Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Efex

Bättre än dig helt enkelt...
Gick med
31 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm 530 Exc (SM) 08 factory edition black, Ktm 450 SMR 06
Tjena, nån som är sugen på en runda idag lr imon? titta in på nogravityfreestyle.com isf och häng på ;)
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
JÄVLA CHICKEN häng med på heldag också :)


PS: Någon som har nitverktyg som kan ställa upp och nita ihop en kedja innan Lördag ???


///Micke

Du har pm Micke, skall du köra både lördag o söndag?? är själv sugen på att dra dit på Söndagen o plåga Aprilian lite.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Visst är det dyrt på Anderstorp. Jag la 600 kr för två timmar kvällskörning i tisdags och fick ingen växel :( Om ni betalar till den lite stadiga korthåriga killen med glasögon som har en laptop i knät så be att få min 50-lapp :tummenupp

Jag är bakis på söndag :fyllisar Stor BBQ på lördag
 
Last edited:

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Gött, Vilken grupp åker ni i???

///micke
Jag åker nog i medelklassen. Bara lite orolig för alla idioter som måste upp i 250 på rakan, men som inte kan ta böjen efter.

Jag ska med dit tror jag. Pratat om det med gasvillig. Han vill dock va där tidigt o svettas i solan säger han =)

Ska ta en kopp kaffe med bror i Linkeboda innan, han hänger på med sin R6.

Vi ses där :tummenupp

P.S. Jag hoppar Anderstorp för två heldagar på Gelleråsen må, ti.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Nähäpp

Fick inte åka på Sviestad med mitt akra-slipon med db-killer. Det borde jag kanske insett, men jag ville prova. De varken lyssnade eller mätte. Tycker det är lite konstigt att de får stänga av folk pga ljudnivån utan att mäta. De har ju utrustning runt banan som användes vid förra helgens SM.

Kvällsåkningar är det endast original som gäller - inga diskussioner.

Jag har bokat in mig 10 juli, heldag på Sviestad. Då måste de väl i alla fall mäta innan man blir avstängd? På Gelleråsens heldagar går det tydligen bra att köra med slipon, bara de håller ljudkraven: 95db.

Hur är det på Anderstorp? Liknande krav som Sviestad? Original på kvällskörningarna? Angående nu i helgen, är det föranmälan eller kan man droppa in? "Pay and play" var det väl nån som sa?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag åker nog i medelklassen. Bara lite orolig för alla idioter som måste upp i 250 på rakan, men som inte kan ta böjen efter.
Jag såg 289 på mätaren innan bromsning. Idiot? :tungan Mossen är bred, ta ett annat spår bara ;)
Kolla Fivers hemsida för info. Inte orginal-krav vad jag förstått. Vissa hojar lät en hel del när jag var där, bla en ZX10R med orginalsystem som avgassmällde grymt högt på motorbroms och nån 1098 med Termignionis men det heter att de mäter då och då under hela körningen och du kan bli avflaggad tills problemet är löst. Jag bytte till orginal för att vara säker.

Andra böjen efter rakan kan vara lite halare än de andra har jag hört. Jag brukar ta det lite lugnt där.
 
Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag fick inte heller åka med acra och db killers. :huvet

Paxels bakdäck kardeler hade kommit fram så han åkte inte heller.

Vi åkte till stan i stället och träffade på några babes istället och pratade med de lite. :tuttar :krama

Tråkigt att det itne finns klara riktlinjer. Är det dagtid och banan ä hyrd får man bullra hur mycket man vill tydligen.

Jag var där förra året och då var det folk som fick åka med ej orginal. Jag bla. De mätte ljudnivån. Men nu hade de ändrat sig. Det stod att orginal var krav förra året också. Så det är jäkligt konstigt.


Fick inte åka på Sviestad med mitt akra-slipon med db-killer. Det borde jag kanske insett, men jag ville prova. De varken lyssnade eller mätte. Tycker det är lite konstigt att de får stänga av folk pga ljudnivån utan att mäta. De har ju utrustning runt banan som användes vid förra helgens SM.

Kvällsåkningar är det endast original som gäller - inga diskussioner.

Jag har bokat in mig 10 juli, heldag på Sviestad. Då måste de väl i alla fall mäta innan man blir avstängd? På Gelleråsens heldagar går det tydligen bra att köra med slipon, bara de håller ljudkraven: 95db.

Hur är det på Anderstorp? Liknande krav som Sviestad? Original på kvällskörningarna? Angående nu i helgen, är det föranmälan eller kan man droppa in? "Pay and play" var det väl nån som sa?
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Någon som skall ner till A-torp imorgon och lägga ett par varv i sommarvärmen, jag skall dit och svettas ett par liter i skinstället iallafall:banana
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Jag såg 289 på mätaren innan bromsning. Idiot? :tungan Mossen är bred, ta ett annat spår bara ;)
Kolla Fivers hemsida för info. Inte orginal-krav vad jag förstått. Vissa hojar lät en hel del när jag var där, bla en ZX10R med orginalsystem som avgassmällde grymt högt på motorbroms och nån 1098 med Termignionis men det heter att de mäter då och då under hela körningen och du kan bli avflaggad tills problemet är löst. Jag bytte till orginal för att vara säker.

Andra böjen efter rakan kan vara lite halare än de andra har jag hört. Jag brukar ta det lite lugnt där.

HAHA 289 de va slöt :D 299 stod det på min på Mantorp on the 5th gear :yoparty Men det va juh den gammla goda 1000cc, Idag på Torpet ska vi inte prata om vad det stod på mätarn:gnissla Men däremot va den tok snabb i kurvorna :)


///Micke
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Jag såg 289 på mätaren innan bromsning. Idiot? :tungan Mossen är bred, ta ett annat spår bara ;)

Det är förbud att köra om i kurvorna i medelgruppen så har man nån som är snabbare i kurvorna så ska man släppa förbi på rakan.
Har också kämpat med idioter som inte släpper förbi på rakorna och med en monster 750 har man inte en suck på rakan men bromsade sent som fään och då tog man alltid nån :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top