Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Thunderace är väl ingen nybörjarhoj! Jag körde tung mc i tolv år innan jag köpte 1000 cc!

Håller med kalle, ingen thunderace!

Det kanske beror på vem nybörjaren är då? Jag va helnöjd med min som första hoj, hade inte velat byta mot något annat. Nu har jag iof åkt på 2hjul sen 5års ålder, notera, TVÅ hjul, därför jag inte kan wheela utan att skada mig :)

Men alla är vi olika, jag vill ju tex inte ha något annat än sporthoj, aldrig velat ha, så då va inte en vanlig CB något alternativ.

Thundern är ofast billig att försäkra oxå, då den går som sport-tourer.

Men som sag, smaken är som baken :)
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Jobbat natt, så ska slagga nu, men vaknar framåt eftermiddagen...:)

Nån som ska åka idag??
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tog cykeln till jobbet idag så är väl inte oäven om en rund dyker upp i eftermiddag/kväll.

Gällande nybörjarcykel är väl smaken som baken, att man inte köper 1000cc de först man gör kan ju vara förståndigt men inget som säger att man inte kan köra en för den delen (kan köpa alla argument om 20-25 åringar som är alldeles för gasglada osv.) tror allt handlar om mognad i slutändan. Skiljer nog från nybörjare till nybörjare, själv körde jag en 750 i nån månad innan jag kraschade den sen köpte jag Gixxern.

Dock så är ju den allmänna rekomendationen att skaffa en 600 av något slag (honda 600F, ER-6:a osv)
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Tog cykeln till jobbet idag så är väl inte oäven om en rund dyker upp i eftermiddag/kväll.

Gällande nybörjarcykel är väl smaken som baken, att man inte köper 1000cc de först man gör kan ju vara förståndigt men inget som säger att man inte kan köra en för den delen (kan köpa alla argument om 20-25 åringar som är alldeles för gasglada osv.) tror allt handlar om mognad i slutändan. Skiljer nog från nybörjare till nybörjare, själv körde jag en 750 i nån månad innan jag kraschade den sen köpte jag Gixxern.

Dock så är ju den allmänna rekomendationen att skaffa en 600 av något slag (honda 600F, ER-6:a osv)

Lite så är det ju, i fel händer kan en 125cc vara totalt livsfarlig både för föraren och medtrafikanter.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Lite så är det ju, i fel händer kan en 125cc vara totalt livsfarlig både för föraren och medtrafikanter.

Håller med!

Jäklar vilken fart det är på denhär tråden nu! hinner ju knappt stänga av datorn innan det är en ny sida skriven:tummenupp.

Sorry men jag skrev fel. Det är ingen thunderace utan en thundercat, dvs 600:an. Någon som har några + - på den? Något speciellt man ska tänka på? blev framflyttat tills imorron.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Håller med!

Jäklar vilken fart det är på denhär tråden nu! hinner ju knappt stänga av datorn innan det är en ny sida skriven:tummenupp.

Sorry men jag skrev fel. Det är ingen thunderace utan en thundercat, dvs 600:an. Någon som har några + - på den? Något speciellt man ska tänka på? blev framflyttat tills imorron.

De är nog "bättre" ändå. Men ska tydligen vara väldigt trevliga och snälla, men går att busa med oxå :) Dock vet jag inget man ska kolla på dem. Finns ju en tråd för dem här oxå såklart :D
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Blir nog en sväng idag..... men med innebandy lir i sikte så det blir bara en kort sväng.........lr är det regn moln jag skådar?? :machinegu
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Han med en runda efter jobbet ToR Nässjö (Jkpg-Tenhult-Öggestorp-Forserum-Nässjö-Forserum-Öggestorp-Tenhult-Huskvarna) Stannade till på Mascot och handlade ett par Mc braller med. :tummenupp
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Hjälm beställd från FC Moto som sagt, men tyckte de tog onödigt lång tid för dom att ta hand om ordern?! Någon annan som haft bekymmer med dom? En vecka tog det att få en mail att dom skickat hjälmen.

Skillnad emot Däckonline, beställde ett Supercorsa SP och dagen efter låg det på postet...
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Hjälm beställd från FC Moto som sagt, men tyckte de tog onödigt lång tid för dom att ta hand om ordern?! Någon annan som haft bekymmer med dom? En vecka tog det att få en mail att dom skickat hjälmen.

Skillnad emot Däckonline, beställde ett Supercorsa SP och dagen efter låg det på postet...

Varor = snabbt och smidigt. Men mejlen går inte lika snabbt därifrån.

Min erfarenhet :)
 

r1_Per

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Jönköping
Hoj
R1-08
QUOTE:

Michelin Power 2CT är rätt bra. Kom förbi här så kan jag visa dig hur man kränger själv. (jag pekar, du jobbar) ;) Iof vann ju Pirelli senaste testet men har du Michelin fram så matcha det till det är dags att byta båda.

Mm, ska kolla upp om jag kan lyckas beställa ett sådant då, med rätt mått :), måste varna dig för att jag e rätt oduglig vid meckande ;), var överstolt när jag lyckades ta ur min batteri å ladda det själv :)

fan vaknade med solen i ögonen och ledig är man idag med.. Idag måste det ju köras hoj.. Antar de flesta jobbar men kanske kan få ngn samling på eftermiddagen iaf !! ??..
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Blir inte så mycket körande för egen del i eftermiddag. :tummenner Den går åt till att kränga på ett Michelin Power 2CT på bakhjulet. Ska kolla framhjulet med och se om de bör bytas pga. ålder. annars inte speciellt slitet...
 
Last edited:

r1_Per

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Jönköping
Hoj
R1-08
Okejj, då ligger dessa på tapeten : PILOT POWER 2CT Front 120/70 ZR17 TL 58(W) M/C 1132kr
eller: Power Pure A Front 120/70 ZR17 TL 58(W) M/C, Yamaha R1 (RN22) 1303kr.
Dock är jag osäker på dimensionen om den är rätt till min r1a 2006:a. Men jag gör så att jag beställer där när jag får klartecken från den kunniga :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Okejj, då ligger dessa på tapeten : PILOT POWER 2CT Front 120/70 ZR17 TL 58(W) M/C 1132kr
eller: Power Pure A Front 120/70 ZR17 TL 58(W) M/C, Yamaha R1 (RN22) 1303kr.
Dock är jag osäker på dimensionen om den är rätt till min r1a 2006:a. Men jag gör så att jag beställer där när jag får klartecken från den kunniga :)
Se till att de är 2CT så räcker de längre
Är det fram du ska byta? Vad har du bak?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top