Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ojdå, låter lovande... Är ju alltid ett alternativ... Om de nu inte bli värsta vårvädret med vatten och slask som banmaterial... :D

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Var ltie bättre kvalle på den filmen när du gjort om den.. om inte annat var ljudet bättre så man hörde musiken och motorljuden tydligare.. :tummenupp till dig...

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Det är iaf en styck sidovagns-motorcykel för backrace på över 150 bakhjulshästar på isen på lördag :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det ska ju bli +4'C på lördag. Lär bli blött, men jag går nog ner i källaren och fixar punkan på 500'an ändå utifall :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu är punkan fixad och dubbdäcket sitter med dubbla däcklås som sig bör. Tyvärr upptäckte jag en spricka i fälgkanten :(

Dags att leta ny fälg. Tips?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja jag hittade en spricka i fälgkanten med efter helgens äventyr. Kan bara säga Ebay.com is your friend om du inte kan ragga upp ett par billigt på blocket eller liknande, finns iofs en hel del är nog bara frågan om vad man vill betala för de. Köpte ett par på Ebay för 150us$/st med 40us$ frakt till 250:n dock får man ju ekra själv men har ju kontakt så de ordnar sig.. :D

Om du behöver hjälp med ekrande så hojta till så kan jag fixa det...

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Tyvärr upptäckte jag en spricka i fälgkanten :(

Varför köpa ny fälg??:va

Svetsa den du har, spelar ingen roll på den gamle 500:an, lite svetsning o slipning så kommer fälgen bli som ny!:tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Varför köpa ny fälg??:va

Svetsa den du har, spelar ingen roll på den gamle 500:an, lite svetsning o slipning så kommer fälgen bli som ny!:tummenupp
Då kommer jag till dig med lösa fälgen när det är dags att lägga på 'sommardäcken' Hoppas att den håller på lördag ändå :D

Är det stålfälg verkligen? Eller TIG'ar du om det är alu? :)

Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Då kommer jag till dig med lösa fälgen när det är dags att lägga på 'sommardäcken' Hoppas att den håller på lördag ändå :D

Är det stålfälg verkligen? Eller TIG'ar du om det är alu? :)

Jag e inge vidare på att svetsa Alu... När jag vill ha nått svetsat i alu så hjälper alltid en polare mig i skillingaryd, han svetsar med pinne, brukar bli jättebra...:)

Finns det ingen här på forumet som är skillad i Alu-svets???:va

Kom igen nu grabbar, hjälp gamleman att snickra ihop dödsmaskinen!:tummenupp:krama

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Mja man kan ju svetsa och ha som reserv om inte annat. Men är de nån som svetsar Alu så kan jag passa på och fixa min bakfälg med. :D

Nu är punkan fixad och dubbdäcket sitter med dubbla däcklås som sig bör. Tyvärr upptäckte jag en spricka i fälgkanten :(

Fick tips om ett par 21"/19" på en annons ja lagt upp på EnduroMX sidan han hade till 250:n vet inte om de passar på 500:an med ?

2500:- ville han ha för ny framfälg och bakfälg, men man fick ekra själv, men som sagt de kan jag hjälpa dig med i så fall. Hojta till så kan ja ge dig han telenummer om du är intresserad. :tummenupp

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ligger ett par 18/21 på Blocket från en CRF125 inkl däck för samma pris och dimensionen tycks vara samma. Jag har mailat honom och frågat om axeldiametrarna.
jag har 18" bak och dubbdäcket är 18 så jag vill helst inte ha 19", och två kompletta uppsättningar är att föredra :) Tyvärr tillåter inte budgeten 2500 kr just nu... :(

Snart har jag en hel CRF-aluram som det ska svetsas mycket på, men det vill jag inte ha gjort med pinne :D

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
ah 18" ja då så.. ja man vill ha samma dimension... Naaa pinne på ramen är väl inte de man söker efter. Ja antar fälgar är ren alu för annars kan de bli problem med pinne med om de är nån alu legering.. :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det verkar inte vara avgjort än. Jag har ingen kärra och jag ska jobba hela natten så mig kvittar det men om nån har plats på kärran så åker jag gärna till Malmbäck och kör. Känns lite som sista chansen i vinter och nu har jag ju ändå lagat punkan i dubbdäcket...

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Själv får jag satts på Söndag om de ska bli nått ingen körra och lite annat kom i vägen i morgon... :(

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
GoPro1080p inköpt till mig och -Salomonsson-
Dock tråkigt att bara filma tom asfalt och intruktörer hela säsongen :arsele

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Hur var isen ute i Malmbäck, för er som var där ute ? Spanade lite på sjöarna (Tenhultssjön, Uddebo, Lovsjön, Risbro) runt om för att se om man skulle ta en runda i morgon.. Men nja de blir de inte... nu är de nog kör med mer sjöis körande tyvärr.. Mest blask lite Slush liknande is/snö och blött...

Nu kanske de är ok att sko om hojen för lite bankörande istället...

Var och inhandlade nya däckjärn ala Dunlop så nu ska ja bli snabb på att byta. :tummenupp

Även testa lite punkasprej på bakdäcket ja har pyspunka på...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
GoPro1080p inköpt till mig och -Salomonsson-
Dock tråkigt att bara filma tom asfalt och intruktörer hela säsongen :arsele
Varför tom asfalt? Ni är ju två.
Säg till när ni ska ut o filma. Jag har ju också en GoPro HD och hänger gärna på. Ju fler kameror desto roligare film :) En bakåtkamera på första hojen och en framåt på sista hojen :tungan
Det farliga är bara att man måste ligga så nära varann pga vidvinkeln. Gäller att alla kör mjukt och fint :)
Går ju att sätta några fästplattor i förväg så är det supersnabbt att flytta och få olika vinklar.
Jag ska beställa fler konkava fästen. Ett sitter redan på crosshjälmen så endast ett kvar.

Hur var isen ute i Malmbäck, för er som var där ute ? ...
Jag kom aldrig iväg :( Skönt att höra att höra att det är så blött som befarat, på gott o ont.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...