Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
men ska vi försöka imorn?? vid 17 kanske eller blir det för tidigt? :va

jag ska iaf ut imorn vid fint väder....det är såååå tråkigt att åka själv........:gnissla:gnissla:död
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Yr.no lovar 7' C och regn imon eftermiddag :( Inget vidare hojväder.

Precis så, måste vara en riktigt schyst väg upp mot tidaholm också.

Smal asfalterad väg mitt inne i skogen, runt en sjö osv. Väldigt trevlig om man vill slå ihjäl en halvtimme.:)
Hökesåsvägen är Grym! :yoparty passar motard/600/750. Tranemo passar större hojar :cdevil
Det finns klipp på YT som visar dem om man vill se hur mycket det svänger. Sök på Tranemo eller Hawksridge

Lilla vägen runt Ramsjön har många skymda kurvor och smalt är det verkligen. Ingen bombarväg direkt men rätt rolig och vackert är det ju. Supermodellen Emma Sjöberg härstammar ifrån Ramsjöholm.
 
Last edited:

lillen_le

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Hässleholm
Hoj
KTM 690 ENDURO-08 /Suzuki SV 1000S
Vi har ingen standardsamlingsplats längre så man får hålla koll i denna tråden efter tid&plats.

Hur länge har du kört? Önskat tempo?

Ja du,, tempo å tempo.. har haft ett par olika hojar och crossbakgrund.
brukar vara rätt anpassningsbar men känner även jag att en bandag skulle sittar som en smeck och få in säkrare bromshandering nu med en ny hoj.

Jag ska absolut hålla ögonen öppna efter när de är körning så dyker jag snart upp. blev 70 mil i helgen och fler ska de bli i veckan... bara solen är uppe så e jag ute :tummenupp
 

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Ort
Skåne westcoast
Hoj
09, kawasaki, er-6n mattsvart
men ska vi försöka imorn?? vid 17 kanske eller blir det för tidigt? :va

jag ska iaf ut imorn vid fint väder....det är såååå tråkigt att åka själv........:gnissla:gnissla:död

Kan inte så tidigt i morgon... runt 19 kan jag bara i morgon.

Ingen som vill kvälls åka i kväll? Palla sitta vid datorn liksom..:D
 
Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
men ska vi försöka imorn?? vid 17 kanske eller blir det för tidigt? :va

jag ska iaf ut imorn vid fint väder....det är såååå tråkigt att åka själv........:gnissla:gnissla:död

Som K-man säger, vädret ser inge vidare ut tyvärr....:rolleyes:
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Yr.no lovar 7' C och regn imon eftermiddag :( Inget vidare hojväder.


Hökesåsvägen är Grym! :yoparty passar motard/600/750. Tranemo passar större hojar :cdevil
Det finns klipp på YT som visar dem om man vill se hur mycket det svänger. Sök på Tranemo eller Hawksridge

Lilla vägen runt Ramsjön har många skymda kurvor och smalt är det verkligen. Ingen bombarväg direkt men rätt rolig och vackert är det ju. Supermodellen Emma Sjöberg härstammar ifrån Ramsjöholm.

Kan bara hålla med om att Tranemo vägen är hur skön som helst. Måste bara få mer erfarenhet för att få in riktiga bomba rundor. Hänger inte riktigt på dom allra snabbaste. Är mer i mitten skulle ja gissa.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Amanda har idag kört helt själv för första gången! inga kärringstopp här inte. Har en bild men vill ni se den får ni pma och berätta hur man lägger upp dom här :) Nu sitter hon och mumlar "kööraa kööra" i soffan bakom mig:D Kan inte i morgon. 5h tentamen matematisk analys. Sedan ska jag ev. åka till gbg och titta på en tunderace åt en annan nybörjare. Någon som har något bra tips på mchandlare i GBG med bra urval på kläder?
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Amanda har idag kört helt själv för första gången! inga kärringstopp här inte. Har en bild men vill ni se den får ni pma och berätta hur man lägger upp dom här :) Nu sitter hon och mumlar "kööraa kööra" i soffan bakom mig:D Kan inte i morgon. 5h tentamen matematisk analys. Sedan ska jag ev. åka till gbg och titta på en tunderace åt en annan nybörjare. Någon som har något bra tips på mchandlare i GBG med bra urval på kläder?

Woho! Synd jag sålde min precis, hade ju varit nära och bra :) Riktigt bra och stabila nybörjar-hojar, något tunga kanske, men massor av kraft! Inget jag skulle rekommendera till konbanan :D
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Woho! Synd jag sålde min precis, hade ju varit nära och bra :) Riktigt bra och stabila nybörjar-hojar, något tunga kanske, men massor av kraft! Inget jag skulle rekommendera till konbanan :D

Hjälpte en kompis att fixa till chassiet smidigt på en sådan med häng och 10mm sänkt gaffel. Blev som en helt ny hoj i kurvorna.
 

r1_Per

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Jönköping
Hoj
R1-08
Ngn som e duktig på däck, har micheline pilot nu fram, vet inte vilket.. Och hörde med mascot i Nässjö, fanns ju lite urval varav ngt nytt sport däck men landade på typ 2200 inkl montering..
Ngn typ k-man har du tips för mig ? :), vill ha ett med bra grepp i högre farter :). Om man inte va helt värdelöst så skulle man ju beställt från däckonline å haft ngn som kunde hjälpa en att få på det...
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Ngn som e duktig på däck, har micheline pilot nu fram, vet inte vilket.. Och hörde med mascot i Nässjö, fanns ju lite urval varav ngt nytt sport däck men landade på typ 2200 inkl montering..
Ngn typ k-man har du tips för mig ? :), vill ha ett med bra grepp i högre farter :). Om man inte va helt värdelöst så skulle man ju beställt från däckonline å haft ngn som kunde hjälpa en att få på det...

Jag har ingen erfarenhet, men ska beställa ett Pirelli Diablo Supercorsa SP bak i veckan.
Har ett Michelin PowerOne Street nu som slits onödigt fort, och har släppt lite två gånger på banan, trots att jag inte kör som Rossi.

1600:- på dackonline.se och sen 250:- för lös fälg med däck och medtaget däck på mascot.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ngn som e duktig på däck, har micheline pilot nu fram, vet inte vilket.. Och hörde med mascot i Nässjö, fanns ju lite urval varav ngt nytt sport däck men landade på typ 2200 inkl montering..
Ngn typ k-man har du tips för mig ? :), vill ha ett med bra grepp i högre farter :). Om man inte va helt värdelöst så skulle man ju beställt från däckonline å haft ngn som kunde hjälpa en att få på det...

annars har Euromaster i Jkpg vid Mediamarkt bra marginaler och pris på Michelindäck + montering/balansering. Ska dit själv och dra på ett Michelin Power 2CT bakdäck för 1800:- med montering och balansering. :tummenupp

Amanda har idag kört helt själv för första gången! inga kärringstopp här inte. Har en bild men vill ni se den får ni pma och berätta hur man lägger upp dom här :) Nu sitter hon och mumlar "kööraa kööra" i soffan bakom mig:D Kan inte i morgon. 5h tentamen matematisk analys. Sedan ska jag ev. åka till gbg och titta på en tunderace åt en annan nybörjare. Någon som har något bra tips på mchandlare i GBG med bra urval på kläder?

Borde väl finnas ett par handlare där men annars har du Stibix på vägen/dit i Borås.annars kan du ta vägen vöer Trollhättan och kolla in på Bike. dom hade rätt mycket när jag var där nu för ett par veckor sen.
 
Last edited:

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Kan ev hänga på ikväll om det blir lite varmare och solen kikar fram.... Ska "bara" sätta upp dom sista listerna i köket :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
blir de nån åka för nån så kan ni ju säga när och plats så får man se om vädret tillåter nån runda. Men är de så kallt så kanske de är lika bra att låta bli.. montera ner bakdäcket coh släpa iväg till Euromaster istället och få på den nya sulan... :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Sedan ska jag ev. åka till gbg och titta på en tunderace åt en annan nybörjare. Någon som har något bra tips på mchandlare i GBG med bra urval på kläder?
Thunderace är väl ingen nybörjarhoj! Jag körde tung mc i tolv år innan jag köpte 1000 cc!

Sportdepån på Importgatan 5 tyckte jag var bra på kläder och hjälmar för nåt år sen när jag var där. Fick ett riktigt bra pris på en Shoei till dåvarande tjejen. Det är inget jättestort ställe men han visste vad han pratade om. Finns kanske nån större butik med större urval.

Ngn typ k-man har du tips för mig ? :), vill ha ett med bra grepp i högre farter :). Om man inte va helt värdelöst så skulle man ju beställt från däckonline å haft ngn som kunde hjälpa en att få på det...
Michelin Power 2CT är rätt bra. Kom förbi här så kan jag visa dig hur man kränger själv. (jag pekar, du jobbar) ;) Iof vann ju Pirelli senaste testet men har du Michelin fram så matcha det till det är dags att byta båda.

fan de vart ju nice de där :yoparty
Jo, if there is a will there's a way! Tagit nån dags klurande och meckande men snart så. Har inte gjort klart den där vinkeln än. :)
 
Last edited:

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Håller med kalle, ingen thunderace!

Köp en sån som Carro86 har.. även min carro hade en sån, CBR600F 95-> sjukt lättkörd hoj. Går att köra riktigt sportigt om man vill, men framför allt, man åker hur skönt som helst på den och hur länge man vill. Tittar nästan varje dag efter annonser på sånna.. är ruskigt sugen..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top