Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Gasvillig och ZigBee, det finns väldigt klara riktlinjer om man orkar läsa.
http://www.lmsroadracing.se/trafiksaekerhetsutbildning

Första raden:
Viktigt!
Endast orginal avgassystem är tillåtet. Har du inte orginalsystem så får du inte åka på banan

Mer klart än så blir det nog inte. Tyvärr är det många som inte läser och dyker upp och står länge länge och tjabbar emot så vi andra får vänta på att få köra.
Jag förstår varför dom har satt "originalsystems-regeln". Ska dom behöva mäta 70st hojar VARJE gång och sen ändå få diskussioner om att "det gick ju igenom besiktningen" så hade jag oxå tröttnat.
Dom kanske hade hoppats på att slippa diskussionerna om man satte den regeln, men uppenbarligen inte. Byt system grabbar och häng med nästa gång :)

Gasvillig>> Jag ska oxå till Sviesta 10juli på heldags-kurs, med originalsystem :) Åker du upp till brorsan innan eller lägger du dej på E4an på morgonen?
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Det är förbud att köra om i kurvorna i medelgruppen så har man nån som är snabbare i kurvorna så ska man släppa förbi på rakan.
Har också kämpat med idioter som inte släpper förbi på rakorna och med en monster 750 har man inte en suck på rakan men bromsade sent som fään och då tog man alltid nån :D


Exakt. Va likadant i Lördag. har aldrig varit på någon banåkning med mer trafik än denna va inte så kul som det brukar pga detta. Licens/oförsäkrad va ful så fick åka i gatgrupp som va riktigt långsama. Åkte om hela gruppen på 1pass och vilka stolar det fanns. Höl på att smälla i karusellen. Går in efter en gixxer 1000 k5 el k6 skit samma ligger bakom honom och påbörjar en omkörning när stollen reser upp hojen heltplötsligt och byter spår bara sådär höl på att åka ut pga av det. Sen så gasade de jävlar med sina 1000cc på rakan och körde om mig sen började de bromsa 200m innan 200m skylten :huvet och så va man om dem igen...

Inte för att man är så snabb men är bra mycket roligare att åka i licens gruppen och bli omkörd istället för att behöva kämpa för att få upp något tempo över huvudtaget... :)


///micke

Gasvillig och ZigBee, det finns väldigt klara riktlinjer om man orkar läsa.
http://www.lmsroadracing.se/trafiksaekerhetsutbildning

Första raden:
Viktigt!
Endast orginal avgassystem är tillåtet. Har du inte orginalsystem så får du inte åka på banan

Mer klart än så blir det nog inte. Tyvärr är det många som inte läser och dyker upp och står länge länge och tjabbar emot så vi andra får vänta på att få köra.
Jag förstår varför dom har satt "originalsystems-regeln". Ska dom behöva mäta 70st hojar VARJE gång och sen ändå få diskussioner om att "det gick ju igenom besiktningen" så hade jag oxå tröttnat.
Dom kanske hade hoppats på att slippa diskussionerna om man satte den regeln, men uppenbarligen inte. Byt system grabbar och häng med nästa gång :)

Gasvillig>> Jag ska oxå till Sviesta 10juli på heldags-kurs, med originalsystem :) Åker du upp till brorsan innan eller lägger du dej på E4an på morgonen?



Men det är ju så sjukt att de inte ens mäter finns juh faktiskt eftermonterade system som klarar kraven. Min polare åkte med helsystem på A-torp i helgen och klarade kraven. De kan juh inte bara säga att nej du får inte åka pga av ditt slipon utan att de mäter det är amatörmässigt tycker jag. Det är ett stort + till Fiver att de lätt alla åka in och så mäte de ifall det va godkännt eller inte. :)


///micke
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Men det är ju så sjukt att de inte ens mäter finns juh faktiskt eftermonterade system som klarar kraven. Min polare åkte med helsystem på A-torp i helgen och klarade kraven. De kan juh inte bara säga att nej du får inte åka pga av ditt slipon utan att de mäter det är amatörmässigt tycker jag. Det är ett stort + till Fiver att de lätt alla åka in och så mäte de ifall det va godkännt eller inte. :)


///micke

Det är väl ändå deras regler som gäller över våra tycken? Och som sagt så va nog tanken att slippa killar som står och käftar om att deras inte alls låter så mycke. Dom gångerna jag har varit där så har man alltid fått stå och vänta på att någon ska tjabba emot, och när dom sen förlorar så gör dom ofta bort sig genom att dra iväg extra hårt i ren fjortisprotest och det är skrattretande att dessa tror sig vara tysta ibland.

Hade dom släppt slip-ons fria så hade dom lik förbannat fått stå och diskutera med folk efter mätningen efter "han där borta låter ännu mer" osv osv... folk ger sig ju aldrig.

Jag förstår dom till 100%, sen att fiver och andra släpper mer på det är väl bara kul. Men som sagt handlar det nog om att slippa diskussionen varje körning som tyvärr är mer regel än undantag.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Det är väl ändå deras regler som gäller över våra tycken? Och som sagt så va nog tanken att slippa killar som står och käftar om att deras inte alls låter så mycke. Dom gångerna jag har varit där så har man alltid fått stå och vänta på att någon ska tjabba emot, och när dom sen förlorar så gör dom ofta bort sig genom att dra iväg extra hårt i ren fjortisprotest och det är skrattretande att dessa tror sig vara tysta ibland.

Hade dom släppt slip-ons fria så hade dom lik förbannat fått stå och diskutera med folk efter mätningen efter "han där borta låter ännu mer" osv osv... folk ger sig ju aldrig.

Jag förstår dom till 100%, sen att fiver och andra släpper mer på det är väl bara kul. Men som sagt handlar det nog om att slippa diskussionen varje körning som tyvärr är mer regel än undantag.



Jo det finns de som är röttägg och ska tjafsa men det finns även Godkända slipon och dessa tycker jag personligen man ska få åka med.

Tycker det överhuvudtaget är aldeles för hådra regler i detta landet kanske därför vi inte får fram så många stjärnor. :gnissla


///Micke
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Jo det finns de som är röttägg och ska tjafsa men det finns även Godkända slipon och dessa tycker jag personligen man ska få åka med.

Tycker det överhuvudtaget är aldeles för hådra regler i detta landet kanske därför vi inte får fram så många stjärnor. :gnissla


///Micke

Jag tror det är för att folket är lata, gnälliga och bortskämda. :tuttar

Några fler som skall till Anderstorp idag?
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag tror det är för att folket är lata, gnälliga och bortskämda. :tuttar

Några fler som skall till Anderstorp idag?


Precis, tror oftast det handlar om lathet eller nåt annat som gör att man hellre försöker ta sig förbi reglerna.
Finns det någon kalender för Anderstorp? Skulle vara kul att åka dit nån gång, men hade ingen aning om att det var ikväll. Blir nog svårt att hinna tyvärr...
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Jag tror det är för att folket är lata, gnälliga och bortskämda. :tuttar

Några fler som skall till Anderstorp idag?


JAJAJA haha :)

Nopp hinner tyvärr inte annars hade det varit NAJS :yoparty Brukar väl bli öppen depå pga lite deltagare det är juh gött. Själv fick man bara köra 3pass imellan 09:30 till 17:00 i Lördags pga en jävla massa kracher och väntetid. Bra investerade 1300kr :huvet


///Micke
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Gasvillig och ZigBee, det finns väldigt klara riktlinjer om man orkar läsa.
http://www.lmsroadracing.se/trafiksaekerhetsutbildning

Första raden:
Viktigt!
Endast orginal avgassystem är tillåtet. Har du inte orginalsystem så får du inte åka på banan

Mer klart än så blir det nog inte. Tyvärr är det många som inte läser och dyker upp och står länge länge och tjabbar emot så vi andra får vänta på att få köra.
Jag förstår varför dom har satt "originalsystems-regeln". Ska dom behöva mäta 70st hojar VARJE gång och sen ändå få diskussioner om att "det gick ju igenom besiktningen" så hade jag oxå tröttnat.
Dom kanske hade hoppats på att slippa diskussionerna om man satte den regeln, men uppenbarligen inte. Byt system grabbar och häng med nästa gång :)

Gasvillig>> Jag ska oxå till Sviesta 10juli på heldags-kurs, med originalsystem :) Åker du upp till brorsan innan eller lägger du dej på E4an på morgonen?



Om du kan läsa så kanske du kan läsa om mitt inlägg så kasnke det för lite ljus över ditt ohyfsade inlägg.


Det stod exakt samma sak förra året och jag var där och jag fick åka med ej orginal liksom många andra då de mätte.


1
Jag var där förra året.

2
Det stod fortfarande att de "endast tillåter orginal". Fast då mätte de hojar som misstänktes låta högt eller inte hade orignal. Tog inte så jävla lång tid. Det var knappast "VARJE 70 hojar"de behövde mäta för det var inte ens 70 hojar där. Har det på utskrift från förra året så du kan få granska det med din välanvända granskningslupp.

3
Denna gång påstod de att de ändrat riktlinjer på hemsidan. Men det står exakt samma sak då jag har utskrift från förra året och i år. Så ingenting har ändrats bara att de blivit hårdare utan att låta meddela det. Och då åker man upp i onödan.


Så spar på dina jävla moralinlägg. Hade du skrivit vettigt hade jag gett dig ett vettigt svar.

Dessutom sade de olika saker. Den ena sade att man måste ha orginal pga miljö krav för det finns katalysator i orginalet och det finns inte i min ACRA. Jag hade db killers i min. Men såklart jag tog ut de innan jag åkte från banan. Om det lät för högt för dina öron så använd hörselproppar nästa gång eller stoppa en kuk i örat.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Gasvillig>> Jag ska oxå till Sviesta 10juli på heldags-kurs, med originalsystem :) Åker du upp till brorsan innan eller lägger du dej på E4an på morgonen?

Jag åker upp dagen innan, ingen tråkig motorväg..

Den 10juli är det SMC som håller i det, då måste man kunna åka med slipon som håller ljudkraven. Det verkar bara vara LMS som inte tillåter annat än original.
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Finns det något ställe i stan som har däck hemma, så det bara är att åka dit. Ska ha ett 190/50 av bättre sort. Jag har beställt ett, men Schenker har slarvat bort det och behöver ett nytt bakdäck till helgen.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Om du kan läsa så kanske du kan läsa om mitt inlägg så kasnke det för lite ljus över ditt ohyfsade inlägg.


Det stod exakt samma sak förra året och jag var där och jag fick åka med ej orginal liksom många andra då de mätte.


1
Jag var där förra året.

2
Det stod fortfarande att de "endast tillåter orginal". Fast då mätte de hojar som misstänktes låta högt eller inte hade orignal. Tog inte så jävla lång tid. Det var knappast "VARJE 70 hojar"de behövde mäta för det var inte ens 70 hojar där. Har det på utskrift från förra året så du kan få granska det med din välanvända granskningslupp.

3
Denna gång påstod de att de ändrat riktlinjer på hemsidan. Men det står exakt samma sak då jag har utskrift från förra året och i år. Så ingenting har ändrats bara att de blivit hårdare utan att låta meddela det. Och då åker man upp i onödan.


Så spar på dina jävla moralinlägg. Hade du skrivit vettigt hade jag gett dig ett vettigt svar.

Dessutom sade de olika saker. Den ena sade att man måste ha orginal pga miljö krav för det finns katalysator i orginalet och det finns inte i min ACRA. Jag hade db killers i min. Men såklart jag tog ut de innan jag åkte från banan. Om det lät för högt för dina öron så använd hörselproppar nästa gång eller stoppa en kuk i örat.

Om du tyckte jag var ohyffsad så vet jag inte vad vi ska kalla ditt inlägg :)
Utgick bara ifrån vad jag har för erfarenheter gällande Sviesta. Påstod inte att du var en av tjafs-grabbarna. Har alltid bytt kvällen innan eftersom även jag som "moraltant" kör loud-pipes till vardags :)
Växla ner och ta't lugnt istället :tummenupp
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Om du tyckte jag var ohyffsad så vet jag inte vad vi ska kalla ditt inlägg :)
Utgick bara ifrån vad jag har för erfarenheter gällande Sviesta. Påstod inte att du var en av tjafs-grabbarna. Har alltid bytt kvällen innan eftersom även jag som "moraltant" kör loud-pipes till vardags :)
Växla ner och ta't lugnt istället :tummenupp



:krama


:)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Var ut en runda idag och hälsade på ett par polare i Nässjö. Hittade en riktigt najs väg mellan Forserum och Malmbäck! Passar eg motarder bäst för den var riktigt krokig. 100 knyck var lagom första gången. Prova den!!! :tummenupp En bra runda är då Lekeryd-Forserum-Fintorp-Malmbäck-Öggestorp (vänster-höger mot 30'an) - Stigamorakan och hemåt.

Jag lägger in denna på vägtips. Så bra är den! :)

So long gang. I'm off on a cowboy vacation now. Back in two weeks. Yeeehaaa! :D
 

Bifogat

  • Ormestorp2.jpg
    Ormestorp2.jpg
    208.2 KB · Visningar: 53

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Var ut en runda idag och hälsade på ett par polare i Nässjö. Hittade en riktigt najs väg mellan Forserum och Malmbäck! Passar eg motarder bäst för den var riktigt krokig. 100 knyck var lagom första gången. Prova den!!! :tummenupp En bra runda är då Lekeryd-Forserum-Fintorp-Malmbäck-Öggestorp (vänster-höger mot 30'an) - Stigamorakan och hemåt.

Jag lägger in denna på vägtips. Så bra är den! :)

So long gang. I'm off on a cowboy vacation now. Back in two weeks. Yeeehaaa! :D



Grymt med bra vägtips. Tack för det. behöver slita däcken på sidan sen jag inte fick åka på Sviestad :banana

Ha en grym semester
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Var ut en runda idag och hälsade på ett par polare i Nässjö. Hittade en riktigt najs väg mellan Forserum och Malmbäck! Passar eg motarder bäst för den var riktigt krokig. 100 knyck var lagom första gången. Prova den!!! :tummenupp En bra runda är då Lekeryd-Forserum-Fintorp-Malmbäck-Öggestorp (vänster-höger mot 30'an) - Stigamorakan och hemåt.

Jag lägger in denna på vägtips. Så bra är den! :)

So long gang. I'm off on a cowboy vacation now. Back in two weeks. Yeeehaaa! :D

Som uppväxt i malmbäck och numera nässjö-bo så vet man att det finns en hel del goa småvägar härikring :)
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Var ut en runda idag och hälsade på ett par polare i Nässjö. Hittade en riktigt najs väg mellan Forserum och Malmbäck! Passar eg motarder bäst för den var riktigt krokig. 100 knyck var lagom första gången. Prova den!!! :tummenupp En bra runda är då Lekeryd-Forserum-Fintorp-Malmbäck-Öggestorp (vänster-höger mot 30'an) - Stigamorakan och hemåt.

Jag lägger in denna på vägtips. Så bra är den! :)

So long gang. I'm off on a cowboy vacation now. Back in two weeks. Yeeehaaa! :D

Den vägen är fin den.... :) den åkte jag alltid när jag skulle ner till vetlanda. Sen kan man åka mellan nässjö, rödjenäs, och Björkeby neråt . Annars är det rätt kasst med vägar neråt. Malexander är fortfarande DAS SHIT :yoparty


När få man hänga med ut kalle på das sevenfifhty??? Nu när du har semester

/Micke
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Vägtips:
Utgå från Eksjö, kör mot Österbymo - Kisa - Åtvidaberg och slutligen Linköping. Det är 17mil från Nässjö till Linköping den vägen och det är rena Roadracingbanan hela vägen i princip. Bara Nässjö->Eksjö som är tråkig, men då kan man köra Nässjö-Solberga-Anneberg-Eksjö så blir det lite roligare.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top