Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hemma från Bikeweek #2 på Gelleråsen. Måndan regnade bort men tisdan och onsdan var toppen! Tyvärr fann jag rätt snabbt gränsen för Rossodäckens kapacitet och det var svårt att kapa tiderna. Så fort jag pushade så började det släppa bak. Det är bara att inse, ska man åka fort på bana så är det Supercorsa (eller motsvarande) och racingbromsbelägg som gäller. Hade fade-problem fram i slutet av passen :( Dot 5.1 vätska hjälpte så att det funkade passen ut. Tack Dennis! :krama
 

Bifogat

  • Bikeweek2010 223avatar.jpg
    Bikeweek2010 223avatar.jpg
    129.1 KB · Visningar: 41
  • IMG_1654kman.jpg
    IMG_1654kman.jpg
    240.6 KB · Visningar: 34
Last edited:

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
jo77ml
Hoj
14 BMW s1000r
Nån som är sugen att åka lite i morgon?

Nån mer än jag å tanten från stan som ska ner till Västervik (Mc-Dagarna) nu till helgen??

Vi är 4 som åker i skrivande stund dit.
Inget vidare att åka regn men ska ju bli bättre och bättre väder.

Jag nås på 0739876737 ifall du/ni vill åka med oss någon gång i helgen
Mvh Musse
 

joanz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki Gsx-r 750 -98
Ska hämta hojen på mascot imorgon(fredag) och åker nog direkt därifrån till Västervik! Vilken tid ska ni andra åka?
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Hemma från Bikeweek #2 på Gelleråsen. Måndan regnade bort men tisdan och onsdan var toppen! Tyvärr fann jag rätt snabbt gränsen för Rossodäckens kapacitet och det var svårt att kapa tiderna. Så fort jag pushade så började det släppa bak. Det är bara att inse, ska man åka fort på bana så är det Supercorsa (eller motsvarande) och racingbromsbelägg som gäller. Hade fade-problem fram i slutet av passen :( Dot 5.1 vätska hjälpte så att det funkade passen ut. Tack Dennis! :krama

Funkade inte Rosso-däcken? Va de Rosso Corsa eller de "vanliga" Rosso?
Angående Race-belägg, jag är lite rädd för det där med race-belägg. Har erfarenheten att exempelvis EBC HH-belägg sliter på skivan rejällt.
På Firebladen blir det sämre bromsar med HH-belägg än Original Nissin.
Medans Thunderacen gillade HH-beläggen bättre men slet skivan något kopiöst.
Självklart tänker jag endast på ban-åka. Nu åker ju inte jag såå fort som du gör. Men Håkan kan nog hålla med mig där, och han kör ju lite lite fortare än mig iaf :)
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Funkade inte Rosso-däcken? Va de Rosso Corsa eller de "vanliga" Rosso?
Angående Race-belägg, jag är lite rädd för det där med race-belägg. Har erfarenheten att exempelvis EBC HH-belägg sliter på skivan rejällt.
På Firebladen blir det sämre bromsar med HH-belägg än Original Nissin.
Medans Thunderacen gillade HH-beläggen bättre men slet skivan något kopiöst.
Självklart tänker jag endast på ban-åka. Nu åker ju inte jag såå fort som du gör. Men Håkan kan nog hålla med mig där, och han kör ju lite lite fortare än mig iaf :)

addemoto har fina sinterbelägg som inte äter mycket tillsammans med bra fäste. Tävlat med dem i 3år utan problem.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Funkade inte Rosso-däcken? Va de Rosso Corsa eller de "vanliga" Rosso? :)
Vanliga Rosso. De är helt ok på gata men för mig släpper de för tidigt på bana. Det var bara att lägga sig på ett visst tempo och fokusera på tekniken istället vilket iof var jättenyttigt.

Det finns ju mellanting mellan gatbelägg och de värsta keramiska racebeläggen. Jag får leta efter några som funkar och kanske byta beroende på åkning. Det är ju fort gjort

Funkade att dra en ytterrökare på denna R1'a iaf. Underbart! :D
[YOUTUBE-ID]_EoM5pDp-SA[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Vanliga Rosso. De är helt ok på gata men för mig släpper de för tidigt på bana. Det var bara att lägga sig på ett visst tempo och fokusera på tekniken istället vilket iof var jättenyttigt.

Det finns ju mellanting mellan gatbelägg och de värsta keramiska racebeläggen. Jag får leta efter några som funkar och kanske byta beroende på åkning. Det är ju fort gjort

Funkade att dra en ytterrökare på denna R1'a iaf. Underbart! :D

Du skulle ha köpt Supercorsa SP som jag sa :yoparty
Men, som vi oxå va överens om så slits dom fort på gatan, speciellt med skjuts.

