Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Med tanke på de K-man säger och de vackra och varma vädret vi har idag så skippar jag själva kortegen. får bli nån/några rundor i helgen iställlet om de är fint väder.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag sticker ner till stan nu. Tänkte köra upp till bankeryd med min jäkligt skitiga hoj. Om nån e på så ring 0735442211 mvh johan
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag var ute i bankeryd. Det var inte lika bra uppslutning som förra året. Körde inte kortegen men fläkten provades vid ett flertal gånger och kopplingen fick arbeta lite ändå.. Åkte hem och drog med Amanda till en parkering :) handskarna levde farligt!

Ny medlem på forumet att välkomna, hon är lite blyg så ni får gärna bombardera med gb! Emanda heter hon. Ps lägg märke till avataren, det går i 200. MINST
 

lillen_le

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Hässleholm
Hoj
KTM 690 ENDURO-08 /Suzuki SV 1000S
vi var ett gäng som åkte med på våra offroadhojar och det var inte heller någon hit, blir inga fler korteger för min 690 den var redit varm.

men det var trevligt med korv i bankeryd:tungan
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ny medlem på forumet att välkomna, hon är lite blyg så ni får gärna bombardera med gb! Emanda heter hon. Ps lägg märke till avataren, det går i 200. MINST
Måste varit en stor parkering för att komma upp i 200 ;) Föredömlig övningskörning isf :rolleyes: :tungan Varför E-manda?

Jag körde kortegen med tjejen bakpå.. det är ingen höjdare.. man borde ju kunna köra på ettan på tomgång iallafall...
Ja jag körde också med tjejen bakpå i fjol och det är så lagom kul med en hoj som gör 160 km/h på ettan (om man vill) Gick inte att ha kopplingen utsläppt mycket :(

Därför hade jag inte kört igår även om jag varit ledig såvida man inte ville få fram nåt budskap eller hade annat syfte med själva körningen. :tuttar :D
4237-yamaha-fz6-vs-suzuki-sv650-vs-suzuki-gs500-56k-big-ass1.jpg
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Tvättade skinnstället igårkväll och smorde in det nyss. Hur får jag det torrt snabbast utan att riskera att förstöra det?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Häng ut det om du kan. Sol, vind och värme är bäst.

Eller ut och åk i det! Blås det torrt! :tummenupp Kan bli lite kallt iof :D
Man ska överväga innan man äntrar dödsskuggans dal... Kanske inte kommer ut levande :D
Only when we risk death, do we feel most alive!!! :yoparty
Edit. Det ser ut som han satt en sånhär längst ner på jackan http://www.hotleathers.com/PATCH-TITS-GO-HERE-P8056.aspx
Patchen du menar:
PPR1002.jpg


Vaddå längst ner? :va Menar du att nåt hänger eller??? :rolleyes: ;) :D

En sån patch vill jag ha på näsan!! :slicka :tummenupp
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag handlade faktiskt lite av Hot Leathers när jag var i Daytona i mars. Ett par fina byxor till sambon :cdevil Får se om jag kan få en bild på henne i dem... Deras 'modell' var ju inget vidare :D
PTB7079_t.jpg
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Du kommer snabbt in i de, får ta de med en nypa salt och bre på värre själv... :D :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Om detta är jargongen här inne så vet jag inte om jag vågar mig in här nåt mer!?:va:tungan
Det var alldeles för seriöst här på sidorna innan så det behövde lättas upp lite :krama

Jag kan medge ett misstag jag gjort i år :rolleyes: Körde en provrepa på K5'an härom dan utan att kolla lufttrycket i däcken innan. Hade under två kilo i framdäcket. Ingen fara men lite tungstyrt. Tips från coachen är att kolla däckstryck ofta! :mattias
I år har jag slängt på skruttiga kåpor på dyra hojen och åker på billigaste försäkringen (500 kr/mån) Man blir inte rik på föräldrapenning har jag hört men sambon ville ändå ha den påställd så... Nackdelen är väl att den är rätt lätt att känna igen nu. Hmmm

Sista arbetspasset på tre månader idag!!! :banana Klockan 1500 går jag hem och är föräldra"ledig" :rolleyes: till 1a september! :yoparty
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Fråga till er alla:

Finns det intresse för ett eget underforum i delen MC-grupper här på Sporthoj. Typ Jönköping med omnejd alt Jönköpings Län?

Jag gillar Göteborgsforumet som har allt lokalt man kan behöva prydligt uppdelat i olika Stickys.
Det blir ju enklare att hitta samåkningar och grus/polisvarningar för hela länet så. Vi åker ju ofta på längre turer i länet.
Jag vet att det har gjorts ett försök tidigare men inte lyckats så därför kollar jag intresset med er först.

Vad tror ni? Tryck Bra/Dåligt på detta inlägg så vet jag vad ni tycker :tummenupp
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top