Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vi är fem pers som drar den 16e juni. Autozug redan bokat o betalt. Boende i Slovenien fixat ett par nätter, väskor införskaffade osv :)

sounds real nice... Måste man pröva på nån gång sen framöver. Men i år är de största MC äventyret som är planerat än så länge en tripp ner till Sölvesborg och MC campen där för att kolla Swedenrock... Men än har man ju tid kvar att planera fler tripper... Lite SMC utb. med har man planerat för, kansek kan klämma in lite bana med. Så får man se om man blir med nyare MC sen med... (Hade visst planerat en del i allafall) :D :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Väntar spänt på min egen likadana som bör komma i dagarna.
Även i mitt fall köpt över disk och hemtagen av en snäll bror :p
Tror den gick på 299$
Min kostade oxå 299 men de har några % skatt som aldrig ingår i det angivna priset i USA, därav 331 $ i mitt fall. Bra mkt billigare än här iaf
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Min kostade oxå 299 men de har några % skatt som aldrig ingår i det angivna priset i USA, därav 331 $ i mitt fall. Bra mkt billigare än här iaf

Aha. Ja bra mycket billigare. Fast i mitt fall verkar jag få vänta lite till för min importör bestämde sej visst för att åka till Rio istället för hem.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Nä det är sant. Fast jag åker ju även snowboard och det lär det bli perfekt väder för imorgon =P
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ja det skulle jag gjort men det visade sej att han gjorde en luring och ljög för mej.
Ska ner och hämta den hos honom alldeles strax :)
Misstänkte nästan det eftersom han var i Rio strax innan jul. Varför åka dit igen liksom? :p
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja nu är det ju kallt igen. Förhoppningsvis lägger sig isen igen. Till en början lär det vara dubbel-is men det ska vara kallt hela kommande vecka :)
Tyvärr jobbar jag tors-söndag så jag skulle vilja köra en vardag. Hur har ni det?

Nån som har vägarna förbi Uddebosjön och kan se hur isen är? Är det ok att köra där en vardag? Det sägs att det körs även på Stensjön, rakt söder om Uddebosjön.

Solen skiner. Jag vill ut och köra is med 500'an, inte sitta på jobbet! :4skrika
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja själv fick man dom känslorna med medtanke på de perfekta vädret... Usch om de blir nån isköra för mig i år så får jag skaffa ett par fälgar till. Orkar inte byta till dubben nu när jag väl tog mig tid och krängde på sommar sulorna. :huvet

Kan ta en kik kommer nog om inte annat köra förbi där i morgon, så kan jag kolla hur de ser ut. Vet inte hur de är på vardagarna, Dubbelis kan funka bara den är tillräckligt tjock. Vet att de var de när vi var ute i Flisby och körde sist.
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Ja nu är det ju kallt igen. Förhoppningsvis lägger sig isen igen. Till en början lär det vara dubbel-is men det ska vara kallt hela kommande vecka :)
Tyvärr jobbar jag tors-söndag så jag skulle vilja köra en vardag. Hur har ni det?

Nån som har vägarna förbi Uddebosjön och kan se hur isen är? Är det ok att köra där en vardag? Det sägs att det körs även på Stensjön, rakt söder om Uddebosjön.

Solen skiner. Jag vill ut och köra is med 500'an, inte sitta på jobbet! :4skrika

Kom ner till Vaggeryd, här ligger isen tjock.
Bilar är ute o sladdar idag.
Servicestugan är ju inte långt i från heller ;)

/Danne
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
typiskt att jag jobbar 7 dagar i sträck nu då...får hoppas på is nästa söndag också. Men det skulle väl hålla sej kallt ett tag nu så kanske kanske.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag tyckte mej se tjock och fin is på Munksjön. Kom igen då. Nån som vågar ut och sladda där? :p
Men skämt åsido vad gäller rent lagmässigt när det gäller att köra på frusna sjöar?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vad jag förstår är Isar lite Ingemansland när de gäller körningar.

Hittade ett uttalande av Transportstyrelsen gällande detta:

"Det är tillåtet att färdas på is i samma utsträckning som på öppet vatten. Is är inte barmark, vilket innebär att det inte finns något allmänt förbud att köra på is med motordrivna fordon. Men länsstyrelsen kan utfärda förbud mot sådan körning om det behövs med hänsyn till naturvård eller friluftsliv. Regler för körning på is kan också tas in i lokal trafikföreskrift. Uppgift om lokal trafikföreskrift finns hos kommunen och Polisen.

Så i värsta fall får man kolla med dom lokala trafikföreskrifterna hos kommun/polisen.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ser ju ut som man får lägga på dubben i allafall nu om man ska få ha roligt med Crossen, men får hitta nån som kan göra de för en billig slant då jag inte pallar själv att stå och kladda med de när jag precis lagt på Sommardäcken. :huvet :gnissla
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Wheee

Jag var på och ikring Hjortsjön i Vaggeryd idag och testade GoPron och CR500'an. Riktigt kul och jag är helnöjd med båda! (jag redigerar filmen ikväll)
 

Bifogat

  • Wheee2.jpg
    Wheee2.jpg
    106 KB · Visningar: 33
  • Path.jpg
    Path.jpg
    239 KB · Visningar: 35
  • Wheee3.jpg
    Wheee3.jpg
    58.3 KB · Visningar: 39
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Oh nice... man blir ju inte mindre sugen... På med dubb och ut på is... pronto.. :D
Ska bli intressant att se filmen... :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top