Jag kommer köra på Nissin Original (alltså inte original-likt som handlarna gärna säljer) så länge jag känner att jag inte behöver värre. Jag kan bromsa mycket hårdare än jag vågar med dessa, och har aldrig haft problem med fade. Har aldrig kört längre än 15minuter på bana i stöten dock.

Ser ut som att R1an kommer igen när klippet tar slut :gnissla Kanske därför filmen inte blev längre :tummenupp
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Det blir ingen åka idag, av reaktionerna och vädret att bedöma...
Imorgon ska det ju bli ok väder
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
GRABBAR.. är körning på anderstorp på tisdag nästa vecka. vi är några som ska åka ( jag och albin +några till).. vore kul om vi kunde bli ett gäng. några från vaggeryd vore skoj :)
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
hej alla.

nu blir det flytt tillbaka till jönköping igen,
och de är samma problem med garage till hojjen.
givetvis inget ledigt i huset där vi ska bo.
om någon nu mot förmodan har något tips får ni gärna skicka pm.:)
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Ebay is your friend!
Jag behövde konstigt nog 2st nya blinkers till Firebladen :va
Ringde och kollade vad Honda Original kosta... satte kaffet i halsen när dom ville ha 1000:-/st för dom! :brinnerup

Jag har lite svårt för mini-blinkers, då jag gärna vill synas, och samtidigt så bryr jag mig inte såå mycke om hur just blinkers ser ut. De stör mig inte :)

Satt och slö-surfa på Ebay, och hitta en snubbe i Honkong. Va lite tveksam, men priset va ju samma som en familje-pizza, så varför inte chansa?

Jag är sjukt nöjd av kopiorna :)

16pund inkl frakt komplett med orange glödlampor för 2st :) Och vita glas är ju helt klart ballare :)
 

Bifogat

  • 201007301397-30.JPG
    201007301397-30.JPG
    78.8 KB · Visningar: 24
  • 201007301398-30.JPG
    201007301398-30.JPG
    82.4 KB · Visningar: 27

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Tack till K-man för en riktigt trevlig runda idag även om det spårade ur lite på slutet! Mycket trevlig väg och stundtals brilljant..... Vi träffade på en Röd R1 och nån twin med någon härifrån?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Idag hans de med en runda, nya hjälmen sitter som gjuten. Skönaste jag kört med hittills (XR-1100 hadron). Var de några samlingar man missade eller de var lite mest små grupper som var ute och tutade ?! Har ni inget för er i afton så kan ni komma ner till Oset i Hka för starten av East to West Vättern Rubberboat Race som går av stapeln 18.00.

Deltagarna har varsin mindre gummibåt som dom ska paddla mellan oset i Huskvarna och målgången är på Hamnpiren i Jönköping. Sen blir de väl PitStop innan sandbankarna och sen vid dykklubben på vätterstranden.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ser ut som att R1an kommer igen när klippet tar slut :gnissla Kanske därför filmen inte blev längre :tummenupp
Tur att Sporthoj är fullt av experter som vet precis vad som händer när kameran stoppats :rolleyes: Flaggposteringen skymde efter detta så därför filmades det inte längre.
Spekulera hur mycket ni vill. Ni var inte där! :FU

Ja det var en redig runda idag Goffen! 25 mil, riktigt kul! Så härligt att du köpt hoj igen! Den är ju klockren för dig!
 
Last edited:

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Tack till K-man för en riktigt trevlig runda idag även om det spårade ur lite på slutet! Mycket trevlig väg och stundtals brilljant..... Vi träffade på en Röd R1 och nån twin med någon härifrån?

"....någon twin.." *mutter mutter* :tungan

Det var jag och polaren som var ute på nya favoritsträckan :) Gött att det bara kom några stänk...såg riktigt mörkt ut ett tag där! Vars tog ni vägen efter Tranemo då? Vi körde samma väg tillbaka till Jönnet eftersom vi inte kan någon annan fin väg där i krokarna.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Vi fortsatte söderut över Sjötofta-Håcksvik (här är det stundtals lite dålig väg och stundtals jättefint) -Burseryd-Gislaved-Skillingaryd

Ziephon: är det din hoj som brukar stå vid biblioteket?
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Vi fortsatte söderut över Sjötofta-Håcksvik (här är det stundtals lite dålig väg och stundtals jättefint) -Burseryd-Gislaved-Skillingaryd

Ziephon: är det din hoj som brukar stå vid biblioteket?

Ah nice ska ha det i åtanken nästa gång vi åker ned mot Tranemo :)

Yepp det är min pärla det. Bor på klostergatan och kör hoj till jobbet på stadsbiblioteket....vad gör man inte för att få köra lite hoj ;)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top