Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
ligger isen fortfarande kvar på den plogade sjön? Ska ju bli finväder i helgen enligt yr.no :p

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Mja när jag kollade Uddebosjön i helgen så låg isen under ca 10 cm vatten... Eftersom de varit plussgrader helatiden så tvivlar jag på att de är läge och köra israce... Men man vet aldrig.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Segt idag. Satt uppe till efter tre och kollade på Super Bowl med tre andra SH'are. Jäkligt trevligt men vi fick vika ner oss innan matchen var över. Gick inte att hålla sig vaken :D Kollade på det inspelade slutet i morse. Bra match och 'the underdog' vann! Härligt! :)

Gäsp.. :död

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Självklart har jag varit hos albin, men damskinn är svårt att finna :)
Jag har stl 52 i lindstrands och Berik iaf.
Vi letar vidare :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ta en tripp och turista lite i vår vackra huvudstad i vår. Kolla på Mc-varuhuset, mc-boden eller AVA-mc. Hittar ni inget där så är det inte jättelångt till Lelles i Uppsala (relativt sett)

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Ta en tripp och turista lite i vår vackra huvudstad i vår

Du gör följande Tony... :

Åk upp till Huvudstaden, hugg tag i första bästa knutte, säg följande på bred småländska..."Känner du te ett här elle?" Sen löser sig resten ska du se...:tummenupp

Ni som inte hänger med i min dåliga humor... Sorry, ett internskämt!:tungan

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
GoPro-Kameran kom med posten idag :banana 331 $ totalt för en Motorsports HD inkl ett 4GB minneskort och en keps från återförsäljaren (J&R)

Bifogat

• GoProHD.jpg
    GoProHD.jpg
    140.1 KB · Visningar: 40

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Var sugen själv på en Contour HD eller GPS HD.. men för de priset kanske man skulle köra med GOPro istället... Så att de kommer ett smart tillbehör till dom med, men de kanske du har på den ?!

GoPro LCD skärm

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
GoPro-Kameran kom med posten idag :banana 331 $ totalt för en Motorsports HD inkl ett 4GB minneskort och en keps från återförsäljaren (J&R)

Priset är mumma:tummenupp

Men ur min synvinkel är den för lite för stor, icke vridbar optik, o att man måste ha det vattentäta huset på för att slippa va orolig för stenskott på linsen är tråkiga minus....:rolleyes:

Vilka var fördelara som vägde till GoPro´s fördel när du valde typ/märke av kamera??

Men hursomhelst, jävlar vilka goa filmer det kommer bli bland alperna! :D

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Framförallt bättre bild men även dess smidiga fästen. Jag kommer att ha fötter fastklistrade på både hoj och hjälm och kan flytta kameran däremellan på 10 sekunder. Sen kan jag välja hur mkt vidvinkel jag vill ha i GoPron (2 olika) Jag tror inte att Contouren kan det. Jag har märkt på mina andra filmer att det inte blir nån fartkänsla om man inte har vidvinkel. GoPron kan filma 170' så det blir som ens eget periferiseende :)

GoPron kan monteras uppochner. Då väljer man UPd-mode så spelar den ändå in rätt så man slipper redigera i efterhand. Fästarmarna löser alla andra tänkbara fästvinklar.

Nej jag har inget LCD backpack och har inte för avsikt att beställa nåt i nuläget men man har ju möjligheten... :)

Detta pris är tack vare att Sponsorn var i USA på semester och köpte kameran över disk, packade upp den och tog hem den så risken för tull blev minimal.

Japp, det kommer att bli massor av film! Vad har ni för minneskort i Contouren? Jag ska beställa några SDHC 16 GB-kort på eBay snart.

Det skiljer inte jättemycket men jag föredrog GoPro'n
[YOUTUBE-ID]W5v36v2zpqQ[/YOUTUBE-ID]

Här ser man skillnad i vidvinkel. Vilken tycker du ger mest fartkänsla?
[YOUTUBE-ID]IpvQwSAv2Po[/YOUTUBE-ID]

Visst har Contouren mycket mindre frontarea men den smällen tar jag om bilden är bättre. Ljudet sägs vara lite bättre i GoPron också men det är inget jag testat/märkt/sett än.

Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Du gör följande Tony... :

Åk upp till Huvudstaden, hugg tag i första bästa knutte, säg följande på bred småländska..."Känner du te ett här elle?" Sen löser sig resten ska du se...:tummenupp

Ni som inte hänger med i min dåliga humor... Sorry, ett internskämt!:tungan

Du menar, "känne du te'at hä elle?" :krama

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Aha, vidvinkeln med fartkänslan va nytt för mig, ett plus för GoPro helt enkelt...:)

Kamerainköp tåls att fundera på.... ju fler kameravinklar på alpenresa desto bättre....:D:yoparty:banana

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Vi är fem pers som drar den 16e juni. Autozug redan bokat o betalt. Boende i Slovenien fixat ett par nätter, väskor införskaffade osv :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Väntar spänt på min egen likadana som bör komma i dagarna.
Även i mitt fall köpt över disk och hemtagen av en snäll bror :p
Tror den gick på 299$

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping