Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fråga till er alla:

Finns det intresse för ett eget underforum i delen MC-grupper här på Sporthoj. Typ Jönköping med omnejd alt Jönköpings Län?

Jag gillar Göteborgsforumet som har allt lokalt man kan behöva prydligt uppdelat i olika Stickys.
Det blir ju enklare att hitta samåkningar och grus/polisvarningar för hela länet så. Vi åker ju ofta på längre turer i länet.
Jag vet att det har gjorts ett försök tidigare men inte lyckats så därför kollar jag intresset med er först.

Vad tror ni? Tryck Bra/Dåligt på detta inlägg så vet jag vad ni tycker :tummenupp


Själv gar man inte hängt här så länge men de var de första ja saknade, en lite mer organiserad forums del fö JKPG län/omnejd med stickys för körningar osv så man hittade lättare. Nu blir allt bara skrivet i en lång följd. Men de är mina 2 cent. Jag är för det. Intresset i denna tråd verkar ju vara tillräckligt stort för att hålla igång en forums del.

Vet inte vad de fallerade på tidigare ? Intresse ? blev bara kladd av de hela ? Nackdelen är väl att nån får styra upp delen så man har lite struktur på de samt att "seriösa" trådar som skapas inte spårar ut fullständigt. Men är de nån som tar på sig de ansvaret så :tummenupp
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag kan medge ett misstag jag gjort i år :rolleyes: Körde en provrepa på K5'an härom dan utan att kolla lufttrycket i däcken innan. Hade under två kilo i framdäcket. Ingen fara men lite tungstyrt. Tips från coachen är att kolla däckstryck ofta! :mattias

Gjorde samma miss själv efter vintern. Tyckte CBRen va lite orolig, men eftersom de va första gången jag kört på den så gick inte alarmet. Sedan skulle vi fylla på luft inna långåkning, och insåg att de saknades massa luft! Vi snackar ner emot 1.5kg både fram och bak!

Dock så funkade inte OK/Q8's lufttrycksmätare, så när vi trodde vi hade 2.5kg så va verkligheten runt 3kg... :(
Det gillade inte mitt PowerOne bakdäck, och slets ner kopiöst!

Håller med K-man! Kolla trycket! Och tänk på att släppa lite när ni åker bana, men glöm INTE att höja innan ni åker hem sen :)
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
ja tycker det är lite tanigt med aktivitet i denna tråd men jag kanske är van vid västerås-remsornas forum, det går fortare där....:D:D:D
en egen forumsdel skulle absolut underlätta....:tummenupp:tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Då ska jag kontakta Swedie och be honom starta ett Jönköpings Län-forum.

Nån som är ledig imon? Vädret ser ut att bli hyfsat imon men sämre tis-ons
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
ja tycker det är lite tanigt med aktivitet i denna tråd men jag kanske är van vid västerås-remsornas forum, det går fortare där....:D:D:D
en egen forumsdel skulle absolut underlätta....:tummenupp:tummenupp

Tanig aktivitet?! Det är ju hundra inlägg i timmen här :D Minst tusen iaf! :arsele :tummenupp
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Då ska jag kontakta Swedie och be honom starta ett Jönköpings Län-forum.

Nån som är ledig imon? Vädret ser ut att bli hyfsat imon men sämre tis-ons

Har du bytt kåpor på k5an? Tyvärr ingen möjlighet imorgon.

Jag och B.A.D.D kör en liten sväng mot vårgårda. Om någon vill hänga på så tankar jag på preem jordbron kl 15.30. kan ändra till 16 om någon inte hinner.
Tyvärr blir det lite transportsträcka på rv40 men den som väntar på något gott.. :)

Kom igen nu! :yoparty
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Japp, har andra kåpor på K5'an nu.

Sväng höger mot Olsbo efter Dumme mosse så kommer ni ut i Bottnaryd. Slipper ni Rv40 lite
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag och B.A.D.D kör en liten sväng mot vårgårda. Om någon vill hänga på så tankar jag på preem jordbron kl 15.30. kan ändra till 16 om någon inte hinner.
Tyvärr blir det lite transportsträcka på rv40 men den som väntar på något gott.. :)

Kom igen nu! :yoparty

Ingen mer som e sugen?
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
OooOpsss Ja men jag stod i det iaf hehe.

jäklar nu e hon här och spionerar :gnissla

:D

Trevlig tur idag. blev det 25mil? klantade till det med trippmätarn så jag vet inte om jag räkna rätt :)

jag fick det till 22,9 mil faktiskt..:tummenupp
det va himla fin tur idag..fina vägar och trevligt sällskap!!
ni som inte va med, ni missa nått!!:D:yoparty
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ah, kom inte iväg på en tur förens 16.10, hade besök av mor/syster med barn för dottern och frugan fyllt år så missade det. Men avverkade 16mil själv om inte annat. :D Hade varit intressant att köra vägen till Vårgårda. Men blir fler ggr...
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag vill oxå åka mot vårt-gårda :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Letade efter lite bilder men hittade inga :( MEN jag vill oxå köra enduro i jungeln!:tummenupp:yoparty
Nä, jag hoppades på att var inkognito ett litet tag :D

Ja, att köra enduro i Västindien var bland det läckraste jag gjort. Grymt vackert men VAAARMT!

Värnamogänget dök upp hemma idag så det blev Bondstorp t.o.r för mig. Faaan vad K5'an går så här i början av säsongen! :jisses Höga fotpinnar och hård fjädring också. Måste få på bättre däck och komma ut på bana med den! Hoppas att jag har råd med ett set Dragon Rosso efter att taket är omlagt.

PS, nån som kan elstyrda markiser här?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top