Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Håller man sig till dom större vägarna är nog inte grus ett stort problem... dock så kanske Maverick vill ha lite utmaning, så han tar småvägarna... :D
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Va rädd om ert aluminum, kör inte i saltet! Låt det regna ett par gånger först, eller tvätta noga DIREKT!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja, jag kan lugnt säga att jag är lite avis på att du kör redan. Det har varigt några härliga dagar nu. Det börjar bli dags för den årliga rundringningen till försäkringsbolagen. I år även med den delikata frågeställningen 'Har ni bärgare i Alperna?' och 'Ingår ambulansflyg?' :D

Tack och lov stillade faktiskt 'banåkningen' på Strängseredssjön abstinensen en del och med tanke på hur stora tjälskotten är just nu och allt rullgrus så känns det rätt ok att vänta till april.
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Du ska inte med ut på fler turer framöver med Crossen ? Ja är sugen nu, ska börja och reka på banorna sen ska jag återuppta kontakten med släktingarna i Svarttorp för möjlighet att bygga en egen bana som blir en blandning mellan stubba race och skogs körning. :D

Letar även efter ett bättre transport fordon ala Caddy för att släpa runt på MX:n... Men de finns en bunta på Blocket så de är inga problem.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Idag åkte framhjulet av, och in på verkstaden för årets modds. Även första uppstarten efter uppställningen på depåstödet i höstas. Har inte rört den, inte tömt några fuggar eller nåt. Choke ut, tändning på, soppa på, två vrid på rullen och släppa helt, vrida nyckeln, och två varv senare står den och tuffar.
Honda...
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Idag åkte framhjulet av, och in på verkstaden för årets modds. Även första uppstarten efter uppställningen på depåstödet i höstas. Har inte rört den, inte tömt några fuggar eller nåt. Choke ut, tändning på, soppa på, två vrid på rullen och släppa helt, vrida nyckeln, och två varv senare står den och tuffar.
Honda...
Samma här. Förstår inte vad folk ska böka så mycket för :hihi
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Idag åkte framhjulet av, och in på verkstaden för årets modds. Även första uppstarten efter uppställningen på depåstödet i höstas. Har inte rört den, inte tömt några fuggar eller nåt. Choke ut, tändning på, soppa på, två vrid på rullen och släppa helt, vrida nyckeln, och två varv senare står den och tuffar.
Honda...
Låter precis som för mig i måndags när jag starta upp hondan.. :)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Maverick du som verkar ha koll.
Hur långt är det runt vättern och är det nått skoj att smååka runt där med motoriserad cykel?

Funderar på det som jungfrutur om jag lyckas ta mitt körkort framåt vårens slut.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Annars kan ja varmt rekommendera Sommen runt på MC. Riktigt sköna svepande vägar runt där, samt en tur på färjan över vattnet...

Sommen.jpg
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Precis.. Bara att stoppa i nyckel och vrida..Älskar insprutning :arsele

hörrödudu din jöns jag trodde du hade flyttat till botten-ryd?
:banana

Det finns riktigt fina vägar runt vättern om man inte tar den som går närmast sjön hela vägen. Kolla på Burgerrunkartanhttp://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212999 för lämplig väg på västra sidan om sjön. På östra så finns det flera riktigt bra vägar du ser en i inlägget ovan. Det finns nog fler på kartsidan här på forumet.
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Tack ska ni ha för tipsen. Får kika närmare på det men först är det kanske dags att ta tag i riskutbildningar och sånt tjafs :)
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Maverick du som verkar ha koll.
Hur långt är det runt vättern och är det nått skoj att smååka runt där med motoriserad cykel?

Funderar på det som jungfrutur om jag lyckas ta mitt körkort framåt vårens slut.
30 mil är cykelturen.. dock tror jag den är riktigt tråkig på vanlig hoj.. typ lika rolig som när jag körde hem hojen från Gävle.. 48 mil e4:an :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top