Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Amandas föräldrar är här på besök denna veckan så det blir inte mycket köra för min del tyvärr..
 

kive

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 SE -10
Hade tänkt ta en tur idag men så kom den Tropsika stormen och drog in över Hka. :censored

Hade sådan tur igår, hann precis hem med nya hojen innan hela helvetet brakade loss. Inte direkt munter när det började ösa ner och man måste hinna med att köra 80 mil innan fredag för att hinna med första servicen då försäljaren går på semester 2v efter.
Blev ca 40mil idag så blir nog perfekt ändå!
Ingen bra dag för hästar idag dock, började med en liten sväng ute i Angeshestra i morse och får tvärnita för en traktor som blockerade hela vägen mitt i kurva, kryper fram på sidan i gruset och ser vad jag tror är olja över hela vägen och massa folk i vägkanten. Visar sig vara blod och resterna av stackarn nere i åkern, ingen vacker syn men såg inga skadade fordon så man får hoppas ingen mer än hästen strukit med.
Senare nu under kvällen var det lite glidande med farsan och ett par till kromslädar, mitt i en kurva (igen) ut mot Tranemo står 2 flickor som helt tappat kontrollen över sina hästar som yrar runt och blockerar båda filer, vi fick stå och vänta ett bra tag innan vi vågade krypa förbi. Helt ny syn på dessa bestar efter idag! Men men man lever alla fall och sjukt nöjd över bytet av hoj :yoparty
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
SMC på fredag sviestad??!!! Jag kan nog ev. vara jätte-på! Vi får tala om detta senare idag (torsdag)!:)

Hemkommen ifrån Barcelona. Där nere fanns det gott om hojar, och det gasades rätt friskt i den täta stadstrafiken med flip-flops och shorts utav Barca-borna:) Ser fram emot myyycket hojåka nu i veckorna framöver!:)
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
SMC på fredag sviestad??!!! Jag kan nog ev. vara jätte-på! Vi får tala om detta senare idag (torsdag)!:)

Hemkommen ifrån Barcelona. Där nere fanns det gott om hojar, och det gasades rätt friskt i den täta stadstrafiken med flip-flops och shorts utav Barca-borna:) Ser fram emot myyycket hojåka nu i veckorna framöver!:)

Sviestad på fredag är både jag och Dennis sugna på men han vet nog inte riktigt än om han kan komma loss.. (Mitt uppe i flytten till nya villan) Hoppas det finns platser kvar?

//Danne
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hade sådan tur igår, hann precis hem med nya hojen innan hela helvetet brakade loss. Inte direkt munter när det började ösa ner och man måste hinna med att köra 80 mil innan fredag för att hinna med första servicen då försäljaren går på semester 2v efter.
Blev ca 40mil idag så blir nog perfekt ändå!
Ingen bra dag för hästar idag dock, började med en liten sväng ute i Angeshestra i morse och får tvärnita för en traktor som blockerade hela vägen mitt i kurva, kryper fram på sidan i gruset och ser vad jag tror är olja över hela vägen och massa folk i vägkanten. Visar sig vara blod och resterna av stackarn nere i åkern, ingen vacker syn men såg inga skadade fordon så man får hoppas ingen mer än hästen strukit med.
Senare nu under kvällen var det lite glidande med farsan och ett par till kromslädar, mitt i en kurva (igen) ut mot Tranemo står 2 flickor som helt tappat kontrollen över sina hästar som yrar runt och blockerar båda filer, vi fick stå och vänta ett bra tag innan vi vågade krypa förbi. Helt ny syn på dessa bestar efter idag! Men men man lever alla fall och sjukt nöjd över bytet av hoj :yoparty

Låter som en väldigt händelserik dag med andra ord. De där med bold över vägen får mig utsökt att tänka på när jag var på väg hem från morsan nere i skåne (kristianstad) och på vägen mellan Vrigsta och Sävsjö så hade jag hört att de var en långtradare som hade krockat med en älg och älgen hade fastnat under lastbilen och släpats på vägen där på en stäcka på kanske 50-100 m. När man väl kom dit så märkte man direkt var de var, hela vägen var täckt av torkat blod på hela den sträckan samt diverse tarmar m.m. som inte tagit bort helt när dom gjort rent efter olyckan. Real nice sight...

Sviestad på fredag är både jag och Dennis sugna på men han vet nog inte riktigt än om han kan komma loss.. (Mitt uppe i flytten till nya villan) Hoppas det finns platser kvar?

//Danne

Var inne och kollade på anmälan till Sviestad och de ser ut som just nu är de "Slut! Väntelista aktiverad." Men de kanske droppar av rätt många så de dyker upp platser ?!
 
Last edited:

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Låter som en väldigt händelserik dag med andra ord. De där med bold över vägen får mig utsökt att tänka på när jag var på väg hem från morsan nere i skåne (kristianstad) och på vägen mellan Vrigsta och Sävsjö så hade jag hört att de var en långtradare som hade krockat med en älg och älgen hade fastnat under lastbilen och släpats på vägen där på en stäcka på kanske 50-100 m. När man väl kom dit så märkte man direkt var de var, hela vägen var täckt av torkat blod på hela den sträckan samt diverse tarmar m.m. som inte tagit bort helt när dom gjort rent efter olyckan. Real nice sight...



