Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Vi började som ett jävla stort gäng imorse kl 10, sen tappade vi en som skulle möta upp men åkte fel, en glömde sina pengar, men efter 30mil så va vi som åkte hela vägen väldigt nöjda :D

Tror vi började som 10 eller niclas? Se va vi ju 6st kvar i lekeryd, men vi va väl 8st på torpön :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vi började som ett jävla stort gäng imorse kl 10, sen tappade vi en som skulle möta upp men åkte fel, en glömde sina pengar, men efter 30mil så va vi som åkte hela vägen väldigt nöjda

Tror vi började som 10 eller niclas? Se va vi ju 6st kvar i lekeryd, men vi va väl 8st på torpön

Låter som de blev en rejäl runda för er ?!?

Får passa på och tack Harvest och r1_Per för en trevlig eftermiddags runda ut mot Tranemo och tillbaka. Ytterligare en trevlig väg att lägga på minne... hoppas på fler rundor framöver så man får än mer "snabb" kör vana. :tummenupp
 
Last edited:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
jag stod o tanka kvart över fem så ja antog att ni stuckit men ja körde mot tidaholm och ner på 195 ....men guuuud va rak den va!!!! aja 17 mil slutade det på iaf..
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Det var svettigt idag:4skrika men turen mot Tranemo var bra.
Nu får vi försöka att ha struktur på våra körningar och inte sprida ut oss över hela länet:).
Man börjar så smått skaka av sig ringrostigheten som av någon anledning verkar sätta sig hårdare för var år:gnissla.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Det var svettigt idag:4skrika men turen mot Tranemo var bra.
Nu får vi försöka att ha struktur på våra körningar och inte sprida ut oss över hela länet:).
Man börjar så smått skaka av sig ringrostigheten som av någon anledning verkar sätta sig hårdare för var år:gnissla.

Svårare för domdär som vill fångas då :p

Nä det hade vart roligt! Var tyvärr upptagen och deprimerad efter hockeyn idag.
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
en annan fick ju iaf en runda på 11,5 mil.. dock på hojen utan motor :D mindre än en månad kvar till vätternrundan.

zuperbulle: var det du som låg bakom mig i torsdag, på infarten mot hva, in till rondellen vid esplanaden?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
en annan fick ju iaf en runda på 11,5 mil.. dock på hojen utan motor :D mindre än en månad kvar till vätternrundan.

zuperbulle: var det du som låg bakom mig i torsdag, på infarten mot hva, in till rondellen vid esplanaden?

Troligtvis :) Jag brukar köra den vägen hem från skolan. Bor vid smedbyn:huvet
 

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
Vi började som ett jävla stort gäng imorse kl 10, sen tappade vi en som skulle möta upp men åkte fel, en glömde sina pengar, men efter 30mil så va vi som åkte hela vägen väldigt nöjda :D

Tror vi började som 10 eller niclas? Se va vi ju 6st kvar i lekeryd, men vi va väl 8st på torpön :)

För min och Robins del blev det faktiskt 39 mil. Körde från Lekeryd via Sandseryd, Taberg, Bondstorp, till Vaggeryd. Kul var det i alla fall.:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
en annan fick ju iaf en runda på 11,5 mil.. dock på hojen utan motor :D mindre än en månad kvar till vätternrundan.

zuperbulle: var det du som låg bakom mig i torsdag, på infarten mot hva, in till rondellen vid esplanaden?

Kan ha varit jag med om de var i Torsdags låg bakom en äldre hoj som drog på nere i Hka, låg så låg att de slog gnistor om fotpinnen på vänstersidan in i första rondellen ?! :D
 

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Ort
Skåne westcoast
Hoj
09, kawasaki, er-6n mattsvart
KUL, en tråd för jönköpingsbor?:tummenupp

Jag är nyinflyttad med mc. Får man vara med i erat sköna umgånge då?:D:D


Om mig:

27 bast. Heter Andy.. på riktigt(får ofta höra att jag heter andreas men så är icke fallet):D Kan mycket om fordons mek. Galen och kul...:banana

Kör en vit och naken er6-09. Har oftast på mig svart å vita alpinestar skinnbyxor. JAG som regskylt..:D
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
För min och Robins del blev det faktiskt 39 mil. Körde från Lekeryd via Sandseryd, Taberg, Bondstorp, till Vaggeryd. Kul var det i alla fall.:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Ska kolla tripmätarn i eftermiddag, man kan ju inte vara sämst :arsele :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det var svettigt idag:4skrika men turen mot Tranemo var bra.
Nu får vi försöka att ha struktur på våra körningar och inte sprida ut oss över hela länet:).
Är man många är det bra att dela upp sig. Helst efter förmåga. Jag tycker inte om att vara 15+ åkare med stor hastighetsskillnad. Visst funkar det om alla vet med sig att vänta i korsningar till den närmast bakom ser en när man svänger, men det skiter sig lätt om hornen växt ut :näsblod
Nä 4-5 jämnsnabba är bäst tycker jag :tummenupp men bra att ni haft kul.

Själv har jag varit sporthojsinstruktör på Kinnekulle hela fredagen. Gick riktigt bra och deltagarna lyfte sin körning väldigt mycket. Det är så kul att se hur de går från muttrande i kurvor till racerstil med häng i kurvorna och mjuk fin körning :tummenupp

Själv testade jag gränserna för vad mina däck klarade i det sista passet då banan blivit blöt. Pushade till jag fick sladd, men det var fel däck som släppte :näsblod Mitt nya Michelin Power bakdäck tryckte loss framdäcket (Pirelli Supercorsa) i en kurva och jag hann bli rätt skraj då det hasade flera meter innan det greppade igen :eek: Framdäck utan mönster på sidorna är jättebra på torrt men sämre i regn :D Det redde upp sig tack vare att jag höll jämn gas helt enligt instruktionerna och gradvis styrde mer och mer in i kurvan. Hur jag än försökte lyckades jag inte sladda loss Powerbakdäcket i det blöta underlaget. Bra skit!

