E.Bulén
Gudomlig sporthojare
Amandas föräldrar är här på besök denna veckan så det blir inte mycket köra för min del tyvärr..
Hade tänkt ta en tur idag men så kom den Tropsika stormen och drog in över Hka.
SMC på fredag sviestad??!!! Jag kan nog ev. vara jätte-på! Vi får tala om detta senare idag (torsdag)!
Hemkommen ifrån Barcelona. Där nere fanns det gott om hojar, och det gasades rätt friskt i den täta stadstrafiken med flip-flops och shorts utav Barca-borna Ser fram emot myyycket hojåka nu i veckorna framöver!
Hade sådan tur igår, hann precis hem med nya hojen innan hela helvetet brakade loss. Inte direkt munter när det började ösa ner och man måste hinna med att köra 80 mil innan fredag för att hinna med första servicen då försäljaren går på semester 2v efter.
Blev ca 40mil idag så blir nog perfekt ändå!
Ingen bra dag för hästar idag dock, började med en liten sväng ute i Angeshestra i morse och får tvärnita för en traktor som blockerade hela vägen mitt i kurva, kryper fram på sidan i gruset och ser vad jag tror är olja över hela vägen och massa folk i vägkanten. Visar sig vara blod och resterna av stackarn nere i åkern, ingen vacker syn men såg inga skadade fordon så man får hoppas ingen mer än hästen strukit med.
Senare nu under kvällen var det lite glidande med farsan och ett par till kromslädar, mitt i en kurva (igen) ut mot Tranemo står 2 flickor som helt tappat kontrollen över sina hästar som yrar runt och blockerar båda filer, vi fick stå och vänta ett bra tag innan vi vågade krypa förbi. Helt ny syn på dessa bestar efter idag! Men men man lever alla fall och sjukt nöjd över bytet av hoj
Sviestad på fredag är både jag och Dennis sugna på men han vet nog inte riktigt än om han kan komma loss.. (Mitt uppe i flytten till nya villan) Hoppas det finns platser kvar?
//Danne
Låter som en väldigt händelserik dag med andra ord. De där med bold över vägen får mig utsökt att tänka på när jag var på väg hem från morsan nere i skåne (kristianstad) och på vägen mellan Vrigsta och Sävsjö så hade jag hört att de var en långtradare som hade krockat med en älg och älgen hade fastnat under lastbilen och släpats på vägen där på en stäcka på kanske 50-100 m. När man väl kom dit så märkte man direkt var de var, hela vägen var täckt av torkat blod på hela den sträckan samt diverse tarmar m.m. som inte tagit bort helt när dom gjort rent efter olyckan. Real nice sight...
Var inne och kollade på anmälan till Sviestad och de ser ut som just nu är de "Slut! Väntelista aktiverad." Men de kanske droppar av rätt många så de dyker upp platser ?!
Grattis till nya hojen!...
Ingen bra dag för hästar idag dock, började med en liten sväng ute i Angeshestra i morse och får tvärnita för en traktor som blockerade hela vägen mitt i kurva, kryper fram på sidan i gruset och ser vad jag tror är olja över hela vägen och massa folk i vägkanten. Visar sig vara blod och resterna av stackarn nere i åkern, ingen vacker syn men såg inga skadade fordon så man får hoppas ingen mer än hästen strukit med....
Räkna inte med så värst många avhopp nära kursen. Man får inga pengar tillbaks vid sen avbokning. Leta då hellre efter nån som vill sälja sin platsRav3n skrev:Var inne och kollade på anmälan till Sviestad och de ser ut som just nu är de "Slut! Väntelista aktiverad." Men de kanske droppar av rätt många så de dyker upp platser ?!
Nytillskottet i Familjen!
Köpt en BMW540 eller en jänkare?Goffe skrev:...och en V8-kombi
Baggis. Jag lägger upp en instruktionsvideo här om nån dagNu är siktet inställt på knäskrap på Bikeweek...
Du visar, jag härmar... Ok??
Få se bilden från idag du pratade om...
Ioförsig så va jag döstel idag, första riktiga rundan med hojen...
Men ska lära känna hojen med många mil i benen inför Bikeweek, så jag e mottaglig mot goda råd o tips...
Husomhelst så e jag dönöjd med hojen, över alla förväntningar!!!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|