Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tack ska ni ha för tipsen. Får kika närmare på det men först är det kanske dags att ta tag i riskutbildningar och sånt tjafs :)
Lyssna på vad de har att säga. Det kan göra väldigt ont att samla alla erfarenheter på egen hand ;) Har du möjlighet så kläm gärna in en SMC-kurs också. Väldigt nyttigt och oftast riktigt roligt. Ju förr du går kursen desto bättre så var inte rädd att anmäla dig bara för att du är ny på hoj.

Du ska inte med ut på fler turer framöver med Crossen ? Ja är sugen nu, ska börja och reka på banorna sen ska jag återuppta kontakten med släktingarna i Svarttorp för möjlighet att bygga en egen bana som blir en blandning mellan stubba race och skogs körning. :D ...
Jodå, den kör jag gärna mer med om jag har lucka i schemat. Vill du ha hjälp att riva upp ett spår i skogen så är jag rätt kille för jobbet ;) :D

...Kolla på Burgerrunkartan http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212999 för lämplig väg på västra sidan om sjön. På östra så finns det flera riktigt bra vägar du ser en i inlägget ovan. Det finns nog fler på kartsidan här på forumet.
Gäller att betona rätt här. Nästan befogat med särskrivning för en gång skull :D
Mavve har helt rätt. Att bara köra 195'an och E4'an suger ju och tyvärr har de även byggt bort den goa biten söder om Askersund :( Kan tänka mig att det är rätt mycket tjälskador i Tivedenskogarna än mtp hur illa det är här i stan men de hinner kanske lägga sig innan det är dags.

Det finns några goa rundor bland Vägtipsen Jönköpings län. YipYip måste kanske inte nödvändigtvis köra runt Vättern?

Last edited:

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Ville bara upplysa alla om att nu när vintern har släppt taget på nästan alla vägarna så ska sprickor och hål lagas efterhand. Brukar oftas göras med så kallad "snabelbil" och då efterlämnar den löst grus som försvinner ner i dikena efter att några bilar har kört där.
Men var försiktiga där ute! Sträckorna ska vara utmärkta med tillfälliga stenskottstavlor.

Här är några sträckor som har lagats:
24/3 väg 26/47:an från 195:an och norrut till länsgränsen.
25/3 väg 1819 mellan Habo och Mullsjö.
Idag 26/3 väg 31/40/47 mellan Ekhagen och Tenhult
Idag 26/3 väg 40 "Göteborgsbacken" mellan Haga och Hedenstorp

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
schysst tips hörni.
Ne det är absolut inte nödvändigt att köra just runt vättern. Tänkte bara det kunde vara lite vägar med schysst utsikt runt där. Och en lagom tur för en heldag när man är nybörjare med många små stopp och en fika med lite utsikt.

Men såklart tas alla tips gladeligen emot.

Och ja jag tänker lyssna jäkligt noga på riskutbildningarna kan jag lova. Så dyra som dom är tänker jag inte missa minsta ord :p
Och jag har faktiskt funderat på lite kurser men jag har väldigt svårt att åka iväg om jag inte har semester. Sen är det ju det med att ta hojen till kurser om dom är lite längre bort.
Har inget släp och är inte så sugen på att hyra ett en hel dag. Och eftersom man är nybörjare känns det lite väl maffigt att köra hoj en lång sträcka och en hel dag sen en lång sträcka hem igen.
Men det kanske går några kurser typ i anderstorp?

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
den som väntar på något "gott"....

Sådant här kul kan man hitta på stadsbiblioteket i JKPG nu mer ;) ...dock har jag lånat det för tillfället :tungan

Moto+GP+10-11_a.jpg

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Där ser man, dom har börjat låna ut TV spel... de var värst.. kanske man får putsa av biblioteks kortet igen då... :D

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Sånt har dom väl lånat ut i flera år? De va inget nytt för mig iaf, har hört talas om det tidigare...

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Nu börjar 2-takts abstinensen bli för hög.. Va ute å åkte lite snöskoter igår och fick en idé... Nån som vet vart man kan få tag på ett CBR 600 chassie lr R6 chassie helst med papper? gärna så komplett som möjligt dock utan motor ;)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Nu börjar 2-takts abstinensen bli för hög.. Va ute å åkte lite snöskoter igår och fick en idé... Nån som vet vart man kan få tag på ett CBR 600 chassie lr R6 chassie helst med papper? gärna så komplett som möjligt dock utan motor ;)

Ngt i stil med den zx10r med 3 cyl 1100cc 2 takt? fast, 800cc, skotermotor?

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm

Vad har du tänkt dej för motor?
Kollat på tex rs 250 chassie?

Själv så har jag en 2cyl 800cc motor som ligger på bänken och behöver en växellåda och chassie..

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Hade tänkt typ ett lätt chassie och en 800-1000cc skoter motor... med variator...
misstänker att ett 250 chassie är för klent..

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
då har man avverkat årets första runda på MC:n, de var gött... ingen direkt tempo runda lite körning på dom större vägarna då de finns gott om grus fortfarande...

Såg att vänster dämparen läckte lite olja i framgaffeln.. blir att ta tag i och åtgärda...

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Hoj
fan va gött! Jag är ruggigt JÄ**A sugen nu, men veckan ser ut att blir riktigt lovande....iaf torsdag och framåt :) Blir att rulla in hojen till stan lagom till helgen mao ... ;)

EDIT: jaha nu såg det inte riktigt lika kul ut... *suck*

Last edited:

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Hoj
Sånt har dom väl lånat ut i flera år? De va inget nytt för mig iaf, har hört talas om det tidigare...

du har helt rätt. Det gjordes en satsning runt 2000 på PS2, men efter det så hände inget... förens förra året. Nu är utbudet ett helt annat :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept