Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nån som varit på Mascots öppet hus? Jag åker nog imon söndag och har plats i bilen för fem pers till :) Lutar åt avfärd runt 11 och köra via Huskvarna-Lekeryd för att reka Uddebosjön inför kommande helgers isåka. Borde vara folk och leka på sjön imon :)

Superbike race på tv inatt! :mattias

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
kom på bättre tankar elfer K-man inlägg... ;)

Tog en veva dit idag och de blev lite fyndande... Ett par Alpinestars Tech 7 Ltd och ett par nya goggles till hjälmen... Fox Main Mx White med blå linser... :D Fanns inte så mycket som tilltalade mig på 70% reans dom ahde längre in i butiken men de kanske ni hittar nått i så fall. Men dom har ju 10% på allt i butik som inte är nedsatt redan...

805-952-thickbox.jpg

foxracing_mainmx_whiteblue_goggles.jpg

Im happy.. Uddebo rekat med på vägen förbi bara svårt att se om banan var skottad eller inte. Men du kanske åker ner och kikar om ingen är ute ?!

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Im happy.. Uddebo rekat med på vägen förbi bara svårt att se om banan var skottad eller inte. Men du kanske åker ner och kikar om ingen är ute ?!
Grillplats då? Vilken sida av sjön? Jag har tänkt att stanna till och kolla närmare iaf.

Btw: Google = sökmotor, Goggles = glasögon ;)

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
var med nere vid Uddebo och hoppades sen några ute men de var bara 3 personer och pimplade där ute, dock var nog isen tjock nog att köra. Grillplats var de värre med... den jag trodde fanns där fanns inte, var i anslutning till badplatsen när man gå ner mot sjön/bryggan.

Var ute och rekade Tenhultssjön med och de så bra ut där med. Tyckte mig se hjulspår från bilar som varit ute på isen så där är de nog ungt med att köra. dock inga ute när vi var där. Där finns de i alla fall en naturlig grillplats i anslutning till badplatsen.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Var ute och rekade Tenhultssjön med och de så bra ut där med. Tyckte mig se hjulspår från bilar som varit ute på isen så där är de nog ungt med att köra. dock inga ute när vi var där. Där finns de i alla fall en naturlig grillplats i anslutning till badplatsen.
Nå, vad säger du Rav3n? Cross och korvgrillning i Tenhult på söndag? Bra om vi bestämmer nåt så man kan börja ordna släp, ved, korv, testpiloter och kameramän :)

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja vi siktar på de så får ja ge mig på däcken a.s.a.p så dom blir krängda och monterade,
enda som står i vägen just nu och gnager på samvetet. Måste måste måste... :D

Låter som du har ett helt Entourage för att ut och åka... :tummenupp

Ska ta tag i kärra med...

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Hur ser isarna ut nu? Jag är sugen på att ge mej it nästa helg.
Har plats för iaf en hoj till på flaket.
Har hyrt en xr 200 idag, ska ut och utforska den filipinska landsbygden :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Just nu är nog isarna utmärkta att köra på, får hoppas de inte blir allt för varmt igen närmaste veckan/veckorna. Vättern har ju lagts sig nu med så bara de tyder på ypperligt väder. :D

*Update Helgkörandet*

Få nog med mig en och anna testpilot med, har en polare som är sugen som bara behöver en knuff över kanten så skaffar han cykel med. :D

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hur ser isarna ut nu? Jag är sugen på att ge mej it nästa helg.
Har plats för iaf en hoj till på flaket.
Har hyrt en xr 200 idag, ska ut och utforska den filipinska landsbygden :)
Är du i Filipinerna? När kommer du hem?

Känner du till nån sjö med plogad bana? Om inte så siktar vi på Tenhultssjön. Det ska vara ok väder denna vecka så isen bör vara bra.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
ja igår var om inte annat med den gassande solen på eftermiddagen. Får nog ta och montera på batteriet och varmköra hojen i garaget och se så hon lever, när man ändå får tillbringa ett par timmar där och kränga däck inför helgens is åkande...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Förståsigpåarna säger ju att man inte ska varmköra vintertid om man inte har direkt anledning (oljebyte tex), utan motorn ska konserveras innan vintern. Jag har dock själv startat upp K5'an emellanåt hittills för jag inte vetat bättre. Får se om jag gör 'som man ska' i höst... :)

Fått på dubbdäcken?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja man får ju dessvärre båda råden så, man får väl testa bägge varianter i så fall...

Mja jobbar på de, blir en kväll idag eller en förmiddag i morgon med däcken. Har kollat igenom instruktions videon du skickade och ska testa och göra enligt den så ska vi se om de inte går snabbt och smidigt. enda problemet är att jag itne fick tag i dom däckjärnen jag ville ha (liknande som dom har i videon) utan får klara mig med de som finns:

dackjarn.jpg

Var de ja anv. när jag krängde på sommar sulorna på cykeln...

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
hade man haft en sån där så hade ju frugan inte kunnat klaga på att man ha en stor kärra som tar upp en massa plats, om man bar akn fälla ihop den och ställa upp mot väggen i garaget. :D

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Är du i Filipinerna? När kommer du hem?

Känner du till nån sjö med plogad bana? Om inte så siktar vi på Tenhultssjön. Det ska vara ok väder denna vecka så isen bör vara bra.

Är på Filipinerna nu ja, kommer hem sent på söndag.
Vet inte om någon plogad bana, men är riktigt sugen på att köra.
Fast det blir inget förrens nästa helg för mej.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM