B.A.D.D
Blå rökare
Jag är på i eftermiddag om det blir lite folk
Om det endast är kläder/skyddsutrustning du undrar över så är svaret enkelt: ta det bästa du har. Skinnställ är tveklöst bäst när det gäller sporthojsåkning och ryggskydd är ett krav, helst med level 2 skyddsnivå. Hade goretexställ varit bäst så hade Rossi & co åkt i sånt men det gör de ju inte...Ni som är lite banåkar rävar här, när man drar iväg på SMC kurs eller bara en vanlig banåkar dag vad brukar ni ha med er, vad bör man ha med sig ?! Man har kikat en del på vad folk snackar om på sånna dagar och de verkar vara lite olika som vilka kläder man ska ha när man kör MC. Att man ska ha skinnställ har jag redan förstått överlag när man kör bana, bortsett från som långsamma grupperna på SMC kurserna.
Om det endast är kläder/skyddsutrustning du undrar över så är svaret enkelt: ta det bästa du har. Skinnställ är tveklöst bäst när det gäller sporthojsåkning och ryggskydd är ett krav, helst med level 2 skyddsnivå. Hade goretexställ varit bäst så hade Rossi & co åkt i sånt men det gör de ju inte...
En hjälm med tajt och bra passform är prio ett! Mycket viktigare att den sitter rätt än hur den ser ut
Känns som så länge de inte är ett flera dagars event så är de lite höftning som gäller hur man tar sig dit och hem, om man väljer cykeln elelr tar den på en kärra. Dock kanske en kärra är att föredra som du säger att man är rätt mör efter en dag på banan.
ja de låter alltid som en idé, inte för man siktar på att de ska hända nått sånt men man vet aldrig. Men de knallar vidare för dig ? knapra smärtstillande och slappa ?!
Kroppen kan inte lagra mer än 500 kalorier i 'korttidsdepå' så att svulla dagarna innan ger inget. Ät klokt dan innan bara och låt bli biran Lite extra fokus på vätska skadar inte så du inte startar bandagen på minus. En god grundkondition är däremot värdefullt! Tänk vad många hojåkare det finns som lägger ner massor av tid och pengar på sin hoj men inte på sig själva. Konditionsträna!Mja kläder & skydd har man ju rätt bra koll på de man bör ha på sig, var nog mer övrig utrustning... Vatten och helst lite bunkring lite innan är ett tips som man verkar få av de flesta men de liknar ju lite samma sak man gör innan man kör större Enduro race m.m.
Red Bull, kaffe, te, cola och allt annat som innehåller koffein är ju vätskedrivandeK-man, Varför är redbull kass??
Du ska alltíd vara värst
Hur ser ett brutet skulderblad ut? Och hur fixerar man ett sådant under läkning?
Nej ditt nyckelbensbrott är nog värre än mitt skulderblad eftersom det krävde operation.
Klart du ska! När jag bröt nyckelbenet i lumpen fick jag vara hemma en vecka sen var det bara på't igen. Lättare tjänst i början iof men förutom några fåniga ben i foten var nyckelbenet mitt lindrigaste benbrott.Haha, och du tyckte jag skulle sluta lipa över mitt brott
Klart du ska! När jag bröt nyckelbenet i lumpen fick jag vara hemma en vecka sen var det bara på't igen. Lättare tjänst i början iof men förutom några fåniga ben i foten var nyckelbenet mitt lindrigaste benbrott.
Lårbenet var en annan historia... foten pekade 90' ut åt höger Blev bra ihopskruvat iaf. Kunde stödja på benet tredje dan efter crossolyckan.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|