Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
I nässjö regnar det monsun (stavning?)
Börjar snart bli dags att torrgasa i garaget...

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Vädret var inga problem! Visst stod vi vid statoil och väntade en stund tills det värsta var över, men när vi kom till taberg så hade vi torra vägar och fint väder resten av rundan. Blev tranemo-vägen, väl där inmundigades en pizza och ett komplett moto gp-lopp på det lokala haket, för att sedan köra samma väg hem igen.

Måste säga att det blir bara roligare och roligare att köra hoj för varje gång man är ute:)

dennsa

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
Buell XB12r - 04
Vädret var inga problem! Visst stod vi vid statoil och väntade en stund tills det värsta var över, men när vi kom till taberg så hade vi torra vägar och fint väder resten av rundan. Blev tranemo-vägen, väl där inmundigades en pizza och ett komplett moto gp-lopp på det lokala haket, för att sedan köra samma väg hem igen.

Måste säga att det blir bara roligare och roligare att köra hoj för varje gång man är ute:)

låter nice :yoparty nu är det kanon fint, för tillfället iaf, ska nog ut en liten sväng :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Visar de MotoGP på Tranemo Pizzeria??? Då kan man ju åka dit varje söndag! :tungan

Är det nån som har en avfuktare att låna ut en vecka? Jag fick lite vatten i källaren när jag var på semester :( Torrt nu men luktar lite fukt närmast ytterdörren

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Visar de MotoGP på Tranemo Pizzeria??? Då kan man ju åka dit varje söndag! :tungan

Tja dom hade Viasat iaf:) Sen var vi väl inte riktigt medvetna om att pizzerian/puben var dräggens hangaround, men det var inget nämnvärt som störde!

Synd att det inte är i kiosken de visar MotoGP för där finns det lite annat att glo på med :tungan

Har bara varit på ICA och den där pizzerian... får ju helt klart ta och spana in kiosken nu också:yoparty

Antagligen åker vi ut en sväng idag, vet dock inte vid vilken tid men gissningsvis runt 15:00... svårt att gå ut med någon exakt tid tyvärr:(

Last edited:

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Är så jävla trött på att vakna varje dag i flera veckor med kolsvart himmel eller regn mot rutan... När ska vi hojåkare få ha roligt? Bönderna måste ju vara jättelyckliga nu...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Har bara varit på ICA och den där pizzerian... får ju helt klart ta och spana in kiosken nu också:yoparty

Antagligen åker vi ut en sväng idag, vet dock inte vid vilken tid men gissningsvis runt 15:00... svårt att gå ut med någon exakt tid tyvärr:(
Ja jädrar va grann tös det var på kiosken där sist Danne! :tuttar:slicka

Jag hänger gärna med ut och åker idag. Köra Hökensås-Tidaholm?

Samling parkeringen framför Stora hotellet / Bishops / hamnkanalen kl 1500?

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Vi är två som åker från Nässjö nu om en stund, får se om vi hittar in till er om de är okej?

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Gick ju bra till slut, alla hittade hem, efter ett tag. Dennis ringde nu och han hade kört vilse även efter att vi lämnat honom. Men de gick bra till slut.
Blir säkert fler gånger!

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Gick ju bra till slut, alla hittade hem, efter ett tag. Dennis ringde nu och han hade kört vilse även efter att vi lämnat honom. Men de gick bra till slut.
Blir säkert fler gånger!

Ha ha.. Tack alla! det var trevligt idag!
Synd bara att jag inte fattade först att han skulle ta en annan sväng hem :D Undra om han kom hem i tid?

DSC01098.jpg

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Sviesta Kvällskörningar

Faen, varför kom inte jag på den smarta ideen att ta kort :) Han kom hem som han skulle och hann med sitt speedway :)

Va ute i lekeryd och vände innan och med lite omvägar så blev de nästan 10mil till :)

SVIESTA KVÄLLSKÖRNING

På allmän begäran så lägger jag upp dagarna som vi ska komma ihåg.
Vi brukar åka från Nässjö 13.00-13.30 och kör över Eksjö-Kisa-Åtvidaberg, tanka fullt i Åtvidaberg och sen 4mil till Linköping. Man bör vara där runt 16.00 senast för att vara säker på att få plats.
Dom är stenhårda på originalsystem, inte ens lönt att försöka.
Skinnställ är att föredra, textil endast tillåtet i långsam grupp.

• 13 augusti Torsdag 16.30-20.00 V33
  • 27 augusti Torsdag 16.30-20.00 V35
  • 10 september Torsdag 16.30-20.00 V37

Allt finns att läsa på:
http://www.lmsroadracing.se/trafiksaekerhetsutbildning

Last edited:

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Motorcykelolycka mellan Eksjö-Anneberg. En död vet jag iaf. Sen vet jag inte mer.
3motorcyklar inblandade och en personbil. Tydligen någon blivit klämd under bilen och den stod i lågor samtidigt.

Vågar inte säga för mycket, kompisen på brandkåren ringde bara och sa de han hade hört på radion, ville se så man fortf levde.

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Motorcykelolycka mellan Eksjö-Anneberg. En död vet jag iaf. Sen vet jag inte mer.
3motorcyklar inblandade och en personbil. Tydligen någon blivit klämd under bilen och den stod i lågor samtidigt.

Vågar inte säga för mycket, kompisen på brandkåren ringde bara och sa de han hade hört på radion, ville se så man fortf levde.

Vi var i de krokarna för några dagar sedan, Far ringde o kollade så jag var hemma.
Lät inte roligt alls.. Känns som det är mycket Mc olyckor nu för tiden!

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Jag kom dit efter olyckan. Blev stoppad av mc-polis som dirigerade om trafiken.

Enligt honom kvinnlig motorcyklist död, och bilen som hade kommit över på fel sida var ett rattfyllo enligt polisen på plats.

http://www.sr.se/jonkoping/nyheter/artikel.asp?artikel=2998180

Själv så fick jag 1500:- i böter pga avsaknad utav nummerplåt (har liten skylt), plus om-besiktning på avgassystemet då han tyckte det lät för mycket (vilket gick igenom besiktningen för någon månad sen).

Edit: Enligt JNytt en medelålders man som omkommit.

Edit 2: Enligt hoglandsnytt.se ska motorcyklisterna vara ifrån Vetlanda, och bilföraren hemmahörande i Anneberg. http://www.hoglandsnytt.se/?n=14207

Edit 3: Enligt en polare till mig var gänget ifrån Hot Rats i Vetlanda.
Verkligen hemsk olycka, bilen svept med tre hojar...

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...