Var inne och kollade på anmälan till Sviestad och de ser ut som just nu är de "Slut! Väntelista aktiverad." Men de kanske droppar av rätt många så de dyker upp platser ?!

angående kursen så ring till kansliet och hör med dom..

låter som du har haft en bra semester pontus. lite hojåka sugen nu då???? men inte i flipflop va
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
...
Ingen bra dag för hästar idag dock, började med en liten sväng ute i Angeshestra i morse och får tvärnita för en traktor som blockerade hela vägen mitt i kurva, kryper fram på sidan i gruset och ser vad jag tror är olja över hela vägen och massa folk i vägkanten. Visar sig vara blod och resterna av stackarn nere i åkern, ingen vacker syn men såg inga skadade fordon så man får hoppas ingen mer än hästen strukit med....
Grattis till nya hojen!

Jag körde förbi nämnda häst i Kråkebo innan de sköt den. Den hade brutit foten (vänster bak) sannolikt inne i en hästtransportvagn för den stod och blödde och var helt uppfläkt alldeles ovanför hoven när jag åkte förbi och en granne hade hämtat bössan. Trist.

Rav3n skrev:
Var inne och kollade på anmälan till Sviestad och de ser ut som just nu är de "Slut! Väntelista aktiverad." Men de kanske droppar av rätt många så de dyker upp platser ?!
Räkna inte med så värst många avhopp nära kursen. Man får inga pengar tillbaks vid sen avbokning. Leta då hellre efter nån som vill sälja sin plats
 
Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Nytillskottet i Familjen!:tummenupp
 

Bifogat

  • DSCI0189.jpg
    DSCI0189.jpg
    249.7 KB · Visningar: 38
  • Goehojen.jpg
    Goehojen.jpg
    85.3 KB · Visningar: 43

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Härligt Dennis!!! Gixxers FTW! :yoparty

Så rätt med en 750! 600cc är lite litet för fullvuxna män, eller hur? :tummenupp
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Goffe skrev:
...och en V8-kombi
Köpt en BMW540 eller en jänkare?

Nu är siktet inställt på knäskrap på Bikeweek...:yoparty

Du visar, jag härmar... Ok?? :krama:D
Baggis. Jag lägger upp en instruktionsvideo här om nån dag :krama

Tricket är att:
  • Lära känna banan
  • Komma ihåg att vara avslappnad
  • Gaskontroll
  • Öka farten successivt

Sen kan man ju hänga av på olika sätt men optimalt häng ger inte lika mycket knäskrap (visste du redan)

Få se bilden från idag du pratade om...
 
Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Få se bilden från idag du pratade om...

Ioförsig så va jag döstel idag, första riktiga rundan med hojen...:gnissla

Men ska lära känna hojen med många mil i benen inför Bikeweek, så jag e mottaglig mot goda råd o tips...:krama:tummenupp

Husomhelst så e jag dönöjd med hojen, över alla förväntningar!!!:yoparty
 

Bifogat

  • 6.jpg
    6.jpg
    36.7 KB · Visningar: 55

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Ioförsig så va jag döstel idag, första riktiga rundan med hojen...:gnissla

Men ska lära känna hojen med många mil i benen inför Bikeweek, så jag e mottaglig mot goda råd o tips...:krama:tummenupp

Husomhelst så e jag dönöjd med hojen, över alla förväntningar!!!:yoparty

Tycker din hoj e grym.. och flöötig efter overdose of Bumperblack!

Langar upp två bilder på mig efter samma tur idag!

Tack Pontus!

//Danne

hoj-2759.jpg hoj-2729.jpg
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Fina bilder boys! Bra häng Dennis - mycket överkropp. Danne har bara knät närmare marken för att han 'bressar' mer ;) (kanske lutar liiite mer?)

Klart du e nöjd Dennis. Det är ju en Gixxer! :mattias
 
Last edited:

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Några fler bilder!
 

Bifogat

  • hoj-2717.jpg
    hoj-2717.jpg
    238.2 KB · Visningar: 32
  • hoj-2833.jpg
    hoj-2833.jpg
    240.3 KB · Visningar: 49
  • hoj-2745.jpg
    hoj-2745.jpg
    237.3 KB · Visningar: 32
  • hoj-2775.jpg
    hoj-2775.jpg
    239.2 KB · Visningar: 38
  • editedhoj-2770.jpg
    editedhoj-2770.jpg
    110 KB · Visningar: 40

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Denise... det var inte snällt

Så här ser Gelleråsen ut och e man kaxig på sin R1'a (kamerahojen) blir man omkörd :arsele
[YOUTUBE-ID]fH-SFc6kydk[/YOUTUBE-ID]
man ser inte mycket av mig och tyvärr har jag svårt att redigera hans bakåtkamerafilm (.avi) på min dator :(
 

Bifogat

  • Goose.jpg
    Goose.jpg
    34.5 KB · Visningar: 28
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ni som är lite banåkar rävar här, när man drar iväg på SMC kurs eller bara en vanlig banåkar dag vad brukar ni ha med er, vad bör man ha med sig ?! Man har kikat en del på vad folk snackar om på sånna dagar och de verkar vara lite olika som vilka kläder man ska ha när man kör MC. Att man ska ha skinnställ har jag redan förstått överlag när man kör bana, bortsett från som långsamma grupperna på SMC kurserna.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Beror lite på när, i eftermiddag (efter 14/15 tiden) har man tid om de blir lite gemensamt gasande ?!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top