rolleyes:

Ska försöka ladda upp några bilder senare ikväll eller imorgon. :brinnerup

//Flying Finn
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Tack för omtanken! :)

Får se när man kör igen, har högerhanden gipsad... :gnissla

Tror inte "Spettan" blir körbar igen, var och fotade henne tidigare idag och det var ingen vacker syn..! :rolleyes:

Ska försöka ladda upp några bilder senare ikväll eller imorgon. :brinnerup

//Flying Finn

Det ska tydligen gå att köra med en hand :)

Krya på dig!
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Då blir det en '08 Blade nu då! ;) :tummenupp

Vore naaajs..! :) Men tror tyvärr inte att de värderar min SP1:a såå högt... ;)

Det ska tydligen gå att köra med en hand :)

Krya på dig!

Hehehe kan nog va lite bökigt när det är höger hand som är gipsad :D

Känns inte helt smidigt!? :D


Har lagt upp lite bilder i mitt garage. Så dags att skapa ett nu när man är hojlös... :rolleyes:

//Flying Finn
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Jag får nog ta tillbaka det där om att mecka ihop hojen fortare än snabbt :näsblod det där ser helskrotat ut.
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Fy det måste varit en rejäl smäll :( Lät som om det vara en betydligt mildare smäll :( Känns som ett smärre under att du kan sitta här och skriva redan nu....
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Jag får nog ta tillbaka det där om att mecka ihop hojen fortare än snabbt :näsblod det där ser helskrotat ut.

Ja, det krävs nog lite mer än ett par kraschkåpor och nya dekaler för att få hoj av den igen..! ;)

Ja som hojen ser ut är det ju helt otroligt att du inte slog dig mer kan man tycka.....

Fy det måste varit en rejäl smäll :( Lät som om det vara en betydligt mildare smäll :( Känns som ett smärre under att du kan sitta här och skriva redan nu....


Hade som sagt sånt flyt, att när jag gick omkull så gled jag bort från hojen, som kraschade in i fronten på bilen. Själv gled jag totalt 60-70 m, över motsatt körbana och flög ner i diket. Nästan svårt att fatta vilken tur man haft. Så många faktorer som var och en kunde gjort att utgången blev en helt annan!?

//Flying Finn
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
ojävla va hojen såg ut.. bra mkt värre än vad min var..

krya på dig!!


Själv kan jag stoltera med att jag fixade vätternrundan igår.. 12h 55m.. så jävla nöjd!!! För det var ju inte allt för längesen man såg ut så här..

badabenen.jpg
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
ojävla va hojen såg ut.. bra mkt värre än vad min var..

krya på dig!!


Själv kan jag stoltera med att jag fixade vätternrundan igår.. 12h 55m.. så jävla nöjd!!! För det var ju inte allt för längesen man såg ut så här..

Tack för omtanken! :)

Är som sagt oerhört tacksam att man kom så löjligt lindrigt undan! Får väl vara glad att man fattade rätt beslut och släppte taget om hojen och därmed missade bilen...

Stort grattis till en väl genomförd Vätternrunda! :tummenupp

//Flying Finn
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top