Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Gör Mascot stålomspunna bromsslangar under tiden man väntar?

Vilka finns det mer i stan som gör stålomspunna bromsslangar snabbt komplett med kopplingar osv?
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Gör Mascot stålomspunna bromsslangar under tiden man väntar?

Vilka finns det mer i stan som gör stålomspunna bromsslangar snabbt komplett med kopplingar osv?

hydroscand, bra trevlig personal
ta med dig dina gamla slangar bara så vinklarna blir rätt. går inte vrida en stum stålslang ifall vinkeln blir fel
Jag har RIKTIGT bra rabatt där genom jobbet. sms,a ifall du vill ha lite assistans. (jobbar mitt emot hydroscand, typ)
 
Last edited:

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
hydroscand, bra trevlig personal
ta med dig dina gamla slangar bara så vinklarna blir rätt. går inte vrida en stum stålslang ifall vinkeln blir fel
Jag har RIKTIGT bra rabatt där genom jobbet. sms,a ifall du vill ha lite assistans. (jobbar mitt emot hydroscand, typ)

Gött, får svänga förbi där och kolla! Har för mig att jag varit där innan i ett slangärende och åkte därifrån pga. priserna... får se hur det är nu då:)

Det var du som hade en Er6:a innan? Jag har nog inte kvar ditt nummer... bytt upp mig till världens bästa pryl - iphone!:)

Någon som ska till Kinnekulle på fredag? Vi är två st som ska upp!
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Gött, får svänga förbi där och kolla! Har för mig att jag varit där innan i ett slangärende och åkte därifrån pga. priserna... får se hur det är nu då:)

Det var du som hade en Er6:a innan? Jag har nog inte kvar ditt nummer... bytt upp mig till världens bästa pryl - iphone!:)

Någon som ska till Kinnekulle på fredag? Vi är två st som ska upp!

Vi åker ju på torsdag oxå till Sviesta! Någon annan som ska med upp? Om vädret håller såklart :)
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Gött, får svänga förbi där och kolla! Har för mig att jag varit där innan i ett slangärende och åkte därifrån pga. priserna... får se hur det är nu då:)

Det var du som hade en Er6:a innan? Jag har nog inte kvar ditt nummer... bytt upp mig till världens bästa pryl - iphone!:)

Någon som ska till Kinnekulle på fredag? Vi är två st som ska upp!
japp jag har bytt upp mig till en engelsk. Vad är de för körning på kinnekulle?????

de är dyra mot privat kunder. men mot företag är en annan sak. har jätte bra rabatt där, pga vi köper all slang där.. varierar rätt mycket beroende på vad jag ska köpa
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Det är smc-kurs, eller som dom kallar det nu för tiden; Avancerad Kurs Sporthojskurs steg 2!

Finns platser kvar tror jag!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Gör Mascot stålomspunna bromsslangar under tiden man väntar?

Vilka finns det mer i stan som gör stålomspunna bromsslangar snabbt komplett med kopplingar osv?
Ska du ha handgjort? Jag köpte mina från HELvetet :D Snygga och man får välja färg på både slangöverdrag och banjos. HEL-nöjd! ;)

Yes! Kinnekullekörning på fredag :yoparty Jag åker upp torsdag kväll.

Hehe.. om det ändå hade vart pytagoras. Med en sån ljudbok hade jag vart livsfarlig även på en 25 moppe.
Suicidal då eller? :D
 
Last edited:

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Det blev Hydroscandia!

Max 350:- st sa herrn i butiken. 790:- blev slutsumman för två framslangar, dvs. 90:- odiskutabla kronor över!

Nu blir det montage och seda ut och provbromsa!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Okej, där stred de mot lagen med 20 kr. Max 10 % över överenskommet pris! Han kanske menade 350 kr + moms / styck ?

Lufta ordentligt och akta beläggen! :mattias Bromsvätska på beläggen är obra! :kryckor

Fan, den hade man ju velat åka på.. :(
Häng med då! Eller jobbar du?

PS, jag fyller år imorgon så presenter och gratulationer tas tacksamt emot! :D
 
Last edited:

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Okej, där stred de mot lagen med 20 kr. Max 10 % över överenskommet pris! Han kanske menade 350 kr + moms / styck ?

Lufta ordentligt och akta beläggen! :mattias Bromsvätska på beläggen är obra! :kryckor

Har luftat och luftat, får inte till riktigt den känslan jag skulle vilja ha. Ska testa att montera loss ena bromsoket, hålla upp det en bit och lufta. Är ju en slang som går emellan oken över framskärmen, kanske luft där... :S

Jag frågade honom om det var ink. moms, ajjemän sa han!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja luften går ju till högsta punkten. Lägg nåt mellan beläggen på det lösa oket när du luftar så att inte kolvarna åker ut för långt. Viktigt att få bra känsla i handtaget, annars har du luft nånstans.

På orginalbromspumpen på min 750 brukade det bli luft precis där banjobulten gick in så jag fick lossa på den med en trasa runt och lufta även så. Förstår du? Nyare pumpar har ofta en luftningsnippel uppe på pumpen.
 
Last edited:

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Ja luften går ju till högsta punkten. Lägg nåt mellan beläggen på det lösa oket när du luftar så att inte kolvarna åker ut för långt. Viktigt att få bra känsla i handtaget, annars har du luft nånstans.

Japp! Får mecka vidare med det där imorgon, å slänga på original-ljuddämparen också. Sen är man fit for banåka! Hade varit fint med stompgrips bara... men det är lite sent påtänkt!:)
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Har luftat och luftat, får inte till riktigt den känslan jag skulle vilja ha. Ska testa att montera loss ena bromsoket, hålla upp det en bit och lufta. Är ju en slang som går emellan oken över framskärmen, kanske luft där... :S

Jag frågade honom om det var ink. moms, ajjemän sa han!

ifall det ivlas med dig iallfall så kan det funka att antingen trycka bromsvätska nerifrån och upp med en oljekanna. eller köra en sväng (vibrationer och lite skakningar) sen lufta om den på vanligtvis.. lycka till
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag jobbar väl iof, men det hade ju gått o lösa. Men hinner inte lösa transporten såhär nära inpå... Vill gärna planera lite :)
Det behövs inte myckeluft Pontus för att de ska kännas fucked up! Ett tips är att tex luta hojen så att cylindern verkligen inte bildar en luftficka. På thundern så gick banjon upp, sen ner emot behållaren. Max 5-10mm, men de räcker! Sen öppet loft och klappa på bromsen så du skapar vibrationer typ, så du får rörelse i oljan och luften...

Annars kan du suga ur allt som är i behållaren, sedan pumpa in olja nerifrån med en typ smörj-flaska tills du fyller behållaren, och så gör om de hela så pumpar du upp luften till slut... Men de kan vara lite lurigare....
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Så, då har man beställt en ny hjälm på FC Moto i Deutchlandet!! Ska bli intressant o se hur de sköter sig :)
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Så, då har man beställt en ny hjälm på FC Moto i Deutchlandet!! Ska bli intressant o se hur de sköter sig :)

Vad blev det för någon hjälm? Jag är själv lite småsugen på en Arai, sitter fint på mitt huvud:)

Jag har beställt en del ifrån FC-moto innan. Billiga, men dålig information. Vill man något får man ta det via telefon, mail var dom dåliga på att svara på för 3 år sen iaf!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top