Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jäkligt fin hoj tegheim!

Dom kan göra fina vita måln enligt eget test :tummenupp
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jäkligt fin hoj tegheim!

Tack tack! Är nöjd än så länge, har ju bara kört den några km i våras :)


Ikväll skruvade jag loss sidokåpan och toppkåpan på thunderacen. Imorgon ska jag lämna in dem på lack. Har gått varv efter varv runt hojen och letat skador. Fattar inte hur den klarade sig som den gjorde. Ett plastfäste har gått av på den kåpan som ligger under gashandtaget, men de ska ändå bytas. Sen har rör-ramen till lyset fått en kyss, men inga plast skador konstigt nog.
Har funderat fram och tillbaka ang det här med omkullkörda hojar + försäljning. Jag har bestämt mig för att vara helt ärligt och dokumentera allt och visa upp vid annons. Är jag dum då? Hade jag varit köpare hade jag hellre vetat all historia bakom en hoj.

Jag ska se till att den är i skick som ny, men ändå. Ärlighet varar längst, eller?
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tack tack! Är nöjd än så länge, har ju bara kört den några km i våras :)


Ikväll skruvade jag loss sidokåpan och toppkåpan på thunderacen. Imorgon ska jag lämna in dem på lack. Har gått varv efter varv runt hojen och letat skador. Fattar inte hur den klarade sig som den gjorde. Ett plastfäste har gått av på den kåpan som ligger under gashandtaget, men de ska ändå bytas. Sen har rör-ramen till lyset fått en kyss, men inga plast skador konstigt nog.
Har funderat fram och tillbaka ang det här med omkullkörda hojar + försäljning. Jag har bestämt mig för att vara helt ärligt och dokumentera allt och visa upp vid annons. Är jag dum då? Hade jag varit köpare hade jag hellre vetat all historia bakom en hoj.

Jag ska se till att den är i skick som ny, men ändå. Ärlighet varar längst, eller?


I detta fallet, nä. Det är möjligt att det är snällt, men affärer handlar inte om att vara snäll, det handlar om att få max betalt för varan.

Gör iordning hojen till nyskick, så kan du sälja den utan att berätta utan att ha ågren för det. Är något fel skall man självklart berätta det, men varför väcka hunden som sover?

/ Jens
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
I detta fallet, nä. Det är möjligt att det är snällt, men affärer handlar inte om att vara snäll, det handlar om att få max betalt för varan.

Gör iordning hojen till nyskick, så kan du sälja den utan att berätta utan att ha ågren för det. Är något fel skall man självklart berätta det, men varför väcka hunden som sover?

/ Jens

Då får väl alla som läst detta på sporthoj sitta på lite hemlig info då :) Jag ska iaf se till att den inte skäms för sig och att nya ägaren blir lika nöjd som jag är! :D
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Då får väl alla som läst detta på sporthoj sitta på lite hemlig info då :) Jag ska iaf se till att den inte skäms för sig och att nya ägaren blir lika nöjd som jag är! :D

Då har man gjort det så väl man kan som säljare. Ska man berätta allt alla fordon varit med om för blivande ägare kommer dom springa sin väg...

/ Jens
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Kan man pruta på något som är åtgärdat och inte syns ett spår av? :S
Jag tror inte jag hade kunnat det.. :gnissla
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Kan man pruta på något som är åtgärdat och inte syns ett spår av? :S
Jag tror inte jag hade kunnat det.. :gnissla

Du kan ju inte pruta på det om du inte vet om det iaf. Och om du får reda på det, men ändå inte kan se skymten av det, så är det oxå svårprutat. Elle?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Du kan ju inte pruta på det om du inte vet om det iaf. Och om du får reda på det, men ändå inte kan se skymten av det, så är det oxå svårprutat. Elle?

Ja. Särskilt på en gammal mc.. Man måste väl nästan utgå ifrån att dom vart i backen ett par gånger när dom är över 10år gamla.. :D
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Alla utom de som är till salu då såklart :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ikväll visas matchen mellan mitt favoritlag New England Patriots och ärkerivalerna Indianapolis Colts på Viasat Sport så jag kommer att sitta bänkad från kl 19:30. Finns det några fler footballfans här i stan så vore det lite roligt om ni kom över på en RIKTIG fotbollskväll :)

Matchen börjar visas 19:45 (eftersändning från i natt så förhoppningsvis slipper vi många av avbrotten) och jag bor på Skridskovägen i Hovslätt. Hör av er!

AACS031.jpg
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Ikväll visas matchen mellan mitt favoritlag New England Patriots och ärkerivalerna Indianapolis Colts på Viasat Sport så jag kommer att sitta bänkad från kl 19:30. Finns det några fler footballfans här i stan så vore det lite roligt om ni kom över på en RIKTIG fotbollskväll :)

Matchen börjar visas 19:45 (eftersändning från i natt så förhoppningsvis slipper vi många av avbrotten) och jag bor på Skridskovägen i Hovslätt. Hör av er!

AACS031.jpg

Detta lät trevligt! :) Men ska på födelsedagsfika hos svägerskan, så kan tyvärr inte idag..! :död
Hoppas du tar ett sånt här bra initiativ snart igen, kommer gärna och ser på RIKTIG fotboll! :tummenupp

//Flying Finn
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Ikväll visas matchen mellan mitt favoritlag New England Patriots och ärkerivalerna Indianapolis Colts på Viasat Sport så jag kommer att sitta bänkad från kl 19:30. Finns det några fler footballfans här i stan så vore det lite roligt om ni kom över på en RIKTIG fotbollskväll :)

Matchen börjar visas 19:45 (eftersändning från i natt så förhoppningsvis slipper vi många av avbrotten) och jag bor på Skridskovägen i Hovslätt. Hör av er!

AACS031.jpg

Synd man missade detta inlägg.. :mad:

Om jag inte minns helt fel så såg jag dem live 2005 (och många andra nfl/college matcher), kan klart rekommendera en tripp dit, fantastisk stämmning före, under och efter matcherna!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Synd man missade detta inlägg.. :mad:

Om jag inte minns helt fel så såg jag dem live 2005 (och många andra nfl/college matcher), kan klart rekommendera en tripp dit, fantastisk stämmning före, under och efter matcherna!
Det var en GRYM match. Mycket poäng och en nagelbitare in i det sista. Har den på VHS om du vill låna. Spelade in eftersändningen så det är inte mycket reklam heller.
Det blir säkert fler Footballkvällar, Superbowl är nästan tre månader bort ju.
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Det var en GRYM match. Mycket poäng och en nagelbitare in i det sista. Har den på VHS om du vill låna. Spelade in eftersändningen så det är inte mycket reklam heller.
Det blir säkert fler Footballkvällar, Superbowl är nästan tre månader bort ju.

Hojta till vid nästa tillfälle, så kommer jag oxå å kikar..! :tummenupp :)

//Flying Finn
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
äh vem vill se fotboll när viasatmotor visar massa fina 500race med rainy doohan gardner o pöjka !?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top