Är man många är det bra att dela upp sig. Helst efter förmåga. Jag tycker inte om att vara 15+ åkare med stor hastighetsskillnad. Visst funkar det om alla vet med sig att vänta i korsningar till den närmast bakom ser en när man svänger, men det skiter sig lätt om hornen växt ut
Nä 4-5 jämnsnabba är bäst tycker jag
men bra att ni haft kul.
Själv har jag varit sporthojsinstruktör på Kinnekulle hela fredagen. Gick riktigt bra och deltagarna lyfte sin körning väldigt mycket. Det är så kul att se hur de går från muttrande i kurvor till racerstil med häng i kurvorna och mjuk fin körning
Själv testade jag gränserna för vad mina däck klarade i det sista passet då banan blivit blöt. Pushade till jag fick sladd, men det var fel däck som släppte
Mitt nya Michelin Power bakdäck tryckte loss framdäcket (Pirelli Supercorsa) i en kurva och jag hann bli rätt skraj då det hasade flera meter innan det greppade igen :eek Framdäck utan mönster på sidorna är jättebra på torrt men sämre i regn
Det redde upp sig tack vare att jag höll jämn gas helt enligt instruktionerna och gradvis styrde mer och mer in i kurvan. Hur jag än försökte lyckades jag inte sladda loss Powerbakdäcket i det blöta underlaget. Bra skit!
Stort tack till mina reskamrater för bra transport och roligt sällskap!