Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
hopp, blev man tvungen till att byta framdäcket på cykeln med... Var i och för sig bara en tidsfråga. Så frågan är vad ska man och var köper man de billigast ? kollat lite online är väl Däckonline som är billigast som jag sett de. Men funderar på om jag inte orkar vänta att ta de lokalt nånstans.

Dexon.se är äckligt snabba, och samma priser dom dackonline i princip.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har bytt ut glaset i bakdäcket mot en biltema-gummikorv. Så nu kan jag köra igen. Någon som är sugen på en fika i Tidaholm på lördag?

Ja gällande däck får de bli att beställa alla har såna grymma påslag... :D

Körning Lördag är jag med på... Kikar i tråden när ni bestämmt för var vi samlas och när. :tummenupp

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ja gällande däck får de bli att beställa alla har såna grymma påslag... :D

Körning Lördag är jag med på... Kikar i tråden när ni bestämmt för var vi samlas och när. :tummenupp

Kan vi inte ta 1130 på Atollen på lördag? 10 är för tidigt för min del...

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Hej på er!
Nu har jag ju inte min lapp än, men är ändå lite nyfiken på era körningar.
När ni drar ut, hur kör ni? Och då menar jag inte vilken väg ni kör, utan mer HUR ni kör på vägarna. Då jag inte ens har min lapp kan ni ju tänka er min erfarenhet av MC. Skulle vara kul att åka med er någongång i sommar, men då är ju frågan om man hänger med eller om man hamnar några mil bak ;)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Har nu smalnat ner mitt val av däck till följande:

Michelin Pilot Power 2CT (för att jag har de bak just nu med)
Continental SportAttack
Dunlop Sportmax Sportsmart
Pirelli Diablo Rosso/Rosso II

Alla har ju sin favorit så antar man får ett bra däck vilket man än väljer... :D
Ligger ungefärligt lika i pris (2CT lite billigare men de har ju ersatts av Power Pure numera)

11.30 lördag funkar för mig med...

Hej på er!
Nu har jag ju inte min lapp än, men är ändå lite nyfiken på era körningar.
När ni drar ut, hur kör ni? Och då menar jag inte vilken väg ni kör, utan mer HUR ni kör på vägarna. Då jag inte ens har min lapp kan ni ju tänka er min erfarenhet av MC. Skulle vara kul att åka med er någongång i sommar, men då är ju frågan om man hänger med eller om man hamnar några mil bak ;)

De är nog lite olika beroende på vilka man åker med (om de nu inte är bestämt ett högt tempo på rundan), man anpassar sig med gänget. Man ska ju inte köra över sin förmåga...

Själv är jag inte den snabbaste av de jag kört med men troligen inte långsammast heller, mycket hänger väl på körerfarenheten och hur länge man hållit på och köra samt en del teknik, tänkte själv fortbilda mig på kurvtagning och hantering i sommar med SMC... :tummenupp

Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
På gata kör jag jättelugnt så du kan nog hänga på! Vanligtvis kör väl alla i sitt tempo och sedan väntar man vid korsningar eller där man svänger av och ser till att alla är med.

Dumt att köra över sin förmåga, de som är snabbare får ta lite längre pauser och vänta in istället!

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Allright, det låter gött att höra!
Jag har ju som sagt inte lappen än, men när den är i hamn så kommer jag garanterat hänga på! Körde med några kompisar uppe vid axamo härom dagen (go-cart banan) hade svårt att hänga med grabbarna då dom låg en bra bit över 100.
Ser verkligen fram att köra med er!! :)

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Frågan lyder:
Sp1? Firestorm? TL 1000? Erfarenhet mottages ödmjukast... Nu är ju SP1 outstanding i looks men om man bortser från det...

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Frågan lyder:
Sp1? Firestorm? TL 1000? Erfarenhet mottages ödmjukast... Nu är ju SP1 outstanding i looks men om man bortser från det...

Självklart ska du ha en SP1..! :nicka Helt underbar hoj! :kär

SP2 går givetvis också bra! :D Men det bästa är nog om du fixar en provkörning, så får du bilda dig en egen uppfattning. :tummenupp

Saknar min "Spetta"... Men förhoppningsvis dyker det upp en igen vad det lider?! :)
Köpte förresten min utan provkörning, så kär var jag i "the looks". :brinnerup

//Flying Finn

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Här har du en som gått 1000mil för 2K extra om de är SP1 vi snackar nu ?!
Dock importerad om de skulle göra nån skillnad.

SP1:a

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
50 papp för en som gått 4000 och tappad en gång (skav på ljuddämpare)
Är det ett bra pris?
Låter lite dyrt för en hoj med 10 år gamla egenskaper. Årsmod? Extrautr? Servad?....
Honda-överpris som vanligt? :rolleyes:

Av det tre valen du nämnt så är väl SP1'an roligast. TL1000 är en buss. Varför just gammal V-twin? En twin som är väldigt prisvärd är annars Aprilia Millen. Man får mycket godis för pengarna med en sån. Vet inte hur det är med försäkring etc där och det är en rätt stor/hög hoj.
Har nu smalnat ner mitt val av däck till följande:

Michelin Pilot Power 2CT (för att jag har de bak just nu med)
Continental SportAttack
Dunlop Sportmax Sportsmart
Pirelli Diablo Rosso/Rosso II
.....

Själv är jag inte den snabbaste av de jag kört med men troligen inte långsammast heller, mycket hänger väl på körerfarenheten och hur länge man hållit på och köra samt en del teknik, tänkte själv fortbilda mig på kurvtagning och hantering i sommar med SMC... :tummenupp
Efter att ha läst en del tester kommer jag nog att välja Dunlop Sportsmart nästa gång. Ungefär samma prestanda som övriga men mkt bättre livslängd. Conti skulle jag inte välja. Michelin Power är helt ok däck.
SMC-kurs är bra! :tummenupp

Malmbäck. Behöver ammo, dom har öppet till 20 men jag kör nog om ca 30min. Kör inte så fort idag pga nylagat bakdäck.
Inte så fort? Varvstoppet sexan hörde jag talas om... :rolleyes::D Trevlig runda iaf

Kan vi inte ta 1130 på Atollen på lördag? 10 är för tidigt för min del...
Nån som ska till RR-SM på Anderstorp i helgen? Jag funderar på att ta bilen dit på söndag. (Har Leia att ta hand om) Finns fem lediga stolar i bilen om fler vill med.
Enl startlistan ser det ut att bli rätt stora startfält. BoTT, R1000 och Superbike blir nog kul och det finns risk för nån liten skur som kan göra det hela väldigt intressant :) 120 kr inträde

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...