Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Känner du för att ge bort hojen så, luktar scam...I england är hojarna billigare och han kommer ge dig en falsk emailverifikation från Paypal...

Har fått en del sådana erbjudande som börjar med ett sms, be han föra över stålar via Western Union och då får du cash i handen!


Någon här som har erfarenhet av att sälja/köpa hoj via annat land? Har en köpare nu på min Dorsoduro, men snubben bor i London. Han säger att han fixar med frakt och allt från där jag bor och betalar in via PayPal. Någon som kan ge något tips om hur jag bör gå tillväga i ett sådant här läge eller ska man bara lägga ned den dealen (fick ett bra pris av honom)?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Emmi och Giri i Jkpg-tråden igen :banana Det är ju nästan som the good old days :)

Jobbar på Elmia under måndagen :( Hoppas att alla ni andra passat på och varit ute i det fina vädret
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
jag kan tänka mig en tur. Ska bara ta reda på vart luften i bakdäcket tog vägen i natt.. Har nån jävel vart och luftat eller har jag en punktering??
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Kollade i mitt garage.. där var ingen luft som är din.. ;)
Tack för att du ansträngde dig men den försvann natten efter :gnissla
Det är säkert nån pundare som nallat den i hopp om att få ett billigt rus, men tji fick han/hon i såfall. De va budgetluft från biltema :D
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vi tar en liten runda vid 13, åker förbi Atollen så är det någon som vill följa med så är det 13:00 där som gäller! Blir nog ingen längre sväng men en liten tur i det fina vädret.
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
mjo det är något som inte känns rätt.... :gnissla Dock... om han nu går med på att sätta in hela summan på mitt PayPal-konto så borde det väl vara rätt safe?

SCAM SCAM SCAM! Alldeles för mycket sånt på blocket nu.. Som Giri skrev så kommer han ge dig en falsk email-verifikation på att pengarna ska finnas på ditt konto.
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
mjo det var helt klart något fishy redan från början...och när jag läste det som Giri hade skrivit så var det solklart eftersom det började på samma sätt för min del med ett sms...
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vi tar en liten runda vid 13, åker förbi Atollen så är det någon som vill följa med så är det 13:00 där som gäller! Blir nog ingen längre sväng men en liten tur i det fina vädret.

Ah de var så pass tidigt... Ja då var man upptagen på annat håll. Sen eftermiddagen hade passat bättre, men blev annat då med... Men de kommer fler dagar så de är bara att keep em comin... :tummenupp
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12936368.ab

När mc-föraren såg polisens hastighetskontroll vände han och körde i hög hastighet åt andra hållet.

Strax därefter förlorade han kontrollen över sin motorcykel och kraschade.

Polisen i Jönköping utförde i dag hastighetskontroller på Hammarvägen i Jönköping.

När en mc-förare i 40-årsåldern fick syn på dem vände han och körde i hög hastighet åt andra hållet.

– Strax därefter fick vi larm om en singelolycka, säger Bengt Netterström, vakthavande befäl vid polisen i Jönköping.

Mc-föraren hade kraschat.
Gled mot betongfundament

Enligt vittnen har mannen fått sladd och gått omkull vid en häftig inbromsning i en järnvägskorsning. Han gled sedan mot ett betongfundament vid en av järnvägsbommarna.

Mannen skadades allvarligt i olyckan, och är förd till sjukhus.


Någon som hört något mer? Det borde vart övergången i Norrahammar vid gamla tandläkarn, svänger ju ganska bra däröver och det är riktigt dåligt grepp över järnvägen..? Var det någon här?

Edit:
http://jnytt.se/nyhet/39883/mc-forare-skadades-svart-i-norrahammar
Det var där.
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
hopp, blev man tvungen till att byta framdäcket på cykeln med... Var i och för sig bara en tidsfråga. Så frågan är vad ska man och var köper man de billigast ? kollat lite online är väl Däckonline som är billigast som jag sett de. Men funderar på om jag inte orkar vänta att ta de lokalt nånstans.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
hopp, blev man tvungen till att byta framdäcket på cykeln med... Var i och för sig bara en tidsfråga. Så frågan är vad ska man och var köper man de billigast ? kollat lite online är väl Däckonline som är billigast som jag sett de. Men funderar på om jag inte orkar vänta att ta de lokalt nånstans.

Du orkar nog vänta när du inser att det är minst 30% dyrare.
Kommer inte ihåg hur många dagar det tog för mig att få hem mitt framdäck men det var inte många, mindre än en vecka. Riktigt fint med hemleverans :tummenupp
Iofs är du väl ganska tät så :)

Har bytt ut glaset i bakdäcket mot en biltema-gummikorv. Så nu kan jag köra igen. Någon som är sugen på en fika i Tidaholm på lördag?
 
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Du orkar nog vänta när du inser att det är minst 30% dyrare.
Kommer inte ihåg hur många dagar det tog för mig att få hem mitt framdäck men det var inte många, mindre än en vecka. Riktigt fint med hemleverans :tummenupp
Iofs är du väl ganska tät så :)

Har bytt ut glaset i bakdäcket mot en biltema-gummikorv. Så nu kan jag köra igen. Någon som är sugen på en fika i Tidaholm på lördag?

Jag är inte omöjlig på en runda på lördag.

/Danne
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top