Stort tack till mina reskamrater för bra transport och roligt sällskap!

KUL, en tråd för jönköpingsbor?:tummenupp
Jag är nyinflyttad med mc. Får man vara med i erat sköna umgånge då?:D:D
Hej Andy! Välkommen! Håll koll här i tråden bara och häng med ut så ska du få en massa nya polare :tummenupp
Har du några andra intressen?
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kanske är dags att se om man ska gå en utb. för att få ut än mer av körandet. Låter som en bra idé i allafall.
 
Last edited:

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Kan ha varit jag med om de var i Torsdags låg bakom en äldre hoj som drog på nere i Hka, låg så låg att de slog gnistor om fotpinnen på vänstersidan in i första rondellen ?! :D
Hahaha.. känner igen det där med fotpinneskrapet.. då bmwn körde om på insidan sen?

Tyckte inte det såg ut som en blade, men att det var en gammelgixxer det trodde jag inte.. :D
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Är man många är det bra att dela upp sig. Helst efter förmåga. Jag tycker inte om att vara 15+ åkare med stor hastighetsskillnad. Visst funkar det om alla vet med sig att vänta i korsningar till den närmast bakom ser en när man svänger, men det skiter sig lätt om hornen växt ut :näsblod
Nä 4-5 jämnsnabba är bäst tycker jag :tummenupp men bra att ni haft kul.

Själv har jag varit sporthojsinstruktör på Kinnekulle hela fredagen. Gick riktigt bra och deltagarna lyfte sin körning väldigt mycket. Det är så kul att se hur de går från muttrande i kurvor till racerstil med häng i kurvorna och mjuk fin körning :tummenupp

Själv testade jag gränserna för vad mina däck klarade i det sista passet då banan blivit blöt. Pushade till jag fick sladd, men det var fel däck som släppte :näsblod Mitt nya Michelin Power bakdäck tryckte loss framdäcket (Pirelli Supercorsa) i en kurva och jag hann bli rätt skraj då det hasade flera meter innan det greppade igen :eek Framdäck utan mönster på sidorna är jättebra på torrt men sämre i regn :D Det redde upp sig tack vare att jag höll jämn gas helt enligt instruktionerna och gradvis styrde mer och mer in i kurvan. Hur jag än försökte lyckades jag inte sladda loss Powerbakdäcket i det blöta underlaget. Bra skit!

Stort tack till mina reskamrater för bra transport och roligt sällskap!

Jag tackar och bockar för en bra kurs K-man, Aphäng e grymt kul :tungan
Otroligt vad det var givande och stimulerande i ett grymt tempo.
Trevligt att åka tillsammans än att vi åker i var sin bil, det måste vi göra om tycker jag!

Tack TheKid för transporten! :tummenupp

//Danne
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
KUL, en tråd för jönköpingsbor?:tummenupp

Jag är nyinflyttad med mc. Får man vara med i erat sköna umgånge då?:D:D


Om mig:

27 bast. Heter Andy.. på riktigt(får ofta höra att jag heter andreas men så är icke fallet):D Kan mycket om fordons mek. Galen och kul...:banana

Kör en vit och naken er6-09. Har oftast på mig svart å vita alpinestar skinnbyxor. JAG som regskylt..:D

så det är dig jag ska fjäska för??:banana:Bugar:yoparty:tuttar:D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Kanske är dags att se om man ska gå en utb. för att få ut än mer av körandet. Låter som en bra idé i allafall.
Du blir dessutom en säkrare förare med större marginaler och metoder att klara en paniksituation bättre. Allt som lärs ut är för att du ska bli säkrare, inte slå varvrekord på bana, även om hastgheten på banan oftast ökar i takt med skickligheten. Klart att du ska gå en kurs! Det är värt varenda öre :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hahaha.. känner igen det där med fotpinneskrapet.. då bmwn körde om på insidan sen?

Tyckte inte det såg ut som en blade, men att det var en gammelgixxer det trodde jag inte.. :D

Jepp då stämmer de bra... Då var de dig jag hängde på där. Ajjemän en gammelgixxer dock inte så mycket identifierande märkningar på den. (helt svart)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Får passa på och tack Harvest och r1_Per för en trevlig eftermiddags runda ut mot Tranemo och tillbaka. Ytterligare en trevlig väg att lägga på minne...
Vägarna finns i Jönköpings vägtips med kartor och allt så de finns där även om du glömmer :tummenupp
http://www.sporthoj.com/vagar/index.php?tips=311

Vem var det som skrapade fotpinnar egentligen? :va Var det du, zuperbulle eller nån annan? Dags att gå kurs i körställning isf :mattias :D
 
Last edited:

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Vi började som ett jävla stort gäng imorse kl 10, sen tappade vi en som skulle möta upp men åkte fel, en glömde sina pengar, men efter 30mil så va vi som åkte hela vägen väldigt nöjda :D

Tror vi började som 10 eller niclas? Se va vi ju 6st kvar i lekeryd, men vi va väl 8st på torpön :)

Vet inte riktigt hur många vi var när vi började, men grymt kul var det :banana. Vi får ta och göra om att igen snart.. ska jag inte glömma pengarna denna gången (och vara i tid) :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top