Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Vägtips:
Utgå från Eksjö, kör mot Österbymo - Kisa - Åtvidaberg och slutligen Linköping. Det är 17mil från Nässjö till Linköping den vägen och det är rena Roadracingbanan hela vägen i princip. Bara Nässjö->Eksjö som är tråkig, men då kan man köra Nässjö-Solberga-Anneberg-Eksjö så blir det lite roligare.

Ja annars svänger man vänster innan kisa emot malexande så ska du få se på roadracing väg hehe:yoparty Jävlar vilken väg det är :)


///Micke
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Ja annars svänger man vänster innan kisa emot malexande så ska du få se på roadracing väg hehe:yoparty Jävlar vilken väg det är :)


///Micke

Tänkte jag skulle försöka få med malexander-vägen på vägen hem när man nått åtvidaberg. Sista biten är helt sjuk så den vill man inte missa. Man kan ju alltid vända och köra samma tillbaka :)
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Tänkte jag skulle försöka få med malexander-vägen på vägen hem när man nått åtvidaberg. Sista biten är helt sjuk så den vill man inte missa. Man kan ju alltid vända och köra samma tillbaka :)


Ja Malexander vägen är tok grym där kan man snacka bana :yoparty Finns 90grader kurvor, kurvor man kan knäskrapa i, fullfartsböjar, en massa krön och skit man får automatiska bakhjulsåk i fy fan vill ha en gathoj igen hehe :)


///Micke
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Har åkt runt mycket på sistonde uppemot Ödeshög, Tranås-trakten, Österbymo, riktigt goa vägar där. Vi har kört lite på måfå så ibland slutar det på grusväg. Man får ju se trakter som man inte sett innan:)

Eksjö-Anneberg-Solberga-Sund är riktigt go! Vägen Tranås-Ödeshög är fin också. Måste uppåt och köra Malexander framöver!

Fråga: Har nya däck liggandes till hojen, vem kränger av de gamla och på de nya på bästa sätt i Jönköping, utan långa väntetider?
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Jodå, vi är ett gäng, brukar vara emellan 2 (!) till 5 personer som åker. Häng på oss någon gång, skriv ditt nummer så kan vi sms:a när vi har ett uppslag!:)

Tror vi låg bakom och framför dig in till stan för ett tag sen, en vit gixxer och en gul/orange daytona 955:a?
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
350:- för att kränga av de gamla sulorna och på med nya på lösa hjul inkl. balansering på norks... dyrt tycker jag, men vet någon hur de andra firmorna ligger till på prissidan?
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Pjäääh

Hoppas åkturen va bra. Min koppling lade av när jag skulle möta upp er. Får fylla på med lite olja imorgon och hoppas det funkar. Missade en perfekt åkkväll
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Pjäääh

Hoppas åkturen va bra. Min koppling lade av när jag skulle möta upp er. Får fylla på med lite olja imorgon och hoppas det funkar. Missade en perfekt åkkväll

Surt att du fick krångel :( Men tur det va där och inte längre bort iaf.. :) Hoppas det löser sig!!


Tackar för en kanon runda synd att jag inte kan hänga med i ert tempo men jag hade skit kul ändå. Se lite nya vägar :) Och Pontus.. det är inte du som fotar på JRC lr?
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Japp, det var skitkul som vanligt:) Bara att hänga på fler gånger, jag drar ett mess så fort vi ska ut och åka, bara att göra likaledes ifall någon annan ska ut, har 070 3506761!

Surt för dig ZigBee, men som sagt tur att det hände där!

Har skruvat loss hjulen nu för däckbyte så det sitter nya sulor på imorgon:)

Surt att du fick krångel :( Men tur det va där och inte längre bort iaf.. :) Hoppas det löser sig!!


Tackar för en kanon runda synd att jag inte kan hänga med i ert tempo men jag hade skit kul ändå. Se lite nya vägar :) Och Pontus.. det är inte du som fotar på JRC lr?

Japp, det är jag som fotar på JRC. Var ett tag sen jag la ut något där, fotograferar mest sånt här nu ---> www.lepont.se

Men vi kan ju ta lite schyssta hoj-bilder framöver!:banana
 
Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Japp, det var skitkul som vanligt:) Bara att hänga på fler gånger, jag drar ett mess så fort vi ska ut och åka, bara att göra likaledes ifall någon annan ska ut, har 070 3506761!

Surt för dig ZigBee, men som sagt tur att det hände där!

Har skruvat loss hjulen nu för däckbyte så det sitter nya sulor på imorgon:)



Japp, det är jag som fotar på JRC. Var ett tag sen jag la ut något där, fotograferar mest sånt här nu ---> www.lepont.se

Men vi kan ju ta lite schyssta hoj-bilder framöver!:banana


Fota en häst i taget istället för flera hundra samtidigt verkar lite onödigt. :)

Det var sschysst att ni stannade iaf BADD och co. Det var verkligen tur annars hade det blivit jobbigt. Jag körde hem den utan koppling sen. Dags o meka imorgon. :brinnerup

Bra med sulor så då blir det kanske en runda imorgon.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
350:- för att kränga av de gamla sulorna och på med nya på lösa hjul inkl. balansering på norks... dyrt tycker jag, men vet någon hur de andra firmorna ligger till på prissidan?


I´ll do it all by my self :)

Skaffa 3st däckjärn, fälgskydd, en balans axel ifrån biltema och lte vikter sen är saken biff. Jag har iofs en kantpressare till hjälp också :)

///Micke

Pjäääh

Hoppas åkturen va bra. Min koppling lade av när jag skulle möta upp er. Får fylla på med lite olja imorgon och hoppas det funkar. Missade en perfekt åkkväll



Kolla o-ringen också den brukar gå hem på KTM´s hojar samt Husaberg. Har själv råkat ut för detta :huvet


///Micke
 
Last edited:

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
I´ll do it all by my self :)

Skaffa 3st däckjärn, fälgskydd, en balans axel ifrån biltema och lte vikter sen är saken biff. Jag har iofs en kantpressare till hjälp också :)

///Micke

Har tänkt att jag ska lära mig det, men nu blev det såhär ändå. Dock jäkligt bra Norks känns det som, 350 blev 250:- med SMC-rabatt. Ett Pilot Road 2 kostar i vanliga fall 2250:- på Norks, med SMC-rabatt 1650:-. Lätt att jag köper däcken där nästa gång med SMC-rabatten!

Ska bli spännande att se om hojen står kvar på depåstödet fram när jag kommer hem...
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Surt att jobba kvällsvecka! Annars hade jag hängt på oxå.:gnissla

Nu ska man snart börja Plugga. hoppas man har råd att behålla moppen..
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Japp, det var skitkul som vanligt:) Bara att hänga på fler gånger, jag drar ett mess så fort vi ska ut och åka, bara att göra likaledes ifall någon annan ska ut, har 070 3506761!

Surt för dig ZigBee, men som sagt tur att det hände där!

Har skruvat loss hjulen nu för däckbyte så det sitter nya sulor på imorgon:)



Japp, det är jag som fotar på JRC. Var ett tag sen jag la ut något där, fotograferar mest sånt här nu ---> www.lepont.se

Men vi kan ju ta lite schyssta hoj-bilder framöver!:banana

Det såg att behövas nya sulor ;) Vad efterbearbetar du dina bilder med? Om du vill får du gärna ge mig en liten snabb guide i fotografering :) Du är helt klart en av dom bästa fotografer jag skådat... vore kul å få lite tips... kör med en eos400....
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Det såg att behövas nya sulor ;) Vad efterbearbetar du dina bilder med? Om du vill får du gärna ge mig en liten snabb guide i fotografering :) Du är helt klart en av dom bästa fotografer jag skådat... vore kul å få lite tips... kör med en eos400....

Jag kör PS CS4, ibland i Lightroom 2 ifall det är större mängder med bilder. Visst kan vi ta en liten guide någon gång framöver!

400:an är ju en bra kamera! Jag kör med en 50D, 70-300mm IS USM och ett 17-85mm. Sugen på bra många fler objektiv, men det kostar ju blod och ska man kunna åka hoj också så är det lite för många minus i kalkylerna:)

Regnar idag... blir iaf att montera de fräscha hjulen efter lite rengöring. Vita fälgar suger, blir ju smutsiga direkt och med lite sämre stänkande olja är det en mardröm hehe...
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
I´ll do it all by my self :)

Skaffa 3st däckjärn, fälgskydd, en balans axel ifrån biltema och lte vikter sen är saken biff. Jag har iofs en kantpressare till hjälp också :)

///Micke


Kolla o-ringen också den brukar gå hem på KTM´s hojar samt Husaberg. Har själv råkat ut för detta :huvet


///Micke

Tack


Vi kollade på det idag och skruvade isär locket till slavcylindern. Det läcker någonstans. Oringen ser fin ut med det är flera andra lager med metall o last emellan utan tätningar. Undrar hur de har tänkt för det kan läcka på 4 oilka platser och det gör det tydligen.

Gjort ett ämne i mekhörnan om någon har erfarenhet av detta för superduke